|
|||
|
|||
overgang kleine -> grote ramen
Iemand enig idee wanneer de overgang van grote naar kleine ramen gebeurd is?
en gaat dit samen met het achterpaneel(logo)?
|
||||
|
||||
Ik dacht vanaf modeljaar '87 dat de grote ramen gekomen zijn. Logo op achterpaneel ben ik zeker dat dit later na '87 van plaats veranderd is.
Daily's : 2019 Seat Leon ST 1.5TSi FR 1989 VW Golf GL 1.8 Ex VW's: 1990 VW Golf GL 1.6TD Intercooler 1996 VW Golf GT 1.9TDi Special 1991 VW Golf Pasadena 1.6TD Intercooler 1983 VW Golf Rabbit LX 1.1 2001 VW Golf Base 1.9TDi Edition |
|
||||
|
||||
Gaat inderdaad samen.
|
|
|||
|
|||
September 1987
En er zijn nog meer dingen anders dan alleen het logo en het raam
|
|||
|
|||
Quote:
Klopt -Andere Bumper -andere logo's op de achterkant -andere interieuren, en andere kleuren in de stoffen. -kleine raampjes zijn vervangen door grote en spiegel zit nu in de hoek v portier. -ander stuur met ander omhulsel (alarmlicht schakelaar op het stuur) -lampjes in de knopjes voor achter ruit verw. en mist licht ovaal, ipv rond. -Assen ruitenwisser motoren dikker. -uitsluitend uitgevoerd met kat. Meer kan ik er zo uit het blote hoofd even niet bedenken haha |
|
||||
|
||||
- dikke stuurnaaf
- andere afdekkapjes handremhefboom en andere opening daarvoor in de mat - tellerunit met één connector |
|
||||
|
||||
Sluit me eigen hier bij aan
|
||||
|
||||
Quote:
Ander omhulsel met alarmlicht schakelaar klopt niet, dit is pas in mei 1988 (productie datum) samen met het nieuwe type zekeringkast gekomen. |
|
||||
|
||||
Quote:
Andere bumpers en alarmlichtschakelaar op stuur klopt niet. Heb er twee van '88 staan en geen van beiden heeft die schakelaar op het stuur, ook nog nooit gezien. Dikke bumpers is vanaf '89. |
|
|||
|
|||
Als het goed is staat er een complete lijst op Dobbel-Wobber.
|
|
|||
|
|||
Quote:
Quote:
klopt wat douwe zegt : alarmlicht schakelaar komen pas in 1988 van het dash naar het kapje achter het stuur ook de assen van de ruitenwissers worden dan pas dikker van 1987 tot 1988 heb je dus een overgangs type compleet oud type maar zonder stijltje in het portier raam dit is z'n tussen type en dikke bumpers komen pas in 1989 /1990 Last edited by Alberto : 01-08-2014 at 20:52. |
|
||||
|
||||
Knoppen met ovaal controlelampje ipv rond zijn volgens mij eind 84 al gekomen.
Nieuwe zekeringkast met alarmlichtschakelaar bovenop stuurkolom is NIET met de facelift in 87 gekomen, maar met de invoering van modeljaar 89. Toen is ook de nieuwe handremhevel gekomen. Correctie, modeljaar 90. Dus 3e kwartaal 1989
http://www.vwclubparkstad.nl Last edited by Turbo-Variant : 04-08-2014 at 10:42. |
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb een 85'er met ronde lichtjes nog in de knopjes, en de knopjes zijn van 85 staat er op |
|
||||
|
||||
Ik had een 1.8 rp 10 milionen golf (1988) met nieuwe type handremhevel deze is in het "tussenmodel" na 1987 dus al aangepast.
Groet, Reinder |
|
||||
|
||||
Mijn GTI van 88 heeft het zoals Alberto omschrijft.
Ook nog oude zekeringkast en alarmschakelaar op het dash. Maar dan wel weer met grote stuurkolom schakelaars . ( die je dan weer verkeerd krijgt geleverd bij de dealer )
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
ook ik heb een 88'er golf 2. ik heb de grote ramen en deuren zonder stijltje met de spiegels in de hoek. ik heb GEEN alarmlichtschakelaar op het stuur. mijn mistlichtlampje in de schakelaar is niet ovaal. tellerunit heeft ook nog de oude 2connectors. er zullen in die jaren wel verschillende overgangen hebben plaatsgevonden. zo zijn mijn handremkabels nog van het oude type en de handremhendel van een 91'er golf is compleet anders van aansluiting. bodemplaat verschilt ook waardoor ik geen nieuwe hendel kan zetten. ferm lastig als je een 88'er hebt met een 91'er in de garage in onderdelen. bijna niks past. als ik de wiellagers vooraan overzet, moet ik mijn stuurhuis een heel pak verdraaien om weer rechtdoor te gaan
|
|||
|
|||
Heb een '87 met grote ramen/dikke hendels/dikke lijsten, maar achterplaat is zonder logo centraal.
Lijkt me niet omgelast, ig nog nooit gezien, maar is helemaal origineel :s
|
|||
|
|||
Zelfs een 89er hier met een SPECIAL uitvoering heeft die opties niet
Ik heb nog een oude 2connector tellerunit. Een oud model van stuur (dunne naaf?) Geen alarmlicht schakelaars. Last edited by Ilker : 03-08-2014 at 16:59. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
|||
|
|||
Je bedoeld de 4 knipperlicht warning knop?
Die heb ik wel ja. Maar ik dacht dat men bedoelde over alarmschakelaar, dat men een LED bedoelde, die knippert als de deuren op slot zijn, bij deze excusseer Want dat knopje heb ik wel eens gezien bij een mk2. |