|
|||
|
|||
ruiten wisser interval
Interval van de ruiten wisser weigert af en toe zit dat in het stuur of in een relia ?
Alvast bedankt mvg lee Last edited by leeroy scheffer : 18-11-2014 at 13:32. |
|
|||
|
|||
Relais 19 (vaste interval) of 99 (instelbare interval)
Relais van de sloop halen en vervangen. Als het dan is opgelost lag het aan de relais. Als het probleem zich nog steeds voordoet dan ligt het aan de schakelaar in de stuurkolom. Schoonmaken of schakelaar vervangen. Je kan natuurlijk ook eerst de de schakelaar in de stuurkolom schoonmaken/vervangen. Als dan de problemen zich nog steeds voor doen ligt het aan het relais. Last edited by Function : 18-11-2014 at 18:34. |
|
||||
|
||||
Of als je een multimeter hebt kan je je relais ook testen.
|
|
|||
|
|||
Ik heb net beide schoon gemaakt en het probleem blijft.
Ik vermoed dat het relia blijft plakken . Ik heb deze gedemonteerd en de contacten licht op geschuurd . Vervolgens zonder behuizing gemonteerd en de interval aangezet dan geven de contacten een klein blauw vonkje en laten dan niet meer los tot dat hij van interval word afgehaald . Dus morgen even een fris relia opzoeken . Hij wist dan ook constant . Last edited by leeroy scheffer : 18-11-2014 at 23:34. |
|
|||
|
|||
Probleem gevonden en opgelost .
Het was de motor die het niet meer wou doen . Na demontage van de motor de motor open gemaakt dan kom je 4 contact punten tegen . 3 Naast elkaar en een langs de rand van de behuizing denk de massa . Van de 3 naast elkaar was het middelste contact punt overleden hier een nieuwe op gesoldeerd en het probleem is verholpen interval doet het weer en stopt ook op de nul stand na gebruik van de ruiten sproeier . Bedankt voor het mee denken mensen . |