#1
|
|||
|
|||
Remt slecht
Mijn golf2 1.6 pn remt slecht. Nou wil ik meer remkracht op een makkelijke manier krijgen. Iemand die mij kan vertellen hoe? Fusee's en remmen 16v of de rembekrachtiger? Of iets anders? Ik kan niet makkelijk vinden wat ik (bijna) plug and play kan monteren.
|
#2
|
||||
|
||||
Remt slecht dus ik wil groter remvermogen?! Zou eerst eens checken of je niet toe bent aan nieuwe blokken/schijven en zelfs remolie, wat wil je bereiken door 16v remmen op een 1.6 te zetten?
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#3
|
||||
|
||||
Ja en check de achter remmen ook ff. Vaak kan je de handrem ook tot aan de hoedenplank trekken. Als dat zo is ff spannen of voering vervangen en doet ook wonderen met je remmen.
|
#4
|
|||
|
|||
Voor al nieuwe blokken achter schoenen en de handrem kan ik niet ver trekken maar het lijkt alsof alles is ingesmeerd met vet. Ik moet echt hard trappen wil hij remmen. En ook de olie is al vervangen en ik heb geen lekkage (zichtbaar).
|
#5
|
||||
|
||||
Als alles nieuw is zal het ook een paar honderd km ingeremd moeten worden voordat je de volledige remkracht weer terug hebt.
|
#6
|
||||
|
||||
Misschien is t niet goed ontlucht, blijft t oliepeil hetzelfde?
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#7
|
|||
|
|||
Olie pijl daalt niet en ja ongeremd is hij al maar er is geen verbetering in de remkracht vergeleken met de oude blokken en schoenen. Misschien een andere rembekrachtiger?
|
#8
|
||||
|
||||
Een grotere bekrachtiger van een gti /16v zal wel een stuk beter remmen ja.
Ik heb op mn golf1 eentje van een 1.8 cabrio. En dat scheelt enorm. alleen vonden de kleine schijven en blokken van de 1.5 motor dat niet zo leuk |
#9
|
|||
|
|||
Ik weet niet of ik grotere schijven en blokken heb als een cabrio maar ik kan idd een andere bekrachtiger proberen.
|
#10
|
||||
|
||||
Zou eerst de remtangen en schijven eens upgraden naar G60 spec, dan kan je nog es een andere bekrachtiger overwegen.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#11
|
|||
|
|||
Is ook een idee maar moet ik dan ook adapters hebben? Of pas een volledig fusee er op? Ik zal vanmiddag ook even kijken hoe groot de hoofdremkracht verdeler is.
|
#12
|
|||
|
|||
Ik zag er 20 op staan dus ik neem aan 20mm als ik nu een 22,22mm neem zou dat al verschil maken?
|
#13
|
||||
|
||||
Da's waarschijnlijk de diameter die je nu op je hoofdremcilinder gelezen hebt...voor de ombouw naar G60 klauwen heb je Girling 54 remtangen nodig en fusees van een g60 of gti. Als je toch op de sloop bent, gelijk de achteras van die Gti ook meenemen, plus de bekrachtiger en hoofdremcilinder. Dan heb je een prima remsysteem.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|