#1
|
|||
|
|||
Automaat schakelt niet
Bijna een maand geleden heb ik me een vento 1.8 75pk automaat met abs motor aangeschaft.
Nu valt me op dat de wagen soms weigert te schakelen... Hij blijft aan 3000toeren hangen en schakelt pas wanneer ik het gas loslaat en voorzichtig de pedaal terug induw. Als ik gewoon van bij het begin al heel voorzichtig gas geef gaat hij wel boven de 3000toeren en schakelt kort daarna wel. Heb de wagen bij een erkend VW-dealer laten nakijken, maar daar vinden ze niks... Bij aankoop heb ik volgende dingen vervangen: - olie + oliefilter - brandstoffilter - bougies + bougiekabels - roter + verdelerkap - luchtfilter - accu volledig opgeladen (was plat bij aankoop)
__________________
VW Golf IV 1.9 TDI (Sold) VW Jetta II 1.3 CL (R.I.P. ) VW Vento 1.8 GL (Daily ) |
#2
|
||||
|
||||
Ik hoop dat ze bij de erkend dealer ook de olie en filter van de bak hebben vervangen plus als er een kickdownkabel is dat ze die ook afgesteld hebben
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb daar nagevraagd om de olie van de bak te verversen, maar kreeg als antwoord dat ik dit beter niet doe omdat de zuurtegraad van hedendaagse olie hoger ligt en dit voor schade zou kunnen zorgen. Vraag mij in elk geval wel af of dit verhaaltje wel helemaal klopt...
__________________
VW Golf IV 1.9 TDI (Sold) VW Jetta II 1.3 CL (R.I.P. ) VW Vento 1.8 GL (Daily ) |
#4
|
||||
|
||||
Wat een lulkoek, wat moet je dan als de olie pikzwart is ? De bak maar kapot rijden en weg gooien
__________________
Ecu's Sleutelvrij maken ? Stuur pb.. Ook Immo Emulators te koop. https://www.facebook.com/groups/312765538928730/ |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Ok, beginnen met da bakolie dan toch maar es te vervangen
__________________
VW Golf IV 1.9 TDI (Sold) VW Jetta II 1.3 CL (R.I.P. ) VW Vento 1.8 GL (Daily ) |
#6
|
||||
|
||||
Ook het filter niet vergeten
__________________
Ecu's Sleutelvrij maken ? Stuur pb.. Ook Immo Emulators te koop. https://www.facebook.com/groups/312765538928730/ |
#7
|
|||
|
|||
Gisteren heb ik de kvssensor vervangen omdat de wagen niet boven de 70° uitkwam.
Wagen gaat nu mooi tot 90°, en het viel me op dat het schakelen plots ook een stuk vlotter gaat. Nooit gedacht dat hier een verband tussen was... Nu gaat het toch wel nog altijd niet zoals het zou moeten volgens mij, dus toch maar eens olie + filter vervangen.
__________________
VW Golf IV 1.9 TDI (Sold) VW Jetta II 1.3 CL (R.I.P. ) VW Vento 1.8 GL (Daily ) |
#8
|
||||
|
||||
De automaatbakolie wordt waarschijnlijk in de radiateur van de motor gekoeld?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#9
|
|||
|
|||
Sinds vandaag is het probleem volledig opgelost!
Vanmorgen een nieuwe bobine geplaatst en de wagen schakelt perfect! Optrekken gaat ook veel sneller waardoor ik autostrade niet meer moet vermijden Voordien haalde ik nog geen 70km/u tegen het eind van de invoegstrook (levensgevaarlijk dus )
__________________
VW Golf IV 1.9 TDI (Sold) VW Jetta II 1.3 CL (R.I.P. ) VW Vento 1.8 GL (Daily ) |
#10
|
||||
|
||||
Ah was dus niet zo zeer een automaar probleem maar meer een motor probleem...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#11
|
||||
|
||||
En toch zou ik de bakolie en filter nog vervangen.
Je weet nooit wanneer dat voor het laatst gedaan is, en hoort toch eens te gebeuren.
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
+1
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|