#1
|
|||
|
|||
Toerentalprobleem: Stekkertjes vraag
Beste Volksforummers,
Bezit een 2'tje uit 1990. Motorcode RP. Nou heb ik probleem dat als motor iets te warm wordt (binnendoor rijden) Dat deze spontaan 2500 of 3000 toeren begint te rijden. Blijf ik dan doorrijden dan gaat hij uit zichzelf revven. Nou zag ik bij mijn gasklephuis een afgebroken stekkertje zitten, of in iedergeval een omhulsel. En er zit ergens nog een stekker los. Iemand misschien foto's van een goed aangesloten RP motor? Nog beter iemand in regio Zuid Holland of Breda waar ik eens onder de kap mag komen kijken? Foto's onderstaand: En hier het stekkertje wat los hangt.. Geen flauw idee waar dat hoort: |
#2
|
||||
|
||||
Die stekkers horen los te hangen, volgens mij diagnose aansluiting...
Check al je vacuüm aansluitingen maar eens, geen lastig werkje bij een RP, let vooral op de aansluiting naar de rembekrachtiger en de aansluitingen voor de warmeluchtklep en ontsteking...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
||||
|
||||
op Foto 1 in de witte plug hoort een rode kabel te zitten.
Er vlak onder ontbreekt ook een brede zwarte stekker, heb je die wel? Dat hoge toerental kan komen door een scheurtje in de slang van inlaat naar rembekrachtiger. bekijk dat eens..
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 03-06-2014 at 20:56. |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Serieus? Heb geen mk2 meer, maar zal de manual er eens op na slaan
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#5
|
||||
|
||||
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#6
|
||||
|
||||
Die dikke kabel is geschakeld plus voor je spuitstukverwarming trouwens...
Zonder massakabel naar je motor of carrosserie krijg je ook vreemde dingen...gezien dat het gasklephuis op rubber staat...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#7
|
||||
|
||||
Massa is alles hoor, de raaaarste dingen krijg je.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#8
|
|||
|
|||
Kijk super! Hier kan ik wat mee. Wat gebeurd er als je spruitstukverwarming niet aangesloten zit? Heb deze wel keer vast gehad, maar ook los en merkte geen verschil in rijden..
Quote:
|
#9
|
|||
|
|||
Is de aansluiting op de rembekrachtiger die hele glimmende slang? Welke in dat gele dopje eindigt? |
#10
|
||||
|
||||
Klopt! Hij loop dan met een rubber bochtje naar je spruitstuk, dat scheurt vaak.
Als je spuitstukverwarming niet mee doet krijg je s'winters problemen met neerslaande benzine in het spruitstuk.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#11
|
|||
|
|||
Ik zag inderdaad dat bij de aansluiting gescheurd was. Heb nu heel stukje erop gezet. Voor alsnog vanaf zaterdag geen last meer van gehad... Hopen dat dit nu is..... Als er iemand nog een foto zou kunnen maken hoe de aansluiting zit van de vacuumslangetjes achteraan dat zwarte blokje op gasklephuis dan ben ik u zeer dankbaar
Quote:
|
#12
|
||||
|
||||
|
#13
|
|||
|
|||
Super Bedankt!
Quote:
|