#1
|
|||
|
|||
Golf 1 injectie issue
Goeiedag mensen,
Ik heb een golf 1 cabrio gekocht waarvan de motor niet loopt zoals het zal moeten. Nu zit er een kabelbindertje om een zwarte hefboom-schakelaar op de inlaat om deze ingeschakeld te houden. Normaal gesproken wordt deze pas ingeschakeld als er vol gas wordt gegeven. Mijn vraag is waar dient deze voor? Als ik het kabeltje trouwens los knip loopt de motor niet goed. Iemand een idee welke handelingen ik dien uit te voeren om dit op de juiste manier te krijgen? Het gaat om een 1800 8v injectie uit '87. Gr. Jan-Willem |
#2
|
|||
|
|||
Dit is de vollast schakelaar. Deze geeft door dat er vol gas word gegeven aan de computer zo dat deze maximaal laat inspuiten.
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison |
#3
|
|||
|
|||
Dankjewel! Ik had al wel zo'n vermoeden gezien de brandstofstank uit de uitlaat. Heeft iemand ervaring hoe ik dit het best op kan lossen? Welke stappen ik het beste kan nemen ipv klakkeloos dingen vervangen?
|
#4
|
|||
|
|||
Wat bedoel je met niet goed lopen?
Stotteren of inhouden knallen kleur rook ? Spint je spinnekop? En om even in te haken. Moet je motor hoorbaar reagerennop de vollast schakelaar bij stationair? |
#5
|
|||
|
|||
Ik heb het gevoel dat de auto inhoudt. Als ik de tiewrap om de vollast sensor weg haal loopt de motor niet goed, hij pruttelt dan nogal, zeker als je een stoot gas geeft.
Verder stinkt de auto enorm uit de uitlaat naar brandstof maar het rookt, stottert of knalt niet. Hij bokt wel als het gas wordt los gelaten, zeker bij hogere toerentallen. Wat bedoel je precies met 'spinnen'? |
#6
|
|||
|
|||
Bij je spinnen kop zit een takt ventiel beetje aan de achterkant. Daar gaat ook een stekker op. Als het goed is maakt die een tikkent geluid. Anders ff stekker los halen en meten op uhm rood geel of je spanning krijgt.
Zo niet waarschijnlijk relais 26 kapot deze zorgt voor de spanning van spinnenkop en ecu. Als het een jh blok is zoals ik heb. Loopt die gewoon zonder ecu. Maar wordt het mengsel niet geregeld. Als het blok nooit goed gelopen heeft sinds je hem gekocht hebt doe je er misschien wel verstandig aan langs een garage te gaan die hem op co en ontsteking af kan stellen zo dat je weet dat dat in iedergeval goed is. Dit kun je niet zelf of je moet in het bezit zijn van een 4gas meet apparaat maar die kans ik klein. Gr tjerk |
#7
|
|||
|
|||
Al iets gevonden ?
|
#8
|
|||
|
|||
Bedankt voor de tip Tjerk,
Inmiddels is de vollast sensor losgemaakt en draait de motor ook zonder dat deze ingeschakeld is. De CO is afgesteld door een garage en hij is inmiddels ook weer APK goedgekeurd. Echter hapert het blok nog wel tijdens willekeurige toerentallen en loopt het heel schommelend stationair. Zodra de motor warm is wordt het iets rustiger maar het blijft aanwezig. De monteur gaf aan dat het aan een verstopt filtergaasje kan gaan in het bandstofsysteem (middenvoor, onderaan heb blok wees hij) of dat de spinnekop moet worden afgesteld. Hij had eerst geen tijd om dit af te stellen maar ik kon hier wel op terug komen. Klinkt dit aannemelijk? |
#9
|
||||
|
||||
Had ook een k tronic golf en deze liep ook slecht. Stotteren endergelijke. Alles nagelopen. Zaten er verkeerder bougies in. Andere van de plank gepakt problem solved. Waarschijnlijk is dit bij jou niet het geval maar je kan het altijd even checken. Succes ermee
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#10
|
|||
|
|||
Bedankt Arno, Ik heb allerlei materiaal besteld voor onderhoud, daar zitten de bougies ook bij. We gaan alles wel vervangen en dan weer kijken.
|
#11
|
|||
|
|||
Auto is naar Tempel in Musselkanaal geweest. Ik kreeg dit adres aangewezen gezien deze beste man nogal veel van T1 busjes en golf 1 weet. Hij heeft een dagje gemeten etc aan de golf, ontsteking stond niet goed, injectie was niet goed geregeld en brandstofdruk te laag.
Toen kwam er nog een kwaal aan het licht; vulhals verrot. Wij zelf weer aan de klus. Dus nu ligt de tank er onder weg, helemaal uitgespoten en aan het drogen nu. Zat vol met troep. Vanavond nieuwe vulhals monteren en tank er weer onder. Gelijk ook brandstofpomp en filter laten aanrukken. Morgen weer naar Tempel voor de laatste fijnafstelling. Een ieder bedankt voor het meedenken.
__________________
Ex VW Jetta II paciffic 1.8 16v KR Ex VW Golf I '87 Cabriolet |