#1
|
|||
|
|||
2.0 16v corrado motor in golf 2
Hallo,
Zoals de titel al zegt ben ik van plan een 2.0 16v motorcode 9a in een golf 2 te bouwen. De uiteindelijke golf waar de motor in komt is overigens nog niet aangekocht. Nu heb ik een paar vragen over wat ik van de corrado af moet halen, ik heb een complete donor staan. Ik ga deze auto eerst slopen en dan een golf erbij kopen wegens ruimte gebrek. Wat ik uitgezocht heb via de Search en Google heb ik sowieso nodig, Motorkabelboom Ecu Tank met leidingen en pompen? Subframe met alle toebehoren kan dit zo 1op1 over? De achteras met schijven zou ik ook graag op de golf willen, kan dit? De koppeling is hydrolisch, en de versnellingen zijn kabelgeschakeld graag zou ik dit gewoon mechanisch en met stangen hebben. Kan er op deze motor gewoon de versnellingsbak gekoppeld worden van bijvoorbeeld een 1.6 of 1.8? Wat is de beste basis om deze motor in te hangen dan doel ik op de originele motor in de golf2? Alvast bedankt voor de reactie's ik hoop dat ik het een beetje duidelijk neergezet heb op deze manier.
__________________
Caddy mk1 |
#2
|
||||
|
||||
Motor, subframe met draagarmen, stuurhuis en de hele rataplan past er zo in.
Radiateur past ook dacht ik, de tank dan weer niet. Achteras past ook. Het mooist is om een golf van na 06-1988 te halen, deze hebben het nieuwe type zekeringkast en dan is alles zo goed als plug and play. Hydro koppeling en kabelschakeling is ook zo om te bouwen en dit schakelt en koppelt toch een stuk beter. Last edited by Dokter D : 31-08-2014 at 19:11. |
#3
|
|||
|
|||
Bedankt!
Dat is mooi om te horen, wat moet ik met de tank doen? Kan ik de opvoerpomp met de benzinepomp gewoon in de mk2 tank zetten of denk ik nu te makkelijk?
__________________
Caddy mk1 |
#4
|
||||
|
||||
De injectie modellen hebben al een pomp onder de auto zitten, die is volgens mij goed genoeg voor een 16v.
Wanneer je de corrado gaat slopen had ik eerst wel de tank met toebehoren bewaard. Interieur ook bewaren! |
#5
|
||||
|
||||
Ik weet niet of dit model ook startonderbreking heeft maar mocht dat zo zijn, ook dat hele spul moet omgezet worden (ecu, contactslot etc)
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is pas na 93 of 94 dacht ik. |
#7
|
|||
|
|||
@dokter d,
Dat bewaar ik zeker, samen met wat andere dingen. @r.icky, Hoe kom ik daar achter? Hij is van 91 bestond dat toen al? Edit.. Net te laat
__________________
Caddy mk1 |
#8
|
||||
|
||||
Als ik één tip mag geven; knal er gelijk een digifant systeem op van een Corrado g60, makkelijker af te stellen, betrouwbaarder en meer vermogen.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#9
|
||||
|
||||
Vertel m dan ook gelijk wat je allemaal nodig hebt zoals de complete kabelboom, gasklep, injectorrail etc.
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#10
|
|||
|
|||
Daar heb ik ook het een en ander over gevonden via de Search, voor nu loopt de motor als een zonnetje met de mechanische injectie.
Maar het ombouwen naar digifant 1 ben ik zeker van plan. Eerst inbouwen, laten keuren en rijden. dat kan later nog, mooi voor van de winter.
__________________
Caddy mk1 |
#11
|
|||
|
|||
Je kunt ook een tank pakken van een golf 3, zijn 1 op 1 gelijk met de golf 2 en hebben vaak al een benzinepomp.
Kwa basis voor de golf 2 idd een "nieuw" type en minimaal een 1.6.. De 1.3 heeft andere motorophangngen
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90 Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14 |
#12
|
|||
|
|||
Bedankt voor de reactie's hier kan ik echt wat mee
Ik ben bijna zover om de motor op het Subframe uit de auto te halen. Na aanleiding van dokter d zijn reactie zet ik de kabelschakeling ook over zo ook de hydro koppeling, moet ik hiervoor de pedalenbox ook mee omzetten? Excuses voor alle vragen, ben handig zat maar dit word de eerste keer dat ik zo een motorswap ga doen met alles wat erbij komt.
__________________
Caddy mk1 |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Golf 2 heeft subframe dus maakt niet uit welke basis je neemt.
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#14
|
||||
|
||||
|
#15
|
||||
|
||||
Pedalenbox en Schakeltoren omzetten ja.
In de tunnel ff 2 nieuwe gaten boren en dan vastzetten, zelfde met de pedalenbox, ff 2 gaten erbij schroeven in het schutboord
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#16
|
|||
|
|||
Heeft deze geen schakelstangen dan? In mijn golf 2 met originele 9A motor is het met stangen
__________________
VW nikketakker |
#17
|
||||
|
||||
Alle Corrado's zijn naar mijn weten kabelgeschakeld.
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#18
|
||||
|
||||
Originele golf 2 met 9A??
9A ingebouwd en er een 020 bak achter van een kr/pl denk ik? |
#19
|
||||
|
||||
9a is kabelgeschakeld.
Ik heb m in mn type 1 zitten op digifant en ook de bak vervangen voor 1 van een golf2 16v (2Y bak) |
#20
|
|||
|
|||
Ik ga er vandaag mee beginnen om alles eruit te halen, mocht iemand nog corrado onderdelen zoeken, let me know.
__________________
Caddy mk1 |