Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 04-09-2014, 14:52
rubinvu rubinvu is offline
Forum Newbee

Default Golf II lek in de koffer

Hallo,

als het heeft geregend of ik heb mijn golf gewassen staat er altijd een plasje water in mijn koffer. Na uit te zoeken met de tuinslang vanwaar het kwam kwam ik tot de conclusie dat het water een beetje op verschillende plaatsen langs de onderkant van mijn ruit binnensijpelt. Maar dan vooral ook langs onder het kofferdeksel. Als ik de koffer dan open doe staat er altijd op een bepaalde plek een plasje water op de kofferrubber (zie foto). Goed ik dacht kofferrubber versleten, heb deze dan vervangen maar geen verschil helaas...

Vanwaar kan dat water komen? Is dit allemaal de oorzaak van het binnensijpelen via het raam? Oplossingen?

Alvast bedankt,
Rubin
Reply With Quote
Old 04-09-2014, 15:15
Roy golf II's Avatar
Roy golf II Roy golf II is offline
Forum Regular

Heb je spoiler op je achterklep? Zo ja, kijk even of deze nog goed aansluit. Anders willen de rubbers achter je achterlichten ook nog wel eens uitdrogen en gaan lekken.

Suc6!
Reply With Quote
Old 04-09-2014, 15:36
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore

afwateringsgaten van de achterklep verstopt.
ik dacht 1 in het midden en aan elke hoek ook eentje. prik er maar eens door met een tandenstoker ofzo. als het water niet wegkan, stijgt het in de achterklep totdat het langs achter die plastic plaat binnensijpeld. en die zit hoger dan het rubber.

elke auto is lek hoor, t is alleen belangrijk dat het binnenkomend water ook weer wegkan
Reply With Quote
Old 04-09-2014, 16:01
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by fcapri
afwateringsgaten van de achterklep verstopt.
ik dacht 1 in het midden en aan elke hoek ook eentje. prik er maar eens door met een tandenstoker ofzo. als het water niet wegkan, stijgt het in de achterklep totdat het langs achter die plastic plaat binnensijpeld. en die zit hoger dan het rubber.

elke auto is lek hoor, t is alleen belangrijk dat het binnenkomend water ook weer wegkan

Dat moet het zijn, want het water komt inderdaad van achter die plastiek klep vandaan.
Bedankt, ga dat eens proberen!

p.s.: heb geen spoiler

EDIT: heb de gaten wat vrij gemaakt, zaten niet dicht dicht maar er was wel wat vuil aanwezig, hopelijk helpt dat!
En voor het water dat via het raam binnensijpelt, dit kan wel opgelost worden door die rubber te vervangen?

Last edited by rubinvu : 04-09-2014 at 16:32.
Reply With Quote
Old 04-09-2014, 19:22
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore

ramen lekken altijd, daarom heb je ook afwateringsgaten
Reply With Quote
Old 04-09-2014, 20:11
MTyn's Avatar
MTyn MTyn is offline
Forum Regular

Bij mij kwam het water door de pakking die achter je slotje zit.. die vervangen en het was weer droog.
Reply With Quote
Old 04-09-2014, 20:26
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by fcapri
ramen lekken altijd, daarom heb je ook afwateringsgaten

Maar het is niet de bedoeling dat je het water langs binnen je koffer ziet binnensijpelen he

En de pakking van het slotje kan ik ook eens controleren, alleen is het wel nooit nat daar zo centraal maar enkel in de hoek zoals op de foto...
Reply With Quote
Old 04-09-2014, 21:53
RamonR RamonR is offline
VW Addict

Send a message via MSN to RamonR

Ik denk dat ik weet waar het aan ligt, Vanaf je dak lopen er 2 rubber slangetjes naar je achter klep (geribbeld) links zit de stroom in voor je achter ruiten wisser en recht zit een draadje voor je achter ruit verwarming en een plastic slangetje voor je achter ruitenwisser sproeier.

Die laatste (de rechter) kan problemen opleveren, het slangetje wat in dit rubbertje zit kan hard geworden zijn met als probleem dat dit Rubberen hoesje je Kofferbak rubber open drukt, zo kan er dus veel water naar binnen komen.

