#1
|
|||
|
|||
Mk1 Postgolf
Begin vorige maand in Nederland een Golfje van 1983 opgehaald. Het oorspronkelijke plan was om er snel-snel een daily driver van te maken, maar... Het feit dat jullie dit lezen bij projecten zegt denk ik genoeg
Het is van oorsprong een Golf van de Deutsche Bundespost, voor zover ik kan terugvinden zijn die aan het uitsterven, dus op zich een vrij unieke auto, zeker in België. Er zijn nog wat originele elementen (dashboard met specifieke sticker, de sticker met alle optie codes in de koffer, de wielen, het kleur, de 'ladenschutz' in de kofferruimte, de bedrading voor de gordels aan de deurrand, de rubberen vloermat, het stuur,...) maar de zetels, de kofferbekleding en deurbekledingen zijn niet meer origineel. Ik krijg het gewoon niet over m'n hart om de auto verder op te rijden, dus heb ik besloten om hem volledig aan te pakken. Wat is er allemaal rot : bodemplaat aan de linkerkant bijna volledig, de beide randen van de achterspatborden, het tankgat en de vulpijp, de steenplaat achteraan, de wielbak, de chassisbalk rechts achter, het gaat maar door... Remmen, draagarmen, achteras, brandstoftank, stuurhuis, hoofdremcilinder kreunen onder roest en hebben hun beste tijd gehad. De motor heeft een gescheurd onderblok, dus die wordt vervangen, als ik dan toch bezig ben wordt het een 5-bak. De motor blijft niet origineel, maar daar ga ik omwille van de Belgische wetgeving niet verder op in. Ik ga proberen de komende weken (of maanden?) de vorderingen hier bij te houden. Met wat foto's natuurlijk. Zo heb ik de auto opgehaald in Nederland Toen hij in de garage stond effe alle lijsten er terug opgezet om een idee te krijgen, ook eens gewassen en proefstukje gepolierd, om dan tot de vaststelling te komen dat de lak er erg aan toe was. De motorkap heeft vooraan een knik over een heel stuk van de breedte. Wordt ook vervangen. De rechterkant nu volledig gestript, klaar om te schuren en achteraan de binnenste en buitenste wielrand te vervangen De linkerkant, nog met het logo dat er op hing (niet het originele) De achterklep was letterlijk doorgeroest, niet meer te redden... Steenplaat onderaan slecht en aan de hoeken onder de bumpersteunen doorgeroest De binnenkant, de vloerplaat rot aan de linkerkant, komt een hele nieuwe vloerplaat in Groeten Last edited by weazel : 11-05-2014 at 01:08. |
#2
|
||||
|
||||
Mooi project!
|
#3
|
||||
|
||||
Deze ga ik zeker weten volgen!
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#4
|
||||
|
||||
Mooi hoor ik vind het knap wat jullie allemaal doen en leuk om zo n auto te redden
__________________
Mensen met verstand rijden een VW. |
#5
|
||||
|
||||
goed bezig!
|
#6
|
||||
|
||||
Goed bezig zeg ik
Ga je er weer een post golf van maken?
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
De bedoeling is toch om hem qua look vrij origineel te houden. Het interieur ben ik nog niet uit, als ik dat origineel wil zal het me handenvol geld kosten Kleur(schema) blijf alleszins. De originele stickers komen ook zeker terug. De rotte kofferklep wordt wel vervangen door een klep zonder wisser, heb er zo eentje bij gekregen, dat oogt nog zo strak De originele 13" wielen heb ik nog, die houd ik bij, maar heb breder 14" staal liggen (zwart) met vrij hoge banden (185/60). Aangezien het een daily wordt rijdt dat lekker.. De achterste 2 velgen zou ik eventueel nog wat laten verbreden zodat de achterwielen ook mooi in de kas liggen. Oh ja, en op zijn buik gaat hij ook natuurlijk |
#8
|
||||
|
||||
Mooie plannen heb je we blijven je volgen ik ben benieuwd hoe hij gaat worden
__________________
Mensen met verstand rijden een VW. |
#9
|
||||
|
||||
Zeker leuk om te volgen Simon.. En zeker omdat het mijn daily was...Voor 5 jaar terug. Of nog langer
Groet Dennis
__________________
[COLOR=Yellow] Grusse der Deutsche Post MK1
|
#10
|
||||
|
||||
Deze word goed aangepakt, ga hem volgen! Top.
|
#11
|
|||
|
|||
Intussen weer drie weken verder, en heb niet stil gezeten.
De steenplaat achteraan wordt tot onder de achterbumper volledig vervangen, is besteld en ben in blijde verwachting Radiator gedemonteerd, er hebben muizen/eekhoorns in de auto geleefd, en dat zie je. Overal afval van noten (de linker chassisbalk zit vol eikels, hoe ver ik de stofzuiger er ook insteek, ze blijven komen) De bodemplaat is er aan de linkerzijde uit, de nieuwe ligt klaar om er in te stoppen. Wel nog wat werk om de plaat onder de pedalen opnieuw te maken. Die is ook krokant en kan ze nergens nieuw vinden. Linkse langsdrager, was ook goed rot onder het achterste draagarm punt. Nieuw stukje voor gemaakt en gelast, intussen gezandstraald en klaar om af te werken. Intussen ook de rembooster en de pedalen los, stuurhuis ben ik mee bezig. Twijfel of ik complete stuurkolom er ook uit kegel, dat lijkt me niet eenvoudig met die twee bovenste (breek)bouten. groeten Last edited by weazel : 31-05-2014 at 00:38. |
#12
|
||||
|
||||
Leuk
Je hoeft de extra img tags niet te zetten hoor
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#13
|
|||
|
|||
Dat is serieus werk!
Zou gaaf zijn als je achterin wel wat betimmering maakt zoals een echte Postgolf! Succes met je project! |
#14
|
||||
|
||||
mooi project om zeker te volgen.
|
#15
|
|||
|
|||
Zo, overbodige tags verwijderd
@berrychello : Ik zou de originele ombouw van de koffer graag hebben om de auto zo compleet mogelijk te hebben, dus als je iemand weet die zoiets liggen heeft, laat het gerust weten ! Bedoeling is wel om een interieur met achterbank te monteren, het moet een auto voor dagelijks gebruik worden.. |
#16
|
|||
|
|||
Zo, weer wat tijd voorbij.
De bodem is nog niet afgewerkt, ik wacht nog altijd op mijn slagtrekker om eerst de deurdorpel uit te blutsen, staat namelijk goed krom.. Intussen wel al het tankgat vervangen, enkel nog plamuren, maar is al vrij strak. Tips en commentaar altijd welkom ! (het is namelijk de eerste keer dat ik zelf met een lastoestel en plaatstaal aan de slag ben) Hier de foto's : niet meer te redden... binnenkant nog veel slechter groeten! |
#17
|
|||
|
|||
Is de resto toch weer stil komen te liggen?
|
#18
|
||||
|
||||
mooi project
maatje van me heeft er ook 1 maar dan een 5deur 1.6D super autos |
#19
|
|||
|
|||
Ligt niet volledig stil hoor, binnenkort nog wat vooruitgang posten.
Gaat alleen heel langzaam nu wegens verbouwingen aan ons huis... |