#141
|
||||
|
||||
Woest!
__________________
Audi 80 CD 5S VW Golf 2 GTI G60 VW T3 Westfalia Joker |
#142
|
|||
|
|||
Bedankt allemaal!
Live klinkt dit echt nog veeel beter en dit is nog met stock software... Wel wil ik graag zeggen dat het er inderdaad vaak uit ziet als gemakkelijk ff motor inbouwen en hopsa rijden maar! Maar ik ben hier maanden druk mee geweest, en nog, dus elk vrij uurtje ben ik er mee bezig. Elke avond door schema's heen pluizen op zoek naar een oplossing voor bepaalde bugs deze dan uit gaan proberen om vervolgens toch weer wakker te liggen om het fijt dat het niet werkt!!! Voor dit soort dingen kun je niemand bellen of even op het WWW kijken omdat nog bijna niemand dit heeft gedaan. Het motto is de aanhouder wint... dus elke keer weer door! Moet wel zeggen dat het een heerlijke motor is die geweldig aan het gas hangt dit samen met het geluid is echt geweldig. Het geeft wel een enorme kick als bepaalde dingen wel lukken, dit ondangst het feit dat het een TTRS ECU en motor is in een golf R body met dito kabelboom!... Last edited by roka : 22-08-2014 at 22:29. |
#143
|
|||
|
|||
Pff heel erg gaaf!
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90 Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14 |
#144
|
||||
|
||||
Wat voor verschil verwacht je met aangepaste software ?
|
#145
|
||||
|
||||
wat een ding joh
Gaat een leuke daily worden en veel scheve gezichten trekken bij het stoplicht
__________________
Golf MKI '76er Project. MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol EX MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI Polo '00 6n2 GTI Mercedes SEC500 '87 Honda Civic '94 |
#146
|
|||
|
|||
Ik verwacht van 340pk en 450nm naar 430 en 630nm te gaan.
Dus ongeveer 90 pk en 180nm erbij te krijgen. |
#147
|
|||
|
|||
Erg mooi project Roy.
De ecu die jij nu gebruikt is die weer origineel gemaakt ivm dsg? |
#148
|
|||
|
|||
Quote:
Wilco weet jij wat dit voor injectoren zijn? Wij zijn namelijk ook aan het stoeien geweest met andere injectoren. Dit voor een aangepaste motor met APR set. Nou blijkt dat je met een andere hogedrukpomp ver genoeg komt met originele injectoren. Als we dat eerder wisten hadden we ons een hoop werk kunnen besparen. Risico van het vak zeg maar. Motor is ondertussen afgesteld en gelukkig met mooie resultaten. Dat de motor veel later opspoelt met de APR set valt nog best mee. En met een s-tronic een mooie combinatie. Merk wel dat de bak er soms wat moeite mee heeft. |
#149
|
||||
|
||||
Quote:
Bij mij word het verhaal nu anders omdat ik verder ga met een sequentiële 6-bak wat niet samen gaat met de FSI. Ik do veel met v.Kronenburg en John adviseerde mij om verder te gaan met de normale 2.5 ipv de RS motor, maar dat ga ik niet doen. Bij mij gaan er nu andere zuigers en drijfstangen in. Ook de kop word bewerkt en ik wil alles zeer nauwkeurig uitgebalanceerd hebben. Zonde van alle aanbouwdelen en achteraf had Roy mijn pakketje moeten hebben en ik een kale motor Ook ga ik werken met throttle bodies waarvan de ontwikkeling bijna klaar is. Ik ga niet voor topvermogen, maar voor een soepele motor met een breed bereik. Later kan ik altijd nog verder, mocht dat nodig zijn, maar voorlopig is het meer dan genoeg. Ik zal de nummers vd injectoren even moeten opzoeken, want ik heb alles zo compleet gekocht. Wel heb ik naar de turbo etc gekeken, maar niet naar de injectoren. Ik laat dit nog wel even weten |
#150
|
||||
|
||||
Quote:
Hoi Roy, Een klant van mij heeft een nieuwe RS3 gekocht en laten chippen, maar heeft nu al last van een slippende koppeling. |
#151
|
|||
|
|||
Quote:
Software van de s tronic is ook aangepast? |
#152
|
||||
|
||||
Quote:
Zo slim zouden ze toch wel zijn in België Ik zal het eens vragen |
#153
|
|||
|
|||
Quote:
Ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Zie graag de nummers tegemoet. Ga je nog iets met de compressieverhouding doen? Heb je nog een sms gestuurd. |
#154
|
|||
|
|||
Wouter welke injectoren hebben jullie geprobeerd?
En wat zit er nu in? Ik heb met mijn grote injectoren zeer veel roetvorming, dit is wel met standaard software dus dit word nog wel beter verwacht ik. Ik zit nu te denken om een wm set te monteren om alles beter schoon te houden. Alleen de startblokering is verwijdert uit deze ecu maar ik heb natuurlijk nog steeds dat ene probleempje, mooiste is toch op zoek te gaan naar een andere ecu. @Wilco, wie heeft de software gedaan van die RS3? Als de software te agressief is en de bak software is niet aangepast dan gaat hij wel slippen. Ook als je veel bij lage toeren op het gas gaat en dus veel koppel bij lage toeren draait dan vraag je misschien ook eerder om problemen. Ben ook benieuwd naar jou set-up klinkt veel belovend! Ben je niet bang dat het weer een te groot project word. Misschien beter eerst standaard motor met DSG bak proberen dit is natuurlijk stukken makelijker en snel klaar. Dan volgende winter motor eruit en ombouwen, anders word het misschien weer een lang slepend project...Ik spreek uit ervaring wat dat betreft. |
#155
|
|||
|
|||
[QUOTE=roka]Wouter welke injectoren hebben jullie geprobeerd?