Sluit je kofferklep normaal en kijk dan eens goed in de kier tussen je dak en de kofferklep, als het goed is moet je dan kunnen zien of het Kofferbak rubber inderdaad word weggedrukt of niet!

Dat was bij mij het probleem

Veel Succes!

Ramon
Reply With Quote
Old 07-09-2014, 11:08
RamonR RamonR is offline
VW Addict

En al enig resultaat ?
Reply With Quote
Old 07-09-2014, 11:25
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by RamonR
En al enig resultaat ?

Hehe sorry, zit voor het moment 10 dagen in Lissabon, zal het daarna moeten testen en laten weten
Reply With Quote
Old 07-09-2014, 16:06
RamonR RamonR is offline
VW Addict

Quote:
Originally Posted by rubinvu
Hehe sorry, zit voor het moment 10 dagen in Lissabon, zal het daarna moeten testen en laten weten

Oh hahaha, ja dat wist ik natuurlijk niet, fijne vakantie en we horen er later wel van!

Reply With Quote
Old 16-09-2014, 11:18
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by RamonR
Ik denk dat ik weet waar het aan ligt, Vanaf je dak lopen er 2 rubber slangetjes naar je achter klep (geribbeld) links zit de stroom in voor je achter ruiten wisser en recht zit een draadje voor je achter ruit verwarming en een plastic slangetje voor je achter ruitenwisser sproeier.

Die laatste (de rechter) kan problemen opleveren, het slangetje wat in dit rubbertje zit kan hard geworden zijn met als probleem dat dit Rubberen hoesje je Kofferbak rubber open drukt, zo kan er dus veel water naar binnen komen.

Sluit je kofferklep normaal en kijk dan eens goed in de kier tussen je dak en de kofferklep, als het goed is moet je dan kunnen zien of het Kofferbak rubber inderdaad word weggedrukt of niet!

Dat was bij mij het probleem

Veel Succes!

Ramon

Heb dit gecontroleerd, en was ook niet het probleem..
Rubber sloot nog mooi aan en er sijpelde langs daar geen water binnen.

Ook via het slotje van de koffer sijpelde er geen water binnen.

Ik ga als ik binnenkort tijd vind mijn ruitrubber vervangen en dan zien hoe droog mijn koffer blijft.

Bedankt voor de hulp allemaal!
Reply With Quote
Old 17-09-2014, 14:00
RamonR RamonR is offline
VW Addict

Ander eens met een hogedrukspuit op op de achterkant van de wagen spuiten en terwijl je er in zit Dan moet je het toch vinden lijkt me.
Reply With Quote
Old 13-10-2014, 02:29
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur

Hier ben ik ook benieuwd naar, heb zelf ook het probleem.
Rubber van achterlicht wa slecht en is vervangen, heeft al veel geholpen.

Strak eens kijken naar de afwatergaatjes van de koffer.
Wist dat deze in de deuren zaten maar niet in het kofferdeksel.
Hopelijk is dit mijn probleem

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
Old 15-10-2014, 10:04
RamonR RamonR is offline
VW Addict

Quote:
Originally Posted by Jel Golf 2 GTI
Hier ben ik ook benieuwd naar, heb zelf ook het probleem.
Rubber van achterlicht wa slecht en is vervangen, heeft al veel geholpen.

Strak eens kijken naar de afwatergaatjes van de koffer.
Wist dat deze in de deuren zaten maar niet in het kofferdeksel.
Hopelijk is dit mijn probleem

Vaak is het probleem dat een van de doorvoeren van het dak naar je kofferklep (die geribbelde rubbertjes) bij het dicht doen van de koffer klep je kofferbak rubber in drukken.
Als het dan regent dan loopt het water niet rond de klep zoals normaal maar rechtstreeks naar binnen.
De rechter waar de ruitenwisser slang in zit die geeft de meeste problemen omdat de ruitenwisser slang dan te stug is geworden.

Gr, Ramon
Reply With Quote
Reply

Posting Rules