Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-07-2014, 20:50
golfman's Avatar
golfman golfman is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2011
Posts: 222
Default Olieverbruik na revisie golf 2 GTD

Olieverbruik na revisie golf 2 GTD heb al vierduizend kilometer gemaakt heb al een halve liter 15 w 40 moeten zetten auto trek goed start goed kwalm niet moet ik me zorgen maken over dit of is dit normaal de revisiebedrijf zegt dat dit de eerste duizende kilometers normaal is bij deze motoren dus afwachten dan boys
Reply With Quote
  #2  
Old 14-07-2014, 20:57
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

Is alles nieuw?
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #3  
Old 14-07-2014, 21:00
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Gebruik eens wat leestekens man.

Met de 1.6 benzine van een klant die juist hetzelfde probleem had, zei het revisiebedrijf juist hetzelfde, maar dat blok is opnieuw uiteen gemoeten, was zeker niet in orde.
Reply With Quote
  #4  
Old 14-07-2014, 21:11
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Niet gehoond zeker? Alleen nieuwe veren en lagers, spuitje verf erop en hoppa! Gereviseerd!
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #5  
Old 14-07-2014, 22:16
golfman's Avatar
golfman golfman is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2011
Posts: 222
Default

naar mijn weten is alles nieuwe zelf gezien dus nieuwe zuigerveren lagers gehoond dus misshien moet ik wat afwachten kan toch niet zo erg zijn denk of moet ik andere olie gebruiken wat tips jongens ..
Reply With Quote
  #6  
Old 14-07-2014, 22:20
CarloPJB CarloPJB is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 111
Default

Quote:
Originally Posted by golfman
naar mijn weten is alles nieuwe zelf gezien dus nieuwe zuigerveren lagers gehoond dus misshien moet ik wat afwachten kan toch niet zo erg zijn denk of moet ik andere olie gebruiken wat tips jongens ..



Tips Leestekens wordt zeer gewaardeerd.

Alles zal op elkaar in moeten lopen maar als het verbruik aanhoudt zou ik zeker terug gaan.

Succes
Reply With Quote
  #7  
Old 14-07-2014, 22:52
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Ik weet niet hoe je in rijdt, maar té rustig is ook niet goed he?
Wat voor merk olie gebruik je?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #8  
Old 14-07-2014, 23:09
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Inrijden is voor poesies. Weet je hoe vermogen getest wordt als ze de fabriek uit komen? Of hoe ze de boot afgereden worden? Mijn reviseur (oude rot in t vak) vertelde me dat t niet echt hoeft. Het honen gaat tegenwoordig zo fijn dat er amper wat op elkaar hoeft te slijten. Maar t zal een eeuwige discussie blijven

Gewoon normaal rijden en af en toe eens kort stukje gas geven. Mijn tdi ook gereviseerd en nog geen druppel verbruikt op 750km. En gewoon al gas gegeven.

Honen moet wel met nieuwe zuigerveren idd!
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build!
Reply With Quote
  #9  
Old 14-07-2014, 23:09
golfman's Avatar
golfman golfman is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2011
Posts: 222
Default

champion ..15 w 40.. actief defence SL/CF moet toch goede olie zijn .

of zou ik daar een additieven moeten gebruiken om die wat dikker te maken het is afwachten tot de volgende olieverversing
Reply With Quote
  #10  
Old 14-07-2014, 23:18
ronnieabf ronnieabf is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 656
Default

is er toch geen zuigerveer gebroken met het monteren dan kan hij ook olie gaan verbruiken
Reply With Quote
  #11  
Old 14-07-2014, 23:24
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Quote:
Originally Posted by golfman
champion ..15 w 40.. actief defence SL/CF moet toch goede olie zijn .

of zou ik daar een additieven moeten gebruiken om die wat dikker te maken het is afwachten tot de volgende olieverversing


