Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-07-2014, 08:19
thomasD's Avatar
thomasD thomasD is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 214
Default lambdasonde storing (16806) golf 2.0

Hallo,

Ik ben in het bezit van een golf 4 2.0 (AQY).
vorig jaar katalysator vervangen omdat deze een loszittend binnenwerk had, later ook storingslampje hierdoor gaan branden.
na het vervangen van de kat geen problemen meer gehad tot een half jaar terug, toen begon ineens het storingslampje weer te branden, maar was plotseling ook weer uit na een paar dagen.

nu is het 2 weken terug weer begonnen, 2 foutcodes:
-16806, werkingsgraad hoofd-kat onder minimum
-16518, lambdasonde voor kat -geen signaal verandering-

gewist, maar bovenste storing blijft terugkomen.
beetje rondgezocht op internet en inlaat visueel nagekeken op valse lucht en lambdasonde voor kat vervangen (bosch)
hier is alleen het probleem nog niet mee opgelost, iemand nog ervaringen of tips ?
Reply With Quote
  #2  
Old 30-07-2014, 08:20
thomasD's Avatar
thomasD thomasD is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 214
Default

dit wordt er gezegd bij deze foutcode bij gerritspeek

Hoofdkatalysator, cilinderrij 1 geen drempelwaarde bereikt

Mogelijke verschijnselen:
Emissielampje brandt
Mogelijke oorzaken:
Check / repareer bedrading en aansluitingen
Zuurstof sensor(en) defect
Control systeem zuurstof sensor(en) defect

Mogelijke oplossingen:
Check / repareer bedrading en aansluitingen
Check zuurstof sensor(en)
Check control systeem zuurstof sensor(en) defect
Controleer de leeftijd van de zuurstof sensor(en)
Set Readiness
Reply With Quote
  #3  
Old 31-07-2014, 21:51
thomasD's Avatar
thomasD thomasD is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 214
Default

vandaag na een heleboel zoeken en uitlezen toch maar de 2e lambdasonde vervangen, maar zonder resultaat

met de testkast parameters nagekeken.
1e lambdasonde pingelt netjes heen en weer, 2e geeft mooie egale lijn (0.4V), alleen als ik de stekker eraf trek geeft de 2e precies hetzelfde weer..
is dit normaal ?
Reply With Quote
  #4  
Old 02-08-2014, 15:32
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Zou de bedrading eens nalopen, als het signaal hetzelfde blijft als je de stekker eraf trekt lijkt me dat niet goed...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #5  
Old 02-08-2014, 16:10
thomasD's Avatar
thomasD thomasD is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 214
Default

gister bedrading nagelopen tot aan de ECU, niks aparts gevonden...

iemand gaf me als tip de LMM eens na te kijken, dus dat maar een keer doen
Reply With Quote
  #6  
Old 03-08-2014, 20:38
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Bij een benzine kunnen die ook stuk idd, maar hoor er nooit zo veel over...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #7  
Old 04-08-2014, 08:41
thomasD's Avatar
thomasD thomasD is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 214
Default

verder nog iemand suggesties ?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum