#1
|
|||
|
|||
Bouwtekening Dasboard
Goede dag
Heeft 1 van jullie een bouwtekening van het dasboard ? Ik moet een aantal lampjes vervangen maar voordat ik eraan begin is een tekening van waar alle mogelijke schroeven zich bevinden wel makkelijk als iemand dat heeft dan ? Mvg Lee |
#2
|
||||
|
||||
Ik weet geen tekening, maar het onderwerp is al meer dan eens aan de orde geweest op dit forum.
|
#3
|
||||
|
||||
Om het frame waar de knoppen en radio in zitten te verwijderen zitten de schroefjes:
- achter de lichtschakelaar onderin - 2x bovenin bij de tellerbak - 1x onderin het midden achter de "dummyschakelaars" - 1x bovenin bij het radiogat - 3x achter de kachelbediening (Deze zijn langer dan de rest) Om het geheel dus te demonteren trek je eerst alle schakelaars, dummyschakelaars, kachelventilatorknop en de 2 schuifbedieningen van de kachel eruit (Deze zitten gewoon erin geschoven, zet de schuif in het midden en dan recht naar achter trekken) Vervolgens verwijder je de radio incl montageframe en haal vervolgens de aangegeven schroeven los. Het frame haal je er nu uit en de tellerbak zit met 2 schroefjes aan de randen vast, deze maak je los en schuif de stekker(s) onder in de tellerbak eraf. Als laatste is de kilometertellerkabel aan de beurt, deze zit aan de achterkant op de tellerbak gestoken en is haast onbereikbaar. Om deze veiliger te verwijderen kun je hem in de versnellingsbak even losschroeven en het tandwieltje eruit wippen, zodoende kun je de tellerbak nu (met beleid) naar je toe trekken zodat je goed kunt zien dat je de tellerkabel heel eraf kunt halen.. Lampjes vervangen en tellerbak weer in omgekeerde volgorde terugplaatsen... Klinkt misschien lastig maar met een 20 minuutjes moet het je zeker lukken
__________________
* '91 Jetta MK2 GLI USA * '91 Jetta MK2 GT 16V * '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe * '93 Passat 35i "ABT" dailydruif http://www.dubkreations.hyves.nl/ http://www.dubkreations.forumotion.net |
#4
|
|||
|
|||
Top bedankt ga er gelijk aan beginnen .
|
#5
|
|||
|
|||
Nou dat was echt een eitje waar ik wel tegen aan liep was het lampje waar de ventilator schakelaar ook in zit dit is een gesloten unit volgens mij .
Ik heb het oude lampje eruit getrokken en vervolgens de fitting doorgeboord om er zo een nieuw lampje in te kunnen zetten . Nieuwe contacten gesoldeerd en aan gesloten op de originele stekker . Ik weet niet hoe met het normaal oplost maar dit werkte voor mij perfect . |
#6
|
|||
|
|||
Klopt inderdaad, dat lampje is niet gewoon te vervangen.
|
#7
|
|||
|
|||
Oke dus het uitboren van de originele fitting is de normale oplossing voor dit probleempje ?
|
#8
|
||||
|
||||
Of een nieuwe (tweedehands) dingetje plaatsen
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#9
|
||||
|
||||
Dat is inderdaad niet zomaar te vervangen. Heb er volgens mij ooit ergens een 'how to' van gezien op dit forum. Ik heb er iig een ledje in gesoldeerd zodat hij "niet" meer kapot kan
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86 |
#10
|
||||
|
||||
ik heb overal ledjes in gesoldeerd zodat ik ze nooit meer hoef te vervangen.
in mijn schakelaars waren namelijk ook een aantal lampjes kapot (oa het lampje die altijd brand in de lichtschakelaar). wel een hoop gepruts, maar eens gedaan toch tevreden van
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#11
|
|||
|
|||
Ik had nog nieuwe lampjes liggen dus heb deze er ook weer in gezet .
|