#81
|
||||
|
||||
Ok, set my etka to English and did a search for the part numbers.
6E0 501 465 A = stub axle mounting left from Lupo GTI 6E0 501 466 A = stub axle mounting right from Lupo GTI 6X0 501 117 = stub axle left from Polo 6N2 with drum brakes 6X0 501 118 = stub axle right from Polo 6N2 with drum brakes 357 615 609 = splash shield for brake disc left from Passat 35i b4 357 615 610 = splash shield for brake disc right from Passat 35i b4 N 908 863 01 = hexagon head bolt M10x40 10.9 from Lupo Gti 6Q0 598 611 = wheel bearing with mounting parts from Polo 9N (pcb 5x100) 8N0 615 601 B = brake disc (ventilated) size 256x22 pcb 5x100 from Bora 1,8t 180ps or Golf 4 anniversary or Audi S3 or Golf 4 R32 1J0 615 425 D = brake carrier with pad retaining pin left for Bora 1,8t 180ps or Golf 4 anniversary but NOT S3/4WD/R32 1J0 615 426 D = brake carrier with pad retaining pin right for Bora 1,8t 180ps or Golf 4 anniversary but NOT S3/4WD/R32 N 907 403 01 = screw M10x1,25x30 for fitting brake carrier 1J0 698 451 K = brake pads for disc brakes (set) for Bora 1,8t 180ps or Golf 4 anniversary or Audi S3 or Golf 4 R32 8N0 615 423 C = brake caliper housing left for Bora 1,8t 180ps or Golf 4 anniversary or Audi S3 or Golf 4 R32 8N0 615 424 C = brake caliper housing right for Bora 1,8t 180ps or Golf 4 anniversary or Audi S3 or Golf 4 R32 8E0 611 775 J = brake hose from Passat 4B from year 1999 When car is equipped with ABS an additional ring must be made so the ABS sensor rotor can be mounted to the wheel bearing. In the first picture of post #66 they used a steel strip to fill the gap so the rotor is tightly attached to the bearing. Last edited by ries : 29-12-2011 at 12:26. |
#82
|
||||
|
||||
goed verslag van een ombouw, staat erg mooi (en zal wel goed remmen)
gekke vraag misschien, maar past hier het originele 14" wiel nog om heen? Verder weet iemand toevallig de zuiger diameter van deze klauwen?
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER! Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! '72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L |
#83
|
||||
|
||||
Volgens mij zit je aan minimaal 15inch vast
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#84
|
|||
|
|||
thanks RIES for the translation that has helped
|
#85
|
||||
|
||||
hmm, ik zou het toch nog wel eens willen proberen, m'n T3 heeft voor ook 256mm in een 14" wiel dus dit zou theoretisch ook moeten kunnen! Dan of schijven naar 5x112 omboren, of ff shoppen bij mercedes of audi voor een geventileerde schijf.
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER! Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! '72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L |
#86
|
|||
|
|||
ik hoop niet dat je door dat bandijzer storingen krijgt in je abs zitten nl wel gaten in
|
#87
|
||||
|
||||
Quote:
kun je mij misschien vertellen of dit een naaf met lager van voorzijde of achterzijde is van een polo 9n met 5x100 alvast bedankt
__________________
my car history: ford escort rs, audi a3, bmw e30 3serie cabrio, polo 6n full option, bmw e39 5serie sedan, golf mk3 gti 5deurs en nu mijn mk2 gti oldtimer |
#88
|
|||
|
|||
Quote:
Deze vraag had je jezelf al kunnen beantwoorden door het nummer op google in te toetsen... Dan zie je direct dat het om een ACHTER lager gaat.. |
#89
|
||||
|
||||
Het is toch ook een ombouw voor een achteras
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#90
|
||||
|
||||
Ja sorry heren, was niet me eerste idee om het te googlen en het gaat indd om een achteras onbouw. En dit topic is nu wel in ieder geval weer omhoog .
