#1
|
||||
|
||||
Golf 1 GTI lip en kneuzingen
Ik heb laatst wat werk moeten maken om de onderkant van de golf 1 weer helemaal netjes te krijgen ter hoogte van de GTI lip.
Wat ik zou wensen; 1. Snel de lip erop en eraf te hebben voor bijvoorbeeld op de brug te kunnen. (nee geen airride ) 2. Als er per ongeluk de lip wordt geraak wil ik dat de bevestigingen afbreken of meegeven i.p.v dat het plaatwerk krom trekt of de bevestigingsgaten ovaal worden. Heeft iemand dit al is bekeken of voor iets soort gelijks? Ik zat te denken aan kunstofboutjes en kunstof vleugelmoeren.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#2
|
||||
|
||||
scharnieren erop!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
||||
|
||||
ik heb weleens gezien dat ze met magneetjes/magneetstrips werken, maar ik weet niet of dat sterk genoeg is voor zo'n onderlip.
Die vangt nogal wat wind als je ermee de snelweh opgaat. |
#4
|
||||
|
||||
Eerste idee wat me binnen schiet, drukknoopjes:
Dan nog een manier zoeken om dit op je lip en carosserie te maken.
__________________
Previous: VW Golf II, VW Polo 6N, VW Bora TDI & VW Lupo TDI Recent: VW Golf 7.5 Variant GTD & VW Golf 1 GTI 2.0 16v Assumption is the mother of all fuckups.. |
#5
|
||||
|
||||
bingo:
__________________
Previous: VW Golf II, VW Polo 6N, VW Bora TDI & VW Lupo TDI Recent: VW Golf 7.5 Variant GTD & VW Golf 1 GTI 2.0 16v Assumption is the mother of all fuckups.. |
#6
|
|||
|
|||
Dat is idd een ram goeie oplossing van die drukboutjes? En anders gewoon drukknopen en poppen denk ik.
|
#7
|
||||
|
||||
Ik zou ook voor de kunstof boutjes gaan
|
#8
|
||||
|
||||
Ja, lijkt me een goed plan. Ik denk alleen niet dat er kunststof vleugelmoeren bestaan, maar daar kun je ook ijzeren voor gebruiken. Koop er vooral een handvol extra, want als de spoiler een keer "afbreekt" ben je de boutjes en moeren meteen kwijt!
|
#9
|
||||
|
||||
Ik wil wel eens zien wat er gebeurt als je de spoiler met drukknopen/kunststof boutjes vastzet en je op een 100km/h weg een vrachtwagen als tegenligger hebt
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#10
|
|||
|
|||
paar kleine scharniertjes dr op en dan zon deur dranger.....heb dr ooit es in een topic over mijn grijze type 1 wat fotoos van gemaakt hij was toen electrisch opklapbaar werktte echt super
__________________
quintus.....de grote race |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Ik ben nog nooit een vrachtauto met 100km/h tegen gekomen op een weg waar er geen vangrail en minimaal 1 baan tussenzat. Weet niet hoe jullie wegen daar zijn?
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#12
|
||||
|
||||
Je zou de Houtribdijk (N302) eens moeten proberen. Zo'n ontmoeting met een vrachtwagen heeft mij eens de complete chroomstrip uit het voorraamrubber gekost!
|
#13
|
||||
|
||||
Quote:
N33, N34, N46....hebben jullie geen autowegen?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Daarom zei ik scharnieren :-D
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
En daarom zei ik: vangrail en minimaal 1 baan. Onze stadsautowegen hebben zelfs vangrails ertussen. Rijden jullie gewoon 2 richtingen langs elkaar af met 100km/h, zonder afscheiding of vangrail? Knap!! Nog nooit gezien
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#16
|
||||
|
||||
Hm op zo'n wegen dan gaan drukknoopjes misschien wel iets te snel los ja Kunststof boutjes is idd ook een idee, als ze maar sneller breken dan de bevestigingspuntjes in je lip.
__________________
Previous: VW Golf II, VW Polo 6N, VW Bora TDI & VW Lupo TDI Recent: VW Golf 7.5 Variant GTD & VW Golf 1 GTI 2.0 16v Assumption is the mother of all fuckups.. |
#17
|
||||
|
||||
Ik vind scharnieren ook wat ambiteus René. Laat staan een automatische deurdranger wel vet natuurlijk maar ik heb nog genoeg projecten hoor
Ben al begonnen moest toch nog mijn nieuwe voorbumper erop zetten; Morgen is wat kunstof boutjes inslaan.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H Last edited by yuli : 31-07-2014 at 23:04. |
#18
|
||||
|
||||
Boutjes gelijk je kentekenplaten mee vast zet. (vroeger dan) Hopelijk sterk zat maar in ieder geval de juiste maat.
En als ik even een stap verder mag denken, je hebt hem kapotgereden, waarmee zouden jullie het herstellen? En da's dan eigenlijk vooral in de strekking van een scirocco lip... |
#19
|
||||
|
||||
Kapot bij de ophangpunten neem ik dan aan? Ik zou gewoon op het overgebleven materiaal een revetje doen (evt vastkitten/lijmen bij teveel materiaalschade).
__________________
Previous: VW Golf II, VW Polo 6N, VW Bora TDI & VW Lupo TDI Recent: VW Golf 7.5 Variant GTD & VW Golf 1 GTI 2.0 16v Assumption is the mother of all fuckups.. |
#20
|
||||
|
||||
D'r is wel wat meer uit geslagen dan er op te lossen valt met een flinke carrosseriering. Lijmen durf ik niet direct aan, ben bang dat het dan weer loskomt en dan ben ik m'n onvindbare rocco-lip kwijt...
|