#1
|
|||
|
|||
Enorm gebonk door schroefset
Goedemorgen allen,
heb nu zo´n half jaar een schroefset van TA technix onder mijn golf MK1 zitten. In het begin was het natuurlijk wennen vanwege de stugheid van een schroefset, en helemaal omdat ik hier nog nooit op had gereden. Nu sinds een aantal maanden klappen de achterste poten als een gek. Met name als ik over van die richels rijd op een 100 km weg, en over klinker wegen is het helemaal oorverdovend. Waar komt dit overdreven geklap vandaan aan de achterkant vraag ik me af, dat een schroefset stug is..... ok, maar dit geklap hoort er niet in thuis neem ik aan. Wat me opviel was, dat ik afgelopen week gewicht in de kofferbak had aangezien ik iets moest wegbrengen. Toen merkte ik dat dat enorme geklap een stuk minder was. Hoor graag jullie adviezen/oplossingen. Groet, Douwe |
#2
|
|||
|
|||
auto op een 4kolommer (brug) zetten en even aan je achteras gaan hangen zodat de auto in en uit veert. kan je zo erachter komen waar het precies weg komt. zo kwam ik erachter dat ik een lekke schokbreker had! (wat verder niet echt te merken was met schroefset op zn allerlaagst
__________________
Golf Mk2 (Verkocht)
Polo 6n Sedan (Gesloopt)
Golf Mk3 TDI - VVT 120PK 290NM (Gesloopt)
Golf Mk3 GTI 16V (Verkocht)
Golf Mk4 GTI TDI - VVT 165PK 400NM
|
#3
|
|||
|
|||
Ja dat kan ik in ieder geval even proberen, al wil ik niet geloven dat ze lek zijn.
Want zowel links als rechts klappen zo erg, lijkt me stug dat ze allebei lek zijn. |
#4
|
||||
|
||||
Rij je niet gewoon op je bumpstops?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Bumpstops? Kun je me daar ook mee verder helpen, ben vrij nieuw in de verlagings wereld |
#6
|
||||
|
||||
Nou als je veren en dempers bijna helemaal ingeveerd zijn komen ze op een schuimrubber bol die om je demper heen zit.
(als het goed is) nu ik je probleem zo nog eens lees denk ik eerder dat je topmounts niet goed vast zitten of gaar zijn, da's het rubber waar je veer en demper in de carosserie mee zitten.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#7
|
||||
|
||||
uitlaat rubbertje gesneuveld? Kan ook aardig bonken op de achteras.
__________________
Golf MKI '76er Project. MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol EX MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI Polo '00 6n2 GTI Mercedes SEC500 '87 Honda Civic '94 |
#8
|
|||
|
|||
Topmounts ofwel toplager genoemd. Kan inderdaad de oorzaak zijn.
Bij mijn mk2 zit ik ook met zo'n probleem. Linkse demper is op een normale laagte en de toplager is muurvast = goed. Rechter gedeelte van de Golf ligt iets lager dan links en m'n toplager beweegt mee als ik de bout van de toplager vast wil draaien. Ik praat natuurlijk wel over de 2 voorste dempers. |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb het juist met de achterste dempers. De voorste dempers willen ook weleens abnormaal klappen, maar veel minder dan de achterste. Met name over die richels die weleens in het wegdek zitten, enorme klap van de achterste dempers en ik mijn met kop zowat door het dak. Zal morgen de achterste dempers er eens volledig uit trekken en e.e.a. goed inspecteren. Ben zoals gezegd nog helemaal nieuw met dit, dus alle tips en tricks zijn welkom! |
#10
|
||||
|
||||
Misschien zou je ook eens kunnen kijken naar je achteraslagers, deze moeten in rust stand aangedraaid worden.. maar aangezien je nu verlaagd heb, is de ruststand veranderd.
|
#11
|
||||
|
||||
Ligt je reservewiel wel vast?
__________________
Quote:
|
#12
|
||||
|
||||
heb zelf het idee dat de demperstang niet goed opgesloten zit in de carroserie achter.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#13
|
||||
|
||||
Ah topmoeren niet goed aangedraaid?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#14
|
||||
|
||||
Of achteras rubbers kapot verdraaid . Omdat de bouten niet zijn los geweest. Achteras komt in een andere stand te staan. Daarom bouten los en op de grond weer vastdraaien
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Dat kun je idd niet vaak genoeg zeggen
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|