Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 11-07-2005, 17:51
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is online now
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,856
Default

ik snap dat niet, heb je net een hele tijd liggen k*tten om die boutjes er uit te krijgen, koop je andere op de sloop??

Die dingen kosten geen flikker bij de dealer en de volgende keer dat het er weer af moet heb je er alleen maar plezier van...
__________________
Reply With Quote
  #42  
Old 11-07-2005, 19:01
TimMK1's Avatar
TimMK1 TimMK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 841
Default

Haha jaa jongens maak je maar druk om andere dingen, en kheb ze niet gekocht maar gekregen, maakt verder niet uit hoor. Ze zitten er nu alweer hoog en droog op en aan.
Reply With Quote
  #43  
Old 12-07-2005, 00:09
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Quote:
Originally Posted by TimMK1
We hebben de kopjes eraf geslepen, aandrijfassen eraf gehaald. En toen kon je zo met de hand de rest van de bout uit de flens draaien... Ben ff om andere boutjes bij de sloop geweest en nou ist weer goed.


Bij de sloop????? Dit zijn rekbouten, die moet je maar 1 keer gebruiken, daarom krijg je als je een nieuwe hoes koopt deze er ook bij. Je hebt toevallig ook niet de veerplaatjes die eronder lagen/liggen weggelaten? Als je dat gedaan hebt, als de wiedeweerga ertussen zetten, ik ken een gevalletje van een jongen die dat verzuimd had, wel alle bouten eruit gelopen. Deze plaatjes zorgen ervoor dat je bouten geborgd worden
Reply With Quote
  #44  
Old 12-07-2005, 06:03
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,531
Default

Quote:
Originally Posted by Marco
Bij de sloop????? Dit zijn rekbouten, die moet je maar 1 keer gebruiken, daarom krijg je als je een nieuwe hoes koopt deze er ook bij. Je hebt toevallig ook niet de veerplaatjes die eronder lagen/liggen weggelaten? Als je dat gedaan hebt, als de wiedeweerga ertussen zetten, ik ken een gevalletje van een jongen die dat verzuimd had, wel alle bouten eruit gelopen. Deze plaatjes zorgen ervoor dat je bouten geborgd worden



Rekbouten? Wist niet dan een 12.9 bout met 40nm-70nm al rek vertoond.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG

Last edited by Gti1-G60 : 12-07-2005 at 06:07.
Reply With Quote
  #45  
Old 12-07-2005, 18:10
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is online now
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,856
Default

onder elke spanning vertoond een bout al rek

maar de reden dat je ze er bij krijgt is dat er een goedje op de boutjes is gespoten wat zorgt voor de borging, niet omdat het rekbouten zijn....
__________________
Reply With Quote
  #46  
Old 11-11-2014, 22:34
MOKKArosa's Avatar
MOKKArosa MOKKArosa is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 100
Default

effe van dit topic gebruik maken

iemand dat weet welke type sleutel + maat ik nodig heb voor de aandrijfassen los te schroeven van mijn 1986 VW Golf 1 cabrio met JH blokje ?

grtz...
Reply With Quote
  #47  
Old 12-11-2014, 07:48
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,531
Default

12kant xzn
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #48  
Old 12-11-2014, 08:31
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

gewoon de koppen er afslijpen .
pak je as eraff draai je met handen boutje eruit klaar .
kappen en beitelen is niet te doen ,
succes
__________________
golf 1 v6 bde

steune setjes vr6 v6 r32 , mk1 INFO PB ,
Reply With Quote
  #49  
Old 12-11-2014, 09:49
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default

Inderdaad jullie moeten echt eens een dremeltje aanschaffen met van die kleine slijpschijfjes daar doe je echt wonderen mee.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #50  
Old 12-11-2014, 10:28
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

Of zorgen voor een goed passende 12 kant, en de boel eerst schoonmaken voordat je het gaat loshalen......
__________________
Cabby
Reply With Quote
  #51  
Old 12-11-2014, 13:48
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Bout koppen goed leegkrabben, goede veelkant sleuten pakken en gaan.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #52  
Old 12-11-2014, 15:28
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

En het 12kant dopje er ff in tikken met een hamertje
Reply With Quote
  #53  
Old 12-11-2014, 17:17
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Bout koppen goed leegkrabben, goede veelkant sleuten pakken en gaan.


