#281
|
||||
|
||||
Oke. Dan zou t goed moeten komen! Goed de kans geven om het gas te lagen verdampen uit de verflaag.
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build! |
#282
|
|||
|
|||
Vanmorgen even bij de autosportcompany geweest..
Ik heb z'n gevoel dat ik weer een leuk "projectje" heb voor de Golf 1 :mrgreen: Ook is de tank weer terug, twijfel er nog aan voor een kleurtje of lassen netjes wegslijpen en polijsten.. Ricardo |
#283
|
|||
|
|||
Kijk uit met het wegslijpen van de lassen dat het niet te dun wordt op de las. Dat wegslijpen hebben wij namelijk ook gedaan en daarna lekte de tank dus ergens op een las...
|
#284
|
|||
|
|||
[QUOTE=GolfKaatsheuvel]Vanmorgen even bij de autosportcompany geweest..
Ik heb z'n gevoel dat ik weer een leuk "projectje" heb voor de Golf 1 :mrgreen: Dikke respect voor dit project! Dit is een voorbeeld voor mij! Ik ben benieuwd hoe je die pedelbox setup gaat bouwen. Waar heb je die onderdelen gescoord (eventueel kostprijs van deze kit zoals je die liggen hebt)? Ik zit te denken dit ook te steken in mijn golf 1 g60. Bouw je deze kit voor de rest zelf af of kies je voor een 'standaard pedalbox' om deze wilwood cilinders te monteren? |
#285
|
||||
|
||||
niet alleen plaatjes kijken he boven de foto staat waar het vandaan komt
deftige update's, jammer van de klauwen maar dat komt vast goed
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#286
|
|||
|
|||
Haha inderdaad, boven de foto staat dat het van de autosportcompany afkomt.
Ik heb er voor gekozen om de rest zelf te maken, iets wat gewoon netjes op het schutbord past en zelf naar mijn zin kan maken. Zit nog op 1 klauw te wachten die bij de Porsche dealer ligt, dan weer een poging wagen met spuiten.. |
#287
|
|||
|
|||
Beetje rustig hierzo, druk aan het sparen etc..
Ben wel rustig wat spulletjes aan het verzamelen voor het remsysteem, en erg aan het twijfelen over de velgen en de bak.. Tank ga ik toch maar coaten! Velgen zijn echt gruwelijk, achter is het passend te krijgen door de wielranden iets te verbreden, voor zal ik ook moeten verbreden maar kom in de knoei met sturen.. Lastig allemaal! Heb nu een 02j EWN 4-motion versnellingsbak, is al passend en weegt minder als een 02m bak.. Alleen is het vermogen/koppel nogal een beperking.. Voor een 02m moet nogal wat aangepast worden volgens mij, maar kan er(misschien voor de toekomst) meer vermogen mee gaan draaien zonder dat ik het risico loop om m'n koppeling telkens eruit te trappen.. Er is een set die dit passend zou maken. Zou om deze set gaan, maar vraag me af of dat wat wordt.. Mijn motorsteunen op de auto zijn wel helemaal doorgelast! http://www.epytec.de/modelle/vw/pas...er-motor?c=1515 Anders moet ik alles gaan veranderen en met ander type motorsteunen gaan werken(Golf 4 bv) Iemand nuttige info hierover? Ricardo |
#288
|
|||
|
|||
Persoonlijk zou ik de 02m links late ligge veel zwaarder als o2j de huidige bak aan passen is geen probleem toch. Ik zat 20 kg onder mijn maximale aslast. Is wel iets om rekening mee tehouden te zwaar is gewoon afkeur. Verder super dik project
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#289
|
|||
|
|||
Zou geen probleem moeten zijn, blok weegt minder als een 6-cilinder..
Ga toch voor de 02m, maar eerst kijken of ik mijn 02j 4-motion bak verkocht krijg.. |
#290
|
||||
|
||||
Ik heb in de jaren al meerdere setjes van die 02M steunen verkocht, maar zou het bij 500pk toch afraden, ook als je carosserie doorgelast is. Een MK1 blijft zwak in de neus en bij Golf 4 steunen ligt de motor veel mooier in balans
|
#291
|
||||
|
||||
Quote:
Post #21`van Wilco, je negeert alles wel vrolijk, maar je creëert er een hoop problemen bij zo lijkt me...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#292
|
|||
|
|||
Verklaar je nader??
