#1
|
|||
|
|||
Camper als Daily Driver; ervaringen?
Hey hallo,
de topics die dit onderwerp min of meer aansnijden zijn al redelijk verouderd, dus start ik hier een nieuw topic. Mijn broertje wil heel graag een camper, de voorkeur gaat nu uit naar T3, maar T4 is ook een optie. LT, Mercedes Sprinter, Ford Transit zijn allemaal te groot. Ook kijken we of van bijvoorbeeld een Jumpy/Expert/Scudo campers bestaan, dat is een mooi formaatje. Waarom niet groter? De bedoeling is namelijk, dat hij er elke dag de 11 kilometer mee naar werk kan, maar ook 3 a 4 keer per jaar naar Frankrijk of Italië kan op vakantie. Ook zit hij in 2 bands dus als iedereen er in kan + spullen zou het ook mooi zijn. Het is misschien vragen om een wonder, maar het zou helemaal mooi zijn, als de camper in een parkeergarage past! Dit gaat lijken op een topic dat bij 'te koop gevraagd' hoort, maar mijn vraag is; -zijn er mensen op dit forum die een T3 camper als daily driver hebben? Dus zowel woon-werk verkeer als vakantie. Hoe bevalt dat qua gemak, kosten, verbruik, comfort?
__________________
Zooo jouw Audi kan echt hard. Zie je zo bij het volgende stoplicht. LAAG & TRAAG |
#2
|
||||
|
||||
Kerel!
Mijn zwager heeft er eentje. Knap ding van z'n opa gehad welke eerste eigenaar was. Hoe netjes ook het blijft een oud ding waar regelmatig aan gesleuteld moet worden, hij is dus maar wat blij dat hij mij heeft. Het zal een dure hobby kunnen worden dus, is niet mijn advies als je zelf niet handig bent.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#3
|
|||
|
|||
ik heb er eentje als daily maar ook als vakantieauto
tis eigenlijk een t3 panel waar ik een camperinterieur heb ingezet. ligt nu een golf 3 1.9d blok in. rijd elke dag ongeveer 100km (45km enkel woon werk) bevalt me prima hoor, verbruik is rond de 8l |
#4
|
||||
|
||||
Wat wellicht ook goed om te weten is, is dat een camper niet voor woon- werk verkeer gebruikt mag worden. Je kunt hier om beboet worden en zelfs een naheffing krijgen van de belastingdienst, de kans dit gebeurt is momenteel niet groot volgens mij, maar dan ben je in ieder geval op de hoogte van de mogelijke consequenties.
|
#5
|
|||
|
|||
En hoe ga je dit controleren dan als oom agent? Dus je mag er alleen mee rijden als hij vol vakantie spullen zit? Als je er standaard slaapspullen in heb zitten dan vind het knap als je aangehouden wordt en beboet kan worden. Waar gaat de reis naar toe meneer? Ik ga kamperen........prima, fijne dag nog meneer.
|
#6
|
||||
|
||||
Zoals ik al zei, ik gaf alleen maar aan dat het niet mag, zodat je niet voor een eventuele verassing komt te staan, wat jouw keuze is moet je natuurlijk zelf weten.
Aantonen dat iemand een camper als woon- werk verkeer gebruikt is niet moeilijk als oom agent dat wil, kost hem/haar alleen wat tijd en geduld, maar goed dat is een heel ander verhaal. |
#7
|
||||
|
||||
Mijn collega rijd dagelijks een transit camper. Politie hoeft idd alleen maar over ons industrie terrein te rijden om te zien dat hij niet op vakantie is. Maar tot nu toe gaat het goed.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#8
|
||||
|
||||
Als ie als personenauto op kenteken staat, zie ik het probleem niet.
__________________
88 cabrio 2.0 83 golf gl 1.5 |
#9
|
||||
|
||||
de belastingen
Jaja, we blijven wel Hollanders met z'n allen |
#10
|
|||
|
|||
rij dagelijks met een chevy van g20 op camper kenteken. maar heb geen problemen. nooit waarschuwingen gehad.
|
#11
|
||||
|
||||
Ik reed een T4 Westfalia als daily, (je geeft aan dat T4 ook een optie is) dit is goed te doen. Je kunt er wel minder mensen in kwijt als in een gewone personenauto (2 persoons achterbank) maar je hebt nog losse bankjes die je er in kunt zetten zo wordt het een 6 persoons.
Ik vind t overigens wel zonde (best duur een T4 westfalia) en heb daarom een 77er 924 als daily gekocht, zo heb ik een leuke betaalbare oldtimer voor weinig geld die leuk rijdt en een degelijke grote auto voor de lange afstanden en waar je veel in kunt vervoeren en een aanhanger kan trekken. Best erg, dat ik zowel het camperkenteken als het oldtimer kenteken misbruik, en niet eens bewust. 1 tip als je voor een camper gaat als daily, koop een klapdak en nooit een hoogdak, je komt namelijk geen enkele parkeergarage meer in. Op vakantie kan dit ook nadelig zijn. Je hebt namelijk al je spullen voortduren bij je en wilt toch dat hij dan veilig staat, probeer dat maar eens met een hoog-dak camper.
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#12
|
||||
|
||||
Ik heb een paar jaar in een T3 camper turbo diesel gereden als daily. Uiteindelijk weggedaan omdat hij voor mij niet voldeed als daily (en ook niet meer als vakantiewagen). Waarom niet? Veel te veel herrie aan mijn kