Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Wielen en banden
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 10-05-2014, 13:39
Mathias87 Mathias87 is offline
Forum Newbee

Default Velgrand

Hey ik ben op zoek naar een manier om de velgrand van mijn velgen terug mooi te maken. Ze hebben namelijk wat borduurschade. Nu wou ik dit wegschuren maar ik wil dit natuurlijk overal mooi gelijk doen en niet dieper op sommige punten. Nu had ik het idee om de velg te laten draaien en er dan wat schuurpapier tegen te houden, maar daar zit het probleem natuurlijk. Hoe laat ik mijn velg draaien? Had al gelezen om de velg op de wagen te monteren en de wagen dan op te krikken maar dat vind ik wat gevaarlijk en niet echt ideaal als je geen garage hebt en in de regen moet gaan zitten. Dus heb je een idee dan hoor ik het graag.

Grtz
Reply With Quote
Old 10-05-2014, 17:00
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by Mathias87
Hey ik ben op zoek naar een manier om de velgrand van mijn velgen terug mooi te maken. Ze hebben namelijk wat borduurschade. Nu wou ik dit wegschuren maar ik wil dit natuurlijk overal mooi gelijk doen en niet dieper op sommige punten. Nu had ik het idee om de velg te laten draaien en er dan wat schuurpapier tegen te houden, maar daar zit het probleem natuurlijk. Hoe laat ik mijn velg draaien? Had al gelezen om de velg op de wagen te monteren en de wagen dan op te krikken maar dat vind ik wat gevaarlijk en niet echt ideaal als je geen garage hebt en in de regen moet gaan zitten. Dus heb je een idee dan hoor ik het graag.

Grtz

moet je eens zoeken op 3m roloc, dat is een soort slijpschijf die je op een slijptol kunt zetten, kun je gelijkmatig elk krasje, e.d. wegschuren, zonder dat je te veel weg schuurt
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
Old 10-05-2014, 21:56
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper

Send a message via MSN to Richard

bovenstaande tip is niet goed.. krijg ze vaak genoeg binnen die "even" zelf zo zijn bezig geweest

gewoon machinaal af laten draaien.. dan heb je geen ongelijke vlakken in je velg..

BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
Old 10-05-2014, 22:09
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by Richard
bovenstaande tip is niet goed.. krijg ze vaak genoeg binnen die "even" zelf zo zijn bezig geweest

gewoon machinaal af laten draaien.. dan heb je geen ongelijke vlakken in je velg..

bij mij ging het anders best goed hoor? kon er op het balanceer apparaat niks meer van zien, ook niet dat ze ongelijk waren.. maarja niet alles is met het blote oog te zien natuurlijk
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
Reply

Posting Rules