|
#293
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is toch geen advies om te negeren lijkt me? Naast de kosten voor het wisselen van bak moet je de 02M dus ook nog aan laten passen qua overbrenging, je hebt een speciale koppeling nodig, je moet op een andere manier je snelheid gaan meten...etc Wilco geeft (ik denk terecht) aan dat om een beetje normale levensduur van het geheel te behouden; Quote:
Nu zijn er meer wegen die naar Rome leiden, maar het gaat om veel van jouw centjes, ik begrijp dat je later meer vermogen wilt gaan draaien, maar als Wilco aan geeft dat 450pk en 550nm voor op straat al compleet bezopen is in een mk1? Ik vind dit een heel mooi project, maar ik zou het zonde vinden als jij straks na heel veel geld en werk met een onrijdbare auto en een enorme financiele kater zit
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#294
|
||||
|
||||
Mee eens!
|
#295
|
||||
|
||||
Sluit me hier ook volledig bij aan!
Ik vind 200/250 pk als echt heeeel veel in een mk1 of mk2, laat staan 450/500 pk. Dat ga je nooooit op de straat krijgen.
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#296
|
|||
|
|||
Waar moet ik beginnen haha!
Ten eerste allemaal bedankt voor de reacties, dat jullie meedenken etc, waardeer ik enorm! Dit is voor mij ook niet echt makkelijk, dat begrijpen jullie wel neem ik aan. De aandrijfassen had ik zowiezo al op maat moeten laten maken, dus dat maakt niet uit. Qua prijs zal het niet veel maken, een 02m bak is goedkoper in aanschaf dan mijn 02j bak. Ook de 02j bak had aangepast moeten worden, waaronder een 6e versnelling erbij. Er komt geen sper in, vanwege het 4-motion gebeuren. Dit ook allemaal op advies van Wilco. Waarom zou ik het niet op de weg kunnen krijgen? Kijk naar die mannen in Duitsland met die dikke MK1's 4-motion met heel wat meer pk's als waar ik mee wil gaan rijden. Het is puur een hobby, geen daily! Het risico lopen om elke keer net als Wilco de koppeling eruit te trappen en achteraf toch spijt hebben dat ik niet naar 02m ben gegaan(denk aan motorsteunen omlassen, weer spuiten) dat zou ook zonde zijn. Mocht het doorgaan ga ik niet met de Epytec steunen werken maar toch op de MK4 manier. Andere problemen zoals de snelheid meten zal vast wel op te lossen zijn.. Ook ga ik met semi-slicks rijden en een verbredingsset, plek voor brede wielen. Qua gewicht zal het wel meevallen, het meeste gaat naar achter en al het overbodige gaat weg. Hieronder een mail van Wilco van afgelopen week: Hallo Ricardo, Als je om mijn eerlijke mening vraagt, zal ik je moeten zeggen dat het beter is een 02M-bak te gebruiken. Dit had ik je volgen mij ook al geadviseerd, voor het vermogen wat jij wilt. Niet alleen de bak is sterker, maar er is vooral meer ruimte in het koppelingshuis voor een sterkere koppeling. De originele koppelingsplaat bij een 02M is origineel al 240mm i.p.v. 220 en door de grotere ruimte is er zelfs plaats voor een dubbel-plaats koppeling. Voor het monteren van de motor en baksteunen zou ik deze zo maken zoals dit ook in de Golf 4 zit. Op deze manier heb je veel meer ruimte achter de motor en heb je niet zo veel gewicht voor in de neus hangen. Daarbij heb je ook meer ruimte voor een grote intercooler omdat de voorste steun er niet meer is en het front makkelijker kan worden aangepast. MVG, Wilco Schimmel |
#297
|
||||
|
||||
Oh, dat veranderd een heleboel dingen, semi slicks, meer spoorbreedte, ik neem aan bijbehorend goeie schroefset oid...
Jij bent aan het voorbereiden voor een 2.0 20vt oid?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#298
|
|||
|
|||
Maakt niet uit, je kan niet alles onthouden toch!
