#1
|
|||
|
|||
toerenbegrenser veranderd.
Hallo,
Ik heb sinds kort het probleem dat mijn toerenbegrenser verplaatst is van +/- 6500 toeren na +/- 5200 toeren. Verder geen rare veranderingen aan het blok alleen recent distributie riem, v-snaar en multiriem vervangen. Distributie staat 100% zeker weten op tijd, dus dat is het sowieso niet. Heb zelf poging gewaagd tot uitlezen, ook hier kwam niks uit. Wat kan dit wezen en hoe los ik het op? Betreft een golf 3 gti 8v van 1996 met agg blok Last edited by RichardGTI : 06-05-2014 at 19:47. |
#2
|
|||
|
|||
Rotor kapot, of speling op de as van de stroomverdeler.
|
#3
|
|||
|
|||
Rotor, verdelerkap, bougies, bougiekabels en dergelijke is allemaal vernieuwd.
Rotor is vanmiddsg nog eraf geweest en is goed. Je bedoeld de as van de ontsteking waar de rotor en halgever op zit? Hier zit voor zo ver te zien en merken is geen speling op |
#4
|
|||
|
|||
Bdp sensor(krukas) kapot/smerig of kabelbreuk
(geeft dan niet altijd een storing aan) |
#5
|
|||
|
|||
die conventionele verdeler met 1 opname hap die met de verdeler kap
staat verkeerd hulpas is tand verdraaid
__________________
quintus.....de grote race |
#6
|
|||
|
|||
Ontsteking is verder goed. Auto loopt verder erg netjes stationair (800 a 850 toeren) en als ik gas geef dan schiet ie vrij vlot in toeren zonder te stotteren en in te houden (zowel stil staand als rijdend)
Maar wat heeft bdp met toeren begrenser te maken dan? Last edited by RichardGTI : 04-05-2014 at 18:52. |
#7
|
||||
|
||||
100% zeker dat je ontsteking verkeerd staat!
Heb het al vaak gezien, en ook al tig x voorbij gekomen op het vwforum. Stel hem maar met Vagcom af en het is goed. Hij valt nu buiten de tollerantie en daarom eerder begrenst!
__________________
Ecu's Sleutelvrij maken ? Stuur pb.. Ook Immo Emulators te koop. https://www.facebook.com/groups/312765538928730/ |
#8
|
|||
|
|||
Ja maar hoe kan dat dan dat ie verder wel netjes loopt, zowel stationar als rijdend.
Niet inhoude niet stotteren helemaal niks, als blok warm is en trap hem op zn staart dan hele tijd hoog toeren en zo en trap koppeling in pakt ie netjes stationair op. Dan moet je dat toch ook merken neem ik aan |
#9
|
|||
|
|||
luister dan kutt hij ziet et verschil tussen de beide opnemers en loopt dan niet goed
__________________
quintus.....de grote race |
#10
|
|||
|
|||
Lees dan lull motor loopt verder als een zonnetje
|
#11
|
||||
|
||||
Dan laat je het toch gewoon zo. En bij 5200 toeren is is de motor allang over z'n max koppel heen.
__________________
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition". |
#12
|
|||
|
|||
Okay mensen die serieus reageren bedankt. Mensen die alleen commentaar hebben kunnen beter hun bek houde. Ik stel gewoon serieuze vraag en heb daarover bepaalde dingen uit gesloten.
Blijf daar dan niet over door zeike aub! Dat ie dan over zn max koppel heen is snap ik maar eerder tot 5800 toeren bleef ie goed trekken. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Precies! @Richard; mk2-vrt werkt dagelijks aan VAG auto's geloof ik, die weet het wel. Je auto loopt stationair ook prima met die andere timing, op toeren is er kans op te vroege of te late ontsteking, de computer ziet verschil tussen de bdp sensor en de pulsgever van de ontsteking. Je tussenwiel waar de distributie ook over loopt drijft de ontsteking aan. Je hebt dus kans dat de timing maar 0,5 graad buiten het venster staat, maar da's dus genoeg.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#14
|
|||
|
|||
En met bovenstaande ben ik het eens! Na vervangen disriem kan soms de ontsteking bijgesteld moeten worden.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |