|
|||
|
|||
Prut in dieseltank
Ik heb de metalen dieseltank onder m'n Mk1 uitgehaald.
Nu bij nazicht kleeft er op de bodem van de tank een zwarte smurrie. Iemand tips over hoe ik dat er best uit krijg? Groeten Simon Last edited by weazel : 08-05-2014 at 08:21. Reason: fout in titel |
|
||||
|
||||
stuk tuinslang aan de stofzuiger. zo heb ik de laatste restjes troep uit me tank gehaald
Golf MKI '76er Project. MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol EX MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI Polo '00 6n2 GTI Mercedes SEC500 '87 Honda Civic '94 |
|
||||
|
||||
Benzine en split erin en dan flink schudden.
|
|||
|
|||
@jason : eerst laten uitdrogen dan?
@puritan : wat is 'split' ? Één of ander product? Hou er rekening mee dat het een diesel tank is |
|
||||
|
||||
Split zijn steentjes. Het kan ook een bacterie Zijn in de diesel. Zijn ook middeltjes voor. Ff googlen dan kan je t vergelijken met de prut in jou tank
|
|
||||
|
||||
Split is een soort grind maar met scherpe randjes. Kan je bij elk tuincentrum of bouwmarkt wel krijgen. En benzine lost het vuil beter op dan diesel. Vandaar.
|
|||
|
|||
Dankjewel voor de tip !
Ik heb nu geprobeerd met een sterk dieselspoeling product, dat werd me aangeraden door iemand uit de buurt die tankcleaning van vrachtwagens doet. Hij zei dat het bruine residu van bacteriën komt, zwart residu van opgelost rubber, vervuiling van diesel en 30 jaar kleine vervuilingen van je vulhals e.d. Steentjes raadde hij af omdat ze de coating aan de binnenkant van de tank krassen.. Ik moet het een paar dagen laten trekken, dan goed schudden en uitgieten. Ik laat weten hoe het verlopen is! |