Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-07-2014, 10:22
Robert vd Berg Robert vd Berg is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 46
Default Polo GT sleeptuimelaar 1983 carbs, schrick, sprint pricedrop!

Helaas verkoop ik mijn slalomproject, zondagsauto.
De auto staat weken stil, wordt niets aan gedaan, en ik vind het gewoon zonde om er elke dag zo langs te lopen.
Hij is eigenlijk bijna klaar, maar ik kom er echt niet meer aan toe, en het begint toch ook weer te kriebelen om een grotere auto te rijden.

Kilometerstand: 141.000, maar dat is eigenlijk enkel de carrosserie. Alle bewegende delen zijn sinds de auto in mijn bezit is aan de beurt geweest. Remmen, wiellagers, ophanging etc etc.
Blok is helemaal uit mekaar geweest. Onderblok is volledig gereinigd, gecontroleerd op alle toleranties wat bij een revisie aan bod komt, maar dit is allemaal niet noemenswaardig versleten. Kop is volledig opnieuw opgebouwd met Schrick gesmede tuimelaars, Schrick dubbele klepveren, en een Schrick 296/296/103 nokkenas.
In- en uitlaatpoorten zijn bewerkt, kleppen opnieuw ingepolijst, en opnieuw gesteld.
Keihin carburateurbank 36mm, met handgemaakt en geoptimaliseerd inlaatspruitstuk (gaat vloeiend over van ovaal naar rond).
Omgebouwde ontsteking (electronische vervroeging) zonder toerenbegrenzer, en verstelbaar nokkenastandwiel.
Sparingen voor de kleppen in de zuigers zijn 3mm verdiept om de kleplift kwijt te kunnen.
Groep N open uitlaat met spaghetti en Novus adsorbtiedemper. Geluid is niet extreem..
Dit alles is dit voorjaar bij Tovami in Goes afgesteld, met een eindresultaat van 84,8 wiel pk's (dus ongeveer 100pk, 15% verlies t.o.v krukas pk's)
Bak is een ADH, vrij korte versnellingen wat resulteert in een paar leuke strepen over de straat -naughty-
Toerenbegrenzer zit er niet meer op, en het blok is opgebouwd om netjes de toerenteller krom te draaien. Ik ben zelf niet verder gegaan dan 8500rpm, omdat ik een enorme schijterd ben -nana-

Wat is er nog meer gedaan?
Nieuwe tank, nieuwe rvs gevlochten brandstofleidingen. Electronische brandstofpomp met drukregelaar.
Wielkasten zijn uitgerold en verkleind, om brede sloffen kwijt te kunnen.
Zowel de wielkasten als de volledige bodem roestvrij gemaakt en volledig in de BiTac gezet.
Roest en deuken zijn weggewerkt, lasnaden waar nodig gestraald, overnieuw gekit en geprimerd.
Voorspatborden en motorkap zijn vervangen, deze waren of verroest, of te ver gedeukt.
Stoelen zijn opgeknapt met nieuwe binnenwerken.

Wat moet er nog gebeuren?
Kleine roestplek onder het voorraam moet weggewerkt worden, hier heb ik nog geen tijd voor gehad.
(Ik heb een extra voorraam erbij, mocht deze sneuvelen bij het verwijderen..)
De kleur moet aangebracht worden. Hierover later meer!
Ik heb een set ATS cupvelgen, welke momenteel helemaal handmatig hoogglans gepolijst worden.
Hierbij zitten gloednieuwe Nankang 165/45 R15 banden bij welke perfect getrokken zijn voor de velgen. Verborgen ventielen zitten er ook bij!
Deze moeten ook rond de spaken en op het hart gespoten worden in de kleur van de auto. Ook hierover later meer.
Onder de motorkap moet het weer netjes worden gemaakt. Het is geen drama, maar ook geen pronkstuk. Veerpootbrug zit er bij!

Wat koop je nou eigenlijk?
Een motorisch volledig aangepakte originele sleeptuimelaar GT.
Volledig origineel zeldzaam GT interieur. Volledig zwart hemeltje, zwarte zonnekleppen, GT stoelen en dashboard met toerenteller én originele oliedruk en voltmeter.
Gloednieuw opgemaakte ATS cupvelgen met nieuwe banden. (De velgen zijn gericht en uitgeklokt!)
Set winterbanden met 6mm profiel op stalen velgen.
Ik heb een gloednieuwe set red-clear achterlichten bij de auto, die kunnen er bij!
En de kleur! Het allerbelangrijkste denk ik!
Ik heb 10m autowrap vinyl, échte 3M folie welke de beste te krijgen is. Daarbij 6 spuitbussen lak op kleur gemengd hierbij voor het kleine spul.
De kleur is Avery Grey Metallic, een hele diepe antraciet metallic. Voorbeeldplaatje staat onderaan deze post, dit is de échte kleur, van deze folie. Garantie op de folie is 10 jaar op verkleuren en beschadigen door weersinvloeden. Het plakken hiervan is voor een handige klusser met een hulpje absoluut goed te doen, ik heb dit zelf ook al eerder gedaan zonder ervaring, en het is écht niet zo moeilijk als het lijkt!
Kortom, een praktisch afgebouwde Polo GT, welke alleen optisch nog een paar dagen werk nodig zal hebben!

Over de prijs ben ik niet uit. De vraagprijs is €3000, dit is gebaseerd op wat ik er allemaal in heb gestoken.
Urengeld is hierin NIET meeberekend, anders was ik zeker over de €5000 gegaan, maar dat is niet mee te rekenen.
Korte opsomming van waarom ik bij de vraagprijs ben gekomen:
Aanschaf auto, in dramatische staat: €1400
Aanschaf velgen+banden, richten, stralen, polijsten, en ventielen: €850
Ombouw kop, afstellen, bewerken: €900+
Klein materiaal zoals tank, brandstoflijn, ontsteking, uitlaat etc etc: €400

Ik weet dat de vraagprijs erg hoog is, en dat ik dit waarschijnlijk ook niet zal krijgen, maar het enige wat ik van elke serieus geinteresseerde vraag is om niet af te gaan dingen of rare prijzen te roepen via internet. Als je serieus geinteresseerd bent in een auto als deze vraag ik je bij me langs te komen, en een middag met mij samen met deze auto op pad te gaan. Voor een echte liefhebber is de vraagprijs een richtprijs, en sta ik open voor elk reëel bod!

Graag hoor ik ook van de oude (en jonge) rotten hier wat je van de prijs vind. Ik heb geen idee wat een passende prijs is..

Plaatjes bij de praatjes:


































































Paar filmpjes:
Drive by, GekkeGerrit
Definitieve run op de bank bij Tovami, 84pk
Het resultaat op de straat

Last edited by Robert vd Berg : 07-08-2014 at 08:25. Reason: pricedrop



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum