#401
|
||||
|
||||
Wat is "constructie staal" en wat is "iets sterker" materiaal ??
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22 Porsche Macan ‘21 Transporter T6.1 ‘21 |
#402
|
|||
|
|||
constructiestaal is S235 tot S355 (volgens het boek) met een vloeigrens van 255-355 N/mm2 .. en ik zou niet precies kunnen zeggen uit welk materiaal een naaf is.. maar er bestaan stalen van wel 3x (en meer) hogere vloeigrens, die eventueel geschikt zouden zijn.
|
#403
|
||||
|
||||
En dan is de vloeigrens het punt waarop een staaf van 1mm2 meer dan 1.2% verlengd wordt toch?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#404
|
|||
|
|||
het ging om een standaard test staaf, ik meen 10 of 16 mm diameter... verlenging van 0,2% inderdaad.
Tenminste, ik denk dat de inschroeflengte er van afhangt. Want diezelfde vuistregel zegt voor standaard Alu 1,8 x d ... en de minder sterke Alus hebben een vloeigrens van 80, of 110 of zo (volgens het boek). hier op het werk werken wij veel met "roestvast staal" en verschillende legeringen Alu, onder andere vanwege magnetische eigenschappen... en hier zijn heel veel grote inschroeflengtes te zien. |
#405
|
||||
|
||||
Heb je wel eens een naaf geboord?
heb ooit van 5x100 naar 4x100 geboord, dat is taai zeg ik je! Koste me een hoop wolfraam boortjes Moet eigenlijk een keer een stuk onder de sem met edax leggen Om de samenstelling te bepalen.. |
#406
|
||||
|
||||
Quote:
Bij mij op het werk hebben we een materiaal analyse apparaat Weet je in 20 sec welke samenstelling er in zit Werkt met röntgenstraling
__________________
bertil |
#407
|
||||
|
||||
adapter
[IMG]
[/IMG] [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] adapter 5x100 auto 5x112 5x114,3 5x120 dikte 25 en 30mm naafgat 57,1 draad velg m14 inbusbouten m16 gedraaid en gesneden naar m12x1,5
__________________
bertil |
#408
|
||||
|
||||
Wow! Super netjes en lekker veel opties.
Zijn die er ook in 5x112 naar 5x130/120/100 bv?
__________________
Volkswagen Polo 2F 1.3 coupe 1990 (sold) Audi A4 B5 1.8 turbo 20v limo 1999 (sold) Audi S4 B5 2.7 BiTurbo avant 2000 (stolen) Audi S4 B5 2.7 Biturbo limo Cactus Green 1999 |
#409
|
||||
|
||||
Geen probleem
Alles Is custom made bij mij Kan eventueel ook nog lange opstaande rand laten staan zodat je door middel van een plaat van bv 5 of 10 mm met je et kunt spelen (de platen zijn dan voorzien van gaten in de steek die op de adapter gebruikt wordt) Kan eventueel ook schroefcentreerringen er bij maken En zo kan ik nog wel even doorgaan Mogelijkheden zijn eindeloos Zal binnenkort wel een prototype maken van een adapter met plaat om met de et te spelen
__________________
bertil Last edited by bertil1970 : 25-07-2014 at 14:28. |
#410
|
||||
|
||||
Die machines draaien overuren daar!! Top vakmanschap! Vooraal ook om bij die 1 delige velgen 'ff' de harten eruit te halen! Gaaf hoor!
|
#411
|
||||
|
||||
begin centerlock kit volkswagen
de adapter is hier voorbewerkt rest komt nog
__________________
bertil Last edited by Richard : 10-12-2014 at 17:12. |
#412
|
||||
|
||||
bijna klaar
[IMG]
[/IMG] [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] zit meer werk in dan ik gedacht had ,borgpennen voor de velgen nog ] voorzien van linkse en rechtse draad de pijltjes staan nog niet goed (wou weer iets te snel etsen)
__________________
bertil Last edited by bertil1970 : 15-08-2014 at 17:46. |
#413
|
|||
|
|||
Eh de open en close op de centrale moer staan dezelfde kant uit
Edit: never mind ik was vlotter met m'n reactie dan met lezen |
#414
|
|||
|
|||
Die centerlock adapters!! echt geweldig, nu nog een setje zoeken wat bij mij past
|
#415
|
||||
|
||||
geharde aandrijfas inkorten
[IMG]
[/IMG] [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] eerst afgestoken toen met volhardmetalen boor gat gemaakt ,andere as een pasvlak gedraaid . in elkaar geperst ,uitgeklokt en naar de lasser gebracht
__________________
bertil Last edited by bertil1970 : 24-08-2014 at 18:40. |
#416
|
|||
|
|||
Mooi werk bertil! Alleen de geharde as in korten en lassen, hoop niet dat er extreem veel vermogen op komt. Ik heb zelf ook een as ingekort. Na veel speuren en vragen werd mij afgeraden om een starre as te gebruiken. Gezien de as geen torsie heeft normaal. Dus kans op breken bij de las erg groot is bij veel vermogen.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#417
|
||||
|
||||
Denk dat het wel meevalt als het op deze manier is gedaan , Klaas ( met de rallye 20vt, golf gti tfsi , momenteel een rallye tfsi ) rijd er ook zo mee met 350 plus pk's .....
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#418
|
||||
|
||||
moeren en platen
__________________
bertil Last edited by bertil1970 : 02-10-2014 at 20:47. |
#419
|
||||
|
||||
als ik een setje velgen gevonden heb voor mijn 1 weet waar ik moet zijn.
Heel mooi spul wordt hier gemaakt !!
__________________
Golf MKI '76er Project. MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol EX MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI Polo '00 6n2 GTI Mercedes SEC500 '87 Honda Civic '94 |
#420
|
||||
|
||||
4x100 5x120
__________________
bertil |