#1
|
|||
|
|||
Golf 1.1 start moeilijk
Na de problemen met de carb is het nu gewoon niet meer starten (koud). Als ik start dan is dat met wat choke, maar het starten lukt niet. Het lampje van de batterij gaat ook gewoon branden na enkele keren proberen.
Ik leg de batterij dan met startkabels aan mijn daily en zo in 1x is die gestart. De batterij is amper een jaartje oud...zou het toch kunnen zijn dat die leeg is? Of moet ik ergens anders rekening mee houden? Alternator? Ik heb elektronische ontsteking trouwens.
__________________
VW GOLF MK1 LX 1983 VW GOLF MK1 94 1.8 8v |
#2
|
|||
|
|||
Als je accu een half jaar leeg stil staat, is het snel gebeurd.
Wissel de accu eens met je daily. Neem aan dat je je accu wel op de lader hebt gehad. Meet eens hoeveel volt die geeft. (wanneer de auto uit is en de accu niet op de lader ligt)
__________________
Barn find: Scirocco GT '78 |
#3
|
|||
|
|||
Zal dit morgenavond eens testen. Thx!
__________________
VW GOLF MK1 LX 1983 VW GOLF MK1 94 1.8 8v |
#4
|
||||
|
||||
Ik denk dat je alternator aan het sneuvelen is! Hierdoor laadt je batterij niet op. Batterijlampje op dashboard gaat branden.
Elektronische ontsteking heeft een bepaalde minimumspanning nodig om te kunnen werken, meestal is dit rond de 10V. Wanneer je batterijspanning lager is dan dit, of rond deze waarde draait, zal de module van je elektronische ontsteking niet werken en zal de motor dus niet aanslaan. Na enkele keren starten met een zwakke batterij zakt de spanning snel onder de 10V. Mede ook door het feit dat, wanneer je de batterij van je daily eraan hangt (die nog OK is), je Golf direct in gang is, en je batterijlampje brandt, zou ik eerder in de richting van een defecte alternator gaan zoeken. Is snel even te testen: zoals Spike al zei, batterij wisselen met daily, Golf laten draaien en met een voltmeter opmeten hoeveel spanning er op de batterij staat. Alles lager dan 13,5V is slecht waardoor de batterij niet meer voldoende oplaad. Grtz!!
__________________
Golf 1 1100cc 1983 - das original |