Ik moet hier ook foto's op hebben staan van m'n OZ Spa velgen, en over de randen etc. Klopt komt een op maat Intrax set onder, de topplaten van Intrax zitten al in de veerpoten gelast! Hij gaat inderdaad naar 2.0l opgeboord worden, icm een andere krukas, drijfstangen en zuigers etc(zie een van de 1e berichten) Krukas heb ik via Wilco gekocht, allemaal op advies van hem.. Ricardo |
#299
|
||||
|
||||
Zoooo, dat gaat lekker hier
Ik zal mij er dan toch nog even mee moeten gaan bemoeien denk ik. 450 tot 500pk is wel mogelijk, maar is niet zo verstandig aangezien je hier voor met een zeer hoge turbodruk moet gaan rijden en dit alles opgevangen moet worden door maar 4 drijfstanglagers enz. Deze lagers zullen geregeld vervangen moeten worden om maar 1 voorbeeld te noemen. Dat geeft niet als de eigenaar hier bewust voor kiest, zoals hier het geval is. Ik geef als advies aan om niet over de 400pk en 500Nm heen te gaan voor straatgebruik omdat dit voor mij de grens is, voor wat de betrouwbaarheid betreft van deze motor. Daar boven loop je een grotere risico dat er delen stuk gaan, maar daarbij is ook veel afhankelijk hoe deze persoon er mee zal gaan rijden en hoe het onderhoud zal verlopen. Aangezien er al een 4x4-bak aan komt, zal hij al snel over zijn aslasten heen gaan. Bij het overschrijden van de aslasten is het een dikke afkeur bij het RDW. Omdat hij vol blijft houden aan de 500pk, kan ik niet anders adviseren dan om over te gaan op de 02M-bak. Ik had 508pk met een koppel van 600+ Nm en ik maakte gebruik van zo'n zelfde 02J-bak, maar met alle ingewanden en sperr van Quife. Alles hield zich redelijk behalve de koppeling, want zelfs de beste hield het geen 1000km vol, en de laatste was met 120km al volledig opgerookt. Dit was al een volledige cinterplaat die geschikt zou moeten zijn voor 600NM, maar niet dus. Het zwakke punt zit hem niet in de koppeling en drukgroep wat jullie zullen denken, maar in de te hoge temperatuur die ontstaat door dat de ruimte te klein is, net als de koppelingsplaat en er te weinig warmte kan worden afgevoerd door het kleine en lichte vliegwiel enz. Vervolgens geef je een keer goed gas, en dan smeert hij het cinter metaal uit over het vliegwiel alsof het boter is terwijl toch alles sterk genoeg is uitgevoerd De 02M is sterker, veel meer ruimte voor een betere koppeling, en het tussendiff is ook sterker. Ook deze bak heeft zijn zwakke punten, maar is over het hele geheel de sterkere bak. Het nadeel is het hoge gewicht, wat erg nadelig is voor de wegligging en voor het omkeuren bij het RDW. Ik moet helaas eerlijk zeggen dat ik heb geadviseerd voor de 02M te gaan om de technische redenen. Iets in mij zegt dat het niet verstandig is om met deze auto naar het RDW te gaan waardoor deze bak-keuze advies voor mij makkelijker te maken is. Ricardo weet wat ik bedoel en ik zal er verder geen woorden aan vuil maken. Ik wil hier verder geen discussie over hebben, want alles is echt wel eerlijk. Het is iets wat tussen mij en Ricardo is en that's it De blauwe mk2 die ik had is verkocht. Er zit nu een 02M-bak in en de motor is nu voorzien van een GT2871R turbo met 420pk en ruim 500Nm koppel omdat deze man er ook gewoon lekker mee wil gaan rijden en niet de hogere onderhoudskosten etc wil. Iedereen droomt en geild op de dikke pk-monsters, maar de werkelijkheid licht iets anders dan wat je alleen op Youtube te zien krijgt Het opvoeren is leuk, zolang je dit maar doet naar hoe je hem kan en zou willen onderhouden. Waarom hoor ik bijna iedereen alleen maar over de pekaas ipv een mooie versnellingsbak overbrenging of een betere wielophanging etc. De 02M heeft de eerste 3 versnellingen veel te kort op elkaar zitten waardoor je met een dikkere motor de eerste versnelling al over zal slaan. Om een 02M goed te krijgen, zal je toch wat verschillende tandwielset's en eventueel de eindoverbrenging aan moeten gaan passen. Balans is voor mij dan ook het sleutelwoord Last edited by DutchBuild : 04-07-2014 at 23:23. |
#300
|
||||
|
||||
Quote:
Motor gaat zo zeker goed komen, en ook de turbo-set heeft zich al lang bewezen en goed was voor 508pk met een koppel van 650Nm en is gehaald uit de 1800cc omdat de 2.0TFSI toen nog niet bestond. Skywalker heeft hier ook zijn motor staan, wat ook een 2.0L 20V motor is. Gaan we binnenkort weer mee verder, maar ondanks dat deze motor is klaargemaakt voor veel vermogen, heeft hij er bewust voor gekozen om er een wat kleinere turbo op te zetten die goed is tot 320pk omdat hij met een voorwiel-aangedreven auto gaat rijden. Last edited by DutchBuild : 04-07-2014 at 23:31. |