#1
|
|||
|
|||
74'er Old-look ombouw project!
Hey luitjes,
Hierbij ook maar eens m'n kever project hier posten. Het is begonnen met een 74'er 1300 kever met britax schuifdak. Deze zag er van buiten wel goed uit, maar nadat ik besloten had deze te gaan strippen kwamen we de nodige horror tegen. Hierna heb ik besloten deze te gaan slopen. Ik heb toen een body met chassis die compleet gelast was gekocht. Ook van 74' dus dat kwam goed uit. Her en der wat onderdelen verzameld, ik wilde hem sowieso naar oud type ombouwen, maar toen heb ik via via een adres van een duitse meneer gekregen met flink wat vroeg kever spul. Alles ovaal, bril onderdelen. Ik had nog een stuur van een brilkever liggen (ooit eens via ebay gewonnen) en ik heb met hem toen de deal gemaakt om deze te ruilen voor een ovaal dak uitsnede. Omdat mijn schuifdak in mijn oude kever toch wel goed beviel wilde ik dit in deze ook weer hebben. Maar dan doen we het goed! Dus heb ik van deze zelfde man ook een orgineel dak uit 62' compleet met ragtop gekocht. Sinds vorige week eigenlijk serieus begonnen met lassen en dit is zoals de kever er momenteel bij staat: cheers!
__________________
________________________ Still on my way to woodstock 66' T1 slidedoor Kombi. Sold! 83' Derby mk2 Sold! 79' Derby mk1 Sold! 74' Beetle oval ragtop conversion project |
#2
|
||||
|
||||
Kijk !! Mooi project.
Wat voor "look" ga je hem geven ??
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Ik ga 'm een resto-cal look geven, dus veel chroom , motor word een 1600 dubbelpoorts met dubbele Solex 34PCI carbs , koppen geflowed, en nog wat kleine veranderingen, zal ongeveer goed zijn voor 80-90 pk. Dikke Empi fatboy uitlaat eronder. Heb nu al een set nieuwe Porsche Baby Fuchs velgen liggen. Dropped spindels voor en achter 1 of 2 buitentanden verlagen. Voor interieur heb ik 2 Porsche 911 stoelen liggen, en de achterbank wil ik in de zelfde stijl bekleden. De kleur word robijn rood L456 maar wel mat. Dus nog een hoop werk..
__________________
________________________ Still on my way to woodstock 66' T1 slidedoor Kombi. Sold! 83' Derby mk2 Sold! 79' Derby mk1 Sold! 74' Beetle oval ragtop conversion project |
#4
|
||||
|
||||
Inderdaad een hoop werk, maar ook erg goeie plannen !!
Succes en hou ons uiteraard op de hoogte !!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#5
|
||||
|
||||
Waarom geen body gepakt van vóór 1966, dus met de iets dikkere raamstijlen ?
|
#6
|
|||
|
|||
omdat deze body + chassis al helemaal gelast waren (en ook netjes gelast) en maar 700 euro voor betaald heb, dit zou voor een <64 model aanzienlijk duurder zijn (waarschijnlijk ergens tussen de 2 en 3 duizend euro.
__________________
________________________ Still on my way to woodstock 66' T1 slidedoor Kombi. Sold! 83' Derby mk2 Sold! 79' Derby mk1 Sold! 74' Beetle oval ragtop conversion project |
#7
|
|||
|
|||
Even snel een ontwerp in bugselecta gemaakt om jullie een idee te geven wat mijn plannen zijn met de kever
en de velgen zien er via bugselecta niet ze ruig uit, maar dat komt omdat ze hoogglans zwart en gepolijst zijn. Hier even een foto gemaakt voor mijn stalen kever velg.
__________________
________________________ Still on my way to woodstock 66' T1 slidedoor Kombi. Sold! 83' Derby mk2 Sold! 79' Derby mk1 Sold! 74' Beetle oval ragtop conversion project |
#8
|
||||
|
||||
Mooi project en dikke velgen
__________________
|
#9
|
||||
|
||||
Goeie plannen!
|
#10
|
||||
|
||||
Goeie plannen zoals ik zei, maar ook vorderingen?
|
#11
|
|||
|
|||
Nog niet echt voortgang, heb vorig jaar december samen met m'n vriendin ons eerste huisje gekocht. Deze zo goed als volledig opgeknapt (behalve garage en tuin). Maar nu blijkt dat er grondwater door de muur komt in de garage (deze ligt onder het huis). Dus moet nog het nodige in het huis investeren voordat ik met de kever verder kan
Ik zal updaten als er vorderingen zijn!
__________________
________________________ Still on my way to woodstock 66' T1 slidedoor Kombi. Sold! 83' Derby mk2 Sold! 79' Derby mk1 Sold! 74' Beetle oval ragtop conversion project |