|
|||
|
|||
dimlichten
Hallo,
Ik heb een probleem met de verlichting van mijn golf. Wanneer ik dimlicht inschakel wil het gropt licht niet uit. Ik heb het volgende gecontroleerd: Zekeringen en houders zijn oké Lampen zijn oké Contact blokje vervangen Groot licht schakelaar vervangen Blijft volgens mij alleen de dimlicht schakelaar nog over. Of zie ik wat over het hoofd? Voor ik nog meer ga vervangen zou ik graag jullie ideeën horen Alvast bedankt voor het meedenken! |
|
||||
|
||||
Kan eigenlijk alleen maar aan de dim-/grootlichtschakelaar aan het stuur liggen; ik denk dat er een contactje blijft hangen, of er zijn er twee aan elkaar gebakken. Maar probeer eerst eens een flinke spuit WD40! ;-)
|
|
|||
|
|||
Mmm dat dacht ik ook dus heb ik die vervangen door een nieuwe maar zonder resultaat
|
|
||||
|
||||
Het enige wat ik dan nog kan bedenken is dat er een kortsluiting zit tussen de draden 56 (wit/zwart) en 56b (geel) die naar de dim-/grootlichtschakelaar gaan. Maar hoe en waar... geen idee!
Is dit probleem zomaar ineens ontstaan? |
|
|||
|
|||
Dimlichten, wissers en kachel motor deden het niet meer, dus toen heb ik het contact blok vervangen. Toen deed alles het weer behalve dat groot licht niet meer uit wil
|
|
|||
|
|||
Het haakje dat aan de knipperlichthendel zit, trekt aan een schakelaar. Met die schakelaar schakel je het grootlicht.
Standaard wordt aan die schakelaar getrokken en is het grootlicht uit. Haal je de hendel naar je toe dan trek je de schakelaar door de veer heen en schakel je grootlicht in. Bij los laten springt die weer terug. Duw je de hendel van je af, dan schakel je het grootlicht en blijft het aan. Ik vermoed dat het haakje aan de hendel tegen de schakelaar duwt en niet erin gehaakt is. Kijk even tegen de zijkant van de stuurkolom aan, dan zie je hoe het werkt. Als je de hendel terug plaatst moet je de haak onderaan dus even naar buiten wrikken en achter het nokje in de schakelaar klikken. Waar hieronder "haltenase für fernlicht" staat, zit dat haakje. Dat haakje klik je in de "fernlichtschalter". Last edited by fireescape : 11-08-2014 at 11:53. |
|
||||
|
||||
Quote:
Niet helemaal, 1x trekken is grootlicht aan, een 2e keer trekken is uit. |
|
|||
|
|||
Ik heb de oorzaak gevonden, de meest linker stekker van de zekeringkast was niet helemaal goed meer. Deze heb ik weer voor elkaar gemaakt en alles werkt weer! Bedankt voor het meedenken!
|
|
|||
|
|||
Quote:
Klopt, foutje. Maar de rest van mijn verhaal is wel hoe het zit en waar mogelijk ook zijn probleem zou hebben kunnen zitten. Al was dat dus uiteindelijk niet zo. |