Inderdaad, goed leeghalen en de luchtsleutel dr op, is bij mij nog nooit 1 dol gedraaid.
Reply With Quote
  #54  
Old 12-11-2014, 19:12
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Quote:
Originally Posted by gooigolf
gewoon de koppen er afslijpen .
pak je as eraff draai je met handen boutje eruit klaar .
kappen en beitelen is niet te doen ,
succes


Quote:
Originally Posted by yuli
Inderdaad jullie moeten echt eens een dremeltje aanschaffen met van die kleine slijpschijfjes daar doe je echt wonderen mee.


Met 1 of 2 tikken met de beitel om de kerf te maken en een fikse tik om hem los te tikken ben je klaar. Minder dan 30 seconden werk.

Wil niet weten hoelang je bezig bent om te kutten met een dremel en die koppen eraf te slijpen.
(al is het maar om de dremel uit het doosje te pakken, juiste stukje erop te zetten, stekker insteken, bril op, etc. )

Goed gereedschap en fatsoenlijk werken scheelt een hoop. Dan draai je de bouten van de aandrijfas zeker niet rond. Een dop uit de knakenbak van de praxis en ff snel losrammen met luchthamer zonder de boel schoon te maken of erin te tikken levert je een hoop extra gekloot op als je het daadwerkelijk met een dremeltje wilt losmaken.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #55  
Old 13-11-2014, 18:08
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Met 1 of 2 tikken met de beitel om de kerf te maken en een fikse tik om hem los te tikken ben je klaar. Minder dan 30 seconden werk.

Wil niet weten hoelang je bezig bent om te kutten met een dremel en die koppen eraf te slijpen.
(al is het maar om de dremel uit het doosje te pakken, juiste stukje erop te zetten, stekker insteken, bril op, etc. )

Goed gereedschap en fatsoenlijk werken scheelt een hoop. Dan draai je de bouten van de aandrijfas zeker niet rond. Een dop uit de knakenbak van de praxis en ff snel losrammen met luchthamer zonder de boel schoon te maken of erin te tikken levert je een hoop extra gekloot op als je het daadwerkelijk met een dremeltje wilt losmaken.

ik pak gewoon flex werkt supper .
er zijn idd veel die verkeerde gereedschap gebruiken .
het goed schoonmaken en goed erin .dan gaat 99proc altijd goed .
__________________
golf 1 v6 bde

steune setjes vr6 v6 r32 , mk1 INFO PB ,
Reply With Quote
  #56  
Old 15-11-2014, 12:08
dakeraf dakeraf is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 254
Default

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
en volgens mij is ok zon bout geen inbus maar een 12 kant torx dus daar ben je de fout mee in gegaan en die bouten kan je voor een paar tientjes nieuw halen


is geen in bus en ook geen torx.
is xzn of veeltand of spline wordt het ook genoemd
Reply With Quote
  #57  
Old 15-11-2014, 18:53
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

As ze zijn dolgedraait pak ik ook alttd flex. Werkt bij mij ook super. Gwn met 1mm schijfje.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #58  
Old 16-11-2014, 10:36
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 935
Default

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Met 1 of 2 tikken met de beitel om de kerf te maken en een fikse tik om hem los te tikken ben je klaar. Minder dan 30 seconden werk.

Wil niet weten hoelang je bezig bent om te kutten met een dremel en die koppen eraf te slijpen.
(al is het maar om de dremel uit het doosje te pakken, juiste stukje erop te zetten, stekker insteken, bril op, etc. )

Goed gereedschap en fatsoenlijk werken scheelt een hoop. Dan draai je de bouten van de aandrijfas zeker niet rond. Een dop uit de knakenbak van de praxis en ff snel losrammen met luchthamer zonder de boel schoon te maken of erin te tikken levert je een hoop extra gekloot op als je het daadwerkelijk met een dremeltje wilt losmaken.


Hier sluit ik mij volledig bij aan Kenny.
En je vernield ook verder niks met de slijpschijf zoals je metalen stofhoes bevestigingsring etc.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum