Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-04-2014, 22:18
Steve07 Steve07 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2014
Posts: 4
Default Golf 1 cabriolet karmann 1.8 72kw

Hallo allemaal,

Zit met een vraagje Waar jullie mij mss wel kunnen bij helpen.
Wil graag een golf 1 cabrio kopen en heb een mooie exemplaar te koop gezien en dit met de 1.8i 72kw motor in,de body is in heel goede staat het enigste wat me wat zorgen baart is dat de motor als hij koud staat een tikkend geluid geeft dat meegaand is met het toerental.
Hij rijdt voor de rest wel goed en het getik verdwijnt eens de motor warm staat.
Vraag me af of dit een groot probleem kan zijn,kunnen jullie me raad geven?
Alvast bedankt!
Steve
Reply With Quote
  #2  
Old 27-04-2014, 22:42
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Als het een lichte tik is zou het een tikkende klep kunnen zijn, dat is niet zo'n probleem. Een zwaardere tik of meer bonkend geluid is wel zorgwekkend...
Reply With Quote
  #3  
Old 28-04-2014, 06:02
Steve07 Steve07 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2014
Posts: 4
Default

Hey erik,

Alvast bedankt voor het antwoord!
Het is een lichte tik en heb het gehoord tijdens de testrit,het geluid was na nog geen 5 minuten weg.
Kan het te maken hebben met een olieprobleem dan?
Reply With Quote
  #4  
Old 28-04-2014, 09:11
Clifton's Avatar
Clifton Clifton is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 154
Default

Het is vast een klepstoter. Als je oliepeil goed is, kan het vervuiling of slijtage zijn.
Er zijn middeltjes om de boel te reinigen. Olie verversen wil ook nog wel eens helpen. Je kan ook de motor flushen om de boel schoon te spoelen.
En anders andere stoters er in. Is niet zo heel veel werk.
Reply With Quote
  #5  
Old 28-04-2014, 20:54
Steve07 Steve07 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2014
Posts: 4
Default

Oh super,merci voor de info!
Zal'k dan zeker is moete bezien indien'k beslis hem te kopen,had wel wa schrik
voor wa het kon zijn maar blijkbaar dus ni een onoverkomelijk probleem.
Wa houd da juist in indien ze toch moeten vervangen worden?is da een dure grap?
Reply With Quote
  #6  
Old 28-04-2014, 21:54
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Ik denk ook een klepstoter, Ik rij met een golf3 variant rond met 400.000km+ die ook de eerste vijf minuten tikt als ie koud is. Gaat vanzelf weer over als ie warm is. Als het te lang aanhoud, stoters vervangen
Stoters kosten voor een set ca €80,- en is schat ik een halve dag werk.
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk

Last edited by Yellowbug : 28-04-2014 at 21:57.
Reply With Quote
  #7  
Old 30-04-2014, 22:19
Steve07 Steve07 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2014
Posts: 4
Default

Thanks mannen,
Ga het zeker in't oog houden en is informeren voor de klepstoters dan ;-)
Reply With Quote
  #8  
Old 01-05-2014, 12:49
arno2000's Avatar
arno2000 arno2000 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,388
Default

Heeft er iemand ook een " how to" voor het vervangen klepstoters?

Groet, Arno
__________________
Golf cabrio mk1 85
Golf cabrio mk1 82
Ducati ss750 01
Reply With Quote
  #9  
Old 01-05-2014, 13:10
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Ik zou beginnen met eens kijken of het euvel op te lossen is door de kleppen te stellen, dat is het simpelste...
Reply With Quote
  #10  
Old 02-05-2014, 09:58
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

als het hydraulische klepstoters zijn kan je dat stellen wel vergeten. De 1.8 72kw is de 2H motor met hydraulische stoters.
http://www.golfcabrio.com/viewtopic.php?f=2&t=16153
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #11  
Old 02-05-2014, 11:05
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Quote:
Originally Posted by arno2000
Heeft er iemand ook een " how to" voor het vervangen klepstoters?

Groet, Arno


Dit komt neer op het op tijd zetten van de motor en het in en uitbouwen van de nokkenas, thats it. Pak je de stoters er zo met een waterpomptang uit.

Dus netjes kruiselings gelijkmatig aandraaien, je zal niet de eerste zijn met een extra stukje nokkenas...
__________________
Golf MK1
Reply With Quote
  #12  
Old 02-05-2014, 12:37
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie
als het hydraulische klepstoters zijn kan je dat stellen wel vergeten. De 1.8 72kw is de 2H motor met hydraulische stoters.
http://www.golfcabrio.com/viewtopic.php?f=2&t=16153
Aha, dat wist ik niet.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum