|
|||
|
|||
VDO metertjes Golf 1.1
Heb onlangs een nieuw interieur gestoken en deze heeft een middenconsole voor VDO metertjes.
Dit zat er bij mij voordien niet in en zou het wel willen inbouwen. Daarmee de vraag, welke aansluiting voor de metertjes zitten er standaard op een 1.1 van '82 Zou graag een toerentellertje steken maar heb al gehoord dat op een 1.1 niet mogelijk is. Qua olietemperatuur en druk denk ik wel dat dit mogelijk is. Of ben ik mis? |
|
||||
|
||||
Olie temp en druk kun je gewoon twee sensors bij steken en klaar. Stelt niet veel voor. Toerenteller is inderdaad lastiger. Is in ieder geval niets voor voorbereid. Je kunt kijken of je dynamo een G-aansluiting heeft. Anders moet je even onderzoeken of je hem op de bobine kunt laten werken. Zo zit het bij een 1.5 namelijk. Gezien het principe gelijk is, zou dat ook moeten lukken met een 1.1. Succes!
|
|
|||
|
|||
Dacht het wel, want het interieur komt uit een 1.5.
Heb op marktplaats ook nog een metertje gevonden met de versnellingen, dus de 1 tot 4 in H-vorm met opzij de de achteruit. Zou dit lukken denkt u? Zou het wel een leuk detail vinden, al is het niet origineel. |
|
||||
|
||||
Zeg maar "je" hoor! haha
Nee, ehm, zo'n schakelpatroon is met groene letter zeker? Komt meestal uit een audi 100 en dan is de diameter groter. Met andere woorden, past niet in een golf 1. Als je een passende hebt is het simpel aan te sluiten. Hoeft alleen een lampje naartoe. Ik weet niet niet of je het in de gaten hebt, maar het is niet zo dat alleen de versnelling oplicht waarin hij staat. Ding is in zijn geheel verlicht tezamen met de interieur verlichting. |
|
|||
|
|||
Ok hehe.
Aan de foto te zien wel ja. Diameter was ongeveer 6cm dus iets groter als de gewone. Ben niet vertrouwd met VDO metertjes in het algemeen dusja. Maar dit zou 1)al niet passen in de console en 2)te veel werk zijn om het te correct te laten branden? Wat zou je dan voorstellen qua om in de console te plaatsen? Toerenteller zou ik wel tof vinden omdat dit niet in mijn dashboard zit. Voor de rest zit alles er in dusja. En turbodruk is niet van belang op mijn 1.1 e... |
|
||||
|
||||
Meestal zie je naast oliedruk en temperatuur een voltmeter. Ook deze is eenvoudig aan te sluiten.
|
||||
|
||||
Wat ik zou plaatsen? Drie blindkapjes, het blijft maar een 1.1 hè.
|
|
||||
|
||||
misschien helpt dit?
mvg Lars
|
||||
|
||||
Mocht die middenconsole blauw zijn en je wilt er toch vanaf, je weet me te vinden...
Je mag me ook een pm sturen als je wilt weten hoe je bepaalde metertjes moet aansluiten en of dat makkelijk is etc.
|
|||
|
|||
Zal het nog bekijken maar toch alvast bedankt iedereen voor de goede raad en info.
En idd, middenconsole is blauw |