Toch bedankt voor de antwoorden
__________________
my car history: ford escort rs, audi a3, bmw e30 3serie cabrio, polo 6n full option, bmw e39 5serie sedan, golf mk3 gti 5deurs en nu mijn mk2 gti oldtimer |
#91
|
||||
|
||||
eindelijk toch info gevonden hierover,
blijkbaar zelfs in het nederlands en al lang geleden... Ik was het beu met die lagers achteraan op de Corrado, alsook dat er ondertussen een remklauw vast zit. Was zelf al beginnen zoeken ofdat andere onderdelen paste, maar van de Golf 4 past de astap dus al niet. Nu was dus de vraag ofdat de wielnaaf vd Golf 4 wel dezelfde is als die vd Polo ? EDIT: wielnaaf van een Golf 4 past niet ! astap van een polo is 28mm, die van een Golf 4 is 30mm. En bijkomende vraag, kan je eender welke remmen erop zetten na de ombouw, bvb van een Lupo GTI ? of Polo ? Last edited by TsX-Corrado : 03-06-2014 at 19:17. Reason: vraag ivm wielnaaf zelf uitgezocht |
#92
|
||||
|
||||
Erdem, ik heb vanmiddag ook 2 van die Lupo plaatjes opgehaald om mijn remmerij te monteren, maar nu valt het me op dat de platen gelijk zijn, maar wel aparte onderdeelnummers hebben. Was dit bij jou ook zo? Of heeft VW een foutje gemaakt?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#93
|
||||
|
||||
@René: ik heb zonet mijn plaatjes ook eens bekeken.
Deze zijn inderdaad hetzelfde, hoewel er een andere nummer op gedrukt staat ... Op zich kan het geen kwaad, tenzij je die pas/centreerveren wil gebruiken moest je toch de GTI-astappen hebben (zeldzaam...?). Als je de pas/centreerveren niet gebruikt maakt het dus niet uit. |
#94
|
||||
|
||||
Er mist trouwens nog in de lijst met onderdelen !!!
schroeven om de remklauw aan de rembeugel vast te maken: 8E0 615 141 (M8x22) 2 stuks/ kant dus 4 stuks nodig. vorige week heb ik mijn astappen ontvangen, vandaag de rembeugels. Nu nog de lagers/wielnaven, remslang, schijven en paar schroeven en ik kan eindelijk beginnen. |
#95
|
||||
|
||||
Nrs weet ik niet meer maar weet wel dat mijn platen ook gelijk waren.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#96
|
||||
|
||||
Quote:
Welk nummer? Die op de platen gedrukt staat? Die hebben bij mij hetzelfde nummer...maar het onderdeelnummer op het zakje is wel verschillend (links/rechts). Heb wel astappen van een Lupo 100pk liggen....maar hier zitten geen pas/centreerveren op...hoe zien die eruit? De boutgaten waar de bouten in komen waarmee je de platen aan de achteras schroeft, hebben halverwege een grotere diameter (voor die pasveren?).....en aangezien de platen gelijk zijn komt bij de ene kant die grote diameter tegen de achteras..en bij de andere kant aan wielnaafzijde. Ga vanmiddag wel ff naar de dealer toe...ff vragen.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#97
|
||||
|
||||
Nou...vanmiddag dus weer bij de dealer geweest. Zij denken dat er bij PON iets fout is gegaan in `t magazijn. Ze hebben opnieuw de rechter weer besteld en morgen komt ie binnen...
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#98
|
||||
|
||||
Wanneer monteren? Ik ga dit weekend denk ik mijn set monteren, dan wel 4x100. Als alles goed uitkomt dan zal ik het lijstje online zetten van de onderdelen die ik heb gebruikt.
__________________
#9 Lupo 1.9TDI |
#99
|
||||
|
||||
Monteren aan de auto duurt nog ff, maar heb het spul al wel in elkaar gezet. Is trouwens ook 4x100 hè, komt van een 100pk Lupo. Maar omdat die de "oren" waar de remtang aan vast komt aan de achteras heeft zitten kan ik nu gewoon icm de Lupo GTI platen alles monteren aan de achteras van m`n Golfje:
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#100
|
||||
|
||||
Zijn dat voorschijven van een golf 2?
__________________
#9 Lupo 1.9TDI |