Hmmmm, ik weet het niet, ik stookte altijd agip 10w40 in m'n Turbonator ( Audi 80 met GTD motor ) en dat was 1l op 10000km met een niet gereviseerd blok

( werd later wel meer, maar dat was de turbo )
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #12  
Old 15-07-2014, 06:38
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

halve liter op 4k km ....

toen ik destijds mijn nieuwe firmawagen opel astra 1.7dti kreeg, kwam er na 7k een melding op het dashboard van de olie. zat al te weinig in. eerste onderhoud was 15k. kreeg bij de garage een bus olie in de handen gestopt van 1liter, en kreeg nog 1 bus extra mee indien nodig tot het eerste onderhoud.

de garage zei ook dat een motor tot 1liter/1000km mag verbruiken
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #13  
Old 15-07-2014, 07:59
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

zou de garage dat ook zeggen, als je antwoordt : "oh bedankt, dan ga ik de olie bij de plaatselijke olieboer halen " ?

Het probleem is volgens mij, dat verschillende motoren hun eigen specifieke olieverspilposten hebben. Want die 1L/1000km heb ik ook al wel eens gehoord, maar dat zul je een gezonde 1Z, bijvoorbeeld, nooit zien doen.

Golfman, je zou kunnen stellen, dat alleen verschillende berichten over olieverbruik van JOUW type motor maatgevend zijn voor jouw situatie
Reply With Quote
  #14  
Old 15-07-2014, 10:27
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

waarom zou ik dat tegen de garage zeggen? was leasewagen en moest ook niet betalen voor die olie . heb die reservebus thuis nog altijd staan.

een halve liter op 4000km vind ik totaal niet abnormaal. niet voor een oudere motor, maar ook niet voor ene die net uit revisie komt. ik zou het in de gaten houden, maar me wel geen zorgen maken.

0.5liter of 500ml op 4000km is ongeveer 12ml/100km. als je die hoeveelheid zo bekijken op een medische spuit, zal je ook begrijpen dat die quasi verwaarloosbaar is.
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #15  
Old 15-07-2014, 10:30
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

En als je t zo bekijkt is 100km maar 1 dag rijden voor mij.

Ach, toen ik bij de Ames stage liep, gingen ze pas garantieformulier aanmaken als het verbruik meer was als aangegeven in het boekje. Lees 1L/1000km.
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build!
Reply With Quote
  #16  
Old 15-07-2014, 10:42
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default

Dat 1L/1000 km is de uiterste slijtage grens. Dus een volledige revisie noodzakelijk volgens de fabrikant of in onze woorden totaal op..

Als een revisie motor na 2000 kilometer niet minder olie gaat verbruiken dan zou ik me wel zorgen gaan maken..
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #17  
Old 15-07-2014, 10:47
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Was bij nieuwe motoren idd al drama. Polo gti, golf tsi etc.

Maargoed , zou idd ff aankijken en anders toch verder kijken.

GTD he.. hoe is trouwens de staat van de turbo? Kan ook zijn dat hij daardoor veel verbruikt.
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build!
Reply With Quote
  #18  
Old 15-07-2014, 11:10
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Nou idd, die kan ook voor ellende zorgen...
Vroegah, Opel en Fiat/Alfa Jtd's mochten tig keer op vol toeren getrapt worden onbelast om de zuigerveren in te laten slijten, anders bleven ze olie klokken, dit werd met nieuwe auto's bij de dealer gedaan op voorschrift...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #19  
Old 15-07-2014, 11:39
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

fcapri, je hebt gelijk dat 12 ml / 100 km niet veel is

tevens is het verbruik, denk ik, afhankelijk van zulke factoren als temperatuur en rijcyclus en dergelijke
Reply With Quote
  #20  
Old 15-07-2014, 17:02
golfman's Avatar
golfman golfman is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2011
Posts: 222
Default

nou moet zeggen dat de motor fijn loopt zuinig is goed start misshien moet ik van kwaliteit veranderen van olie naar een duurdere merk ?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum