#41
|
|||
|
|||
C2's zijn de deur uit, geruild tegen een setje gullideckels zonder schade en niet gelakt
Had een tijdje geleden een polijstsetje gekocht met sisalschijf, katoenschijf en flanelschijf, met bijhorende pasta's. Nu wou ik deze namiddag even testen op een centercap of het zou lukken en ben toch behoorlijk tevreden over het resultaat. Maar kan de glans nog beter? En zoja, hoe? Na schuren (tot 1000 nat) Na sisal Na katoen Na flanel
__________________
VW Kever 1974 *Low & Slow - Loud & Proud* VW Golf MKII 1988 |
#42
|
||||
|
||||
Mooi resultaat
|
#43
|
|||
|
|||
Thanks, als ik de velgen ook zo krijg komt het goed
Maar vroeg me dus toch af of de glans nog beter kan? (Met de schijven en pasta) En als het stuk heet wordt, stop je dan beter of kan het geen kwaad?
__________________
VW Kever 1974 *Low & Slow - Loud & Proud* VW Golf MKII 1988 Last edited by BoemPatat : 02-04-2014 at 16:04. |
#44
|
|||
|
|||
Vandaag aan de velgen zelf begonnen, ik dacht, ik kuis ze eerst gewoon vanbinnen en vanbuiten voor ik ze begin te schuren en polijsten.. maar nu heb ik binnenin veel aanslag.. het grootste gedeelte heb ik er af gekregen met industriele reiniger voor teer en roet enzo, maar de hardnekkigste plekken krijg ik er niet uit. zijn er huis-tuin-keuken middelen om dit terug mooi te krijgen?
__________________
VW Kever 1974 *Low & Slow - Loud & Proud* VW Golf MKII 1988 |
#45
|
||||
|
||||
Quote:
sterkste velgenreiniger die je kunt vinden kopen ben je er zo vanaf, pas wel op dat als je het gaat proberen die troep niet inademd want dan ben je na 1,5 minuut nog aan het hoesten.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#46
|
|||
|
|||
Maaaar.. hoe weet ik wat de sterkste velgenreiniger is?
__________________
VW Kever 1974 *Low & Slow - Loud & Proud* VW Golf MKII 1988 |
#47
|
||||
|
||||
Gewoon dasty van de wibra... De gele
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#48
|
|||
|
|||
We hebben hier geen Wibra in de buurt.. iets anders gelijkaardigs ook goed?
Had al geprobeerd met dreft, cif, motorruimte reiniger, thinner, wasbenzine, WD40, ..
__________________
VW Kever 1974 *Low & Slow - Loud & Proud* VW Golf MKII 1988 |
#49
|
|||
|
|||
Dan ga je het niet schoon krijgen met een reiniger.
Als thinner en motor reiniger al niets doen...
__________________
Polo 9N TDI - 145pk / 340Nm by VVT
MK4 TDI (AGR) - 435000km => SOLD!
Passat 3B Variant (AHU) - Chipped by VAGtechniek
|
#50
|
||||
|
||||
Veelvoorkomende fout is dat mensen het erop sprayen en er gelijk weer af halen zonder dat t product zijn werk kan doen... Laat het eens goed weken in een goede velgen reiniger.
Remmenreiniger motorreiniger en wd40 etc is vluchtig dus dat schiet niet op. Cif is schuurmiddel, zou ik niet gebruiken. Dreft is gewoon afwaszeep.
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#51
|
|||
|
|||
Morgen dan maar eens op zoek naar een velgenreiniger
Mooi gepolijste velgen, waar je de vuile binnenkant van kan zien trekken ook op niet veel..
__________________
VW Kever 1974 *Low & Slow - Loud & Proud* VW Golf MKII 1988 |
#52
|
|||
|
|||
de velgenreiniger van HG ben ik best tevreden over
|
#53
|
|||
|
|||
Velgenreiniger van HG getest en kwam nog wat vuil af, maar denk niet dat ik er alles af zal krijgen..
Andere oplossingen? Stralen en herlakken zal misschien de beste oplossing zijn?
__________________
VW Kever 1974 *Low & Slow - Loud & Proud* VW Golf MKII 1988 |
#54
|
|||
|
|||
Meeste vuil heb ik er toch af gekregen met Dasty, HG, schuursponzen en armpijn
Maar er blijft nog altijd vuil over.. Zou ze toch willen herlakken aan de binnenkant, maar welke kleur denken jullie dat het mooist zou zijn? Terug grijs of zwart? Denk dat zwart nog wel goed gaat staan en verdere remstof zie je dan niet zo goed met verloop van tijd.. En zou de lak snel afbladeren als ik de overige remstof laat zitten?
__________________
VW Kever 1974 *Low & Slow - Loud & Proud* VW Golf MKII 1988 |
#55
|
|||
|
|||
Nog maar eens verder gedaan met de velgen.. geprobeerd de remstof te verwijderen met een zachte staalborstel op de boormachine en dit lukt, is binnenkant dus lichte krassen kunnen niet echt kwaad..
Maar nu zitten er overal putjes in.. Hoe kan ik deze het best weer egaal krijgen om te spuiten? Zelfde geldt voor dit, maar dan niet om te spuiten, maar om te polijsten.. kan ik deze putjes weg schuren zodat het terug mooi egaal wordt? Was begonnen met een p400, maar is dan waarschijnlijk te fijne korrel?
__________________
VW Kever 1974 *Low & Slow - Loud & Proud* VW Golf MKII 1988 Last edited by BoemPatat : 22-04-2014 at 19:37. |
#56
|
||||
|
||||
Zo .....das wel erg aangetast zeg. Enigste wat ik me kan bedenken is etsprimer erop , spuitplamuur tot het glad is.
|
#57
|
|||
|
|||
Primer en spuitplamuur valt niet hoogglans te polijsten vrees ik
__________________
VW Kever 1974 *Low & Slow - Loud & Proud* VW Golf MKII 1988 |
#58
|
||||
|
||||
Perfecte oxidatie om 1mm+ af te draaien
zit echt diep, dus schuren heeft geen zin. |
#59
|
|||
|
|||
Zit inderdaad heel diep .. maar als ik laat afdraaien, zit de vorm van mijn velgen er dan nog mooi in? Ben bang dat het dan allemaal vlakken worden .. :/
Anders laat ik ze gewoon poederlakken als het niet zou lukken, maar liever niet natuurlijk
__________________
VW Kever 1974 *Low & Slow - Loud & Proud* VW Golf MKII 1988 |
#60
|
||||
|
||||
Als je zo poederlakt krijg je mooie putjes en kratertjes
|