En wat zit er nu in? Ik heb met mijn grote injectoren zeer veel roetvorming, dit is wel met standaard software dus dit word nog wel beter verwacht ik. Ik zit nu te denken om een wm set te monteren om alles beter schoon te houden. Alleen de startblokering is verwijdert uit deze ecu maar ik heb natuurlijk nog steeds dat ene probleempje, mooiste is toch op zoek te gaan naar een andere ecu. Wij rijden nu met de originele injectoren wat prima gaat tot 600 pk. We hadden een setje uit Engeland volgens mij bosch nr was weg. De ecu die jij nu hebt heeft een tuning erin te zitten Mocht ik nog tegen een ecu aanlopen dan hoor je dat van mij. Kunnen ze hem niet bij AC tronics repareren? |
#156
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb de Sequentiele bak destijds speciaal laten bouwen voor de Seat Leon alvorens mijn gezondheidsproblemen begonnen. Deze set kost normaal gesproken 16.000Euro, maar ik heb wat korting gehad omdat we er 3 tegelijk hebben klaar gemaakt. Als ik hem verkoop, zal ik er nooit weer 1 kunnen betalen denk ik, plus dat deze 800NM aan kan en maar 43KG weegt. Ook heb ik hier hele goede herinneringen aan, want we zijn deze zelf op wezen halen in Tsjechië wat een heel gezellig weekeinde was om maar 1 voorbeeld te noemen. We waren al heel erg ver met het ontwikkelen van een speciaal inlaatspruitstuk (Throttle bodies) met een dubbele rij injectoren enz. Ik zet dit door omdat er al heel veel werk in zit waar kameraden mij mee hebben geholpen en ik niet wil dat dit allemaal voor niks is geweest. Ik bespaar ook weer veel werk omdat er ook al heel veel klaar is zoals de padalbox enz. Ik bevind mij op bekend terrein en dat scheelt heel veel natuurlijk De motor zal ik eerst op de motor-proefstand laten draaien bij v.Kronenburg en ik ben dealer van hun producten waardoor het allemaal veel toegankelijker is voor mij. De compressie vind ik erg moeilijk om te bepalen omdat ik zelf van de oude stempel ben en altijd gewent ben om naar lager te gaan terwijl alles tegenwoordig juist hoger word gebruikt. Ik nijg de 8,5:1 te willen gebruiken, maar ik denk dat er straks de zuigers in komen voor een compressieverhouding van 9,25:1 maar daar moet ik nog even voor overleggen met v.Kronenburg. Ik ben net even naar de werkplaats gelopen en tot mijn grote verbazing zitter er de originele TTRS injectoren in met het nummer: 2 07K 031 F De turbo etc is de Loba LB500 etc en het vermogen zit nu op 501pk met 630NM met de software van Klasen-Motors. De hogedrukpomp is ook van Loba en ik snap niet waarom zij de injectoren niet hebben vervangen, tenzij er geen grotere zijn natuurlijk Audi heeft al eens een paar concept-cars gebouwd, waarvan het mij opviel dat zij de afdekkap zo ver hebben aangepast dat het inlaatspruitstuk niet meer zichtbaar is. Steeds als ik er onder wilde kijken kwam die beste Audi-man naar mij toe lopen. Ben er later weer heen gegaan en het was voor mij duidelijk dat deze er een extra rij normale injectoren bij in heeft zitten net als de nieuwere FSI motoren Als er een opvolger komt van de RS-Motor zal hij er een extra rij injectoren bij in hebben, maar waarschijnlijk is het over voor deze motor ben ik bang voor en komt er geen opvolger meer. Wij hebben hier toen ook wat voor gemaakt en het is goed te doen om deze appart aan te sturen: Last edited by DutchBuild : 24-08-2014 at 17:48. |
#157
|
||||
|
||||
JDengineering heeft net een TTRS gedaan.
Audi TT RS 2.5 TFSI DSG7 Fully Forged engine - CR 9.1 APR 600HP Turbokit Loba HFP pump JDEngineering custom Remap JDEngineering Stronic DQ500 Remap - stock clutch 603pk & 687Nm Weet dat de aandrijfassen het niet leuk vinden.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#158
|
|||
|
|||
Quote:
Terug gezet van 704 nm Aandrijfas probleem is alweer opgelost. |
#159
|
||||
|
||||
Quote:
Dat zijn toch wel serieuze waardes Mijn auto zal niet meer dan 1050KG gaan wegen waardoor ik denk dat dit te veel is van het goede, maar het is super om te weten dat er nog wat ruimte over is Vooral de S-Tronic verbaast mij Voor wat de compressie betreft, zit ik toch wel aardig goed met de 9,25:1 Dit is een standaard te leveren Compressieverhouding van de JE Zuigers vandaar deze wat vreemde waarde. Alleen de problemen met de aandrijfassen had ik niet verwacht. Ik gebruik normaal gesproken de R32 assen met R32 Homokyneten en heb deze nog nooit stuk gehad. Dit is dan met meer vermogen en koppel, maar een lichtere auto wat veel scheelt voor wat de krachten betreft natuurlijk. De constructie van de aandrijfassen en homokyneten is totaal anders natuurlijk, maar ook wat zwakker schijnbaar. |
#160
|
||||
|
||||
Quote:
Ik vraag mij af of hier dan ook nog de originele injectoren in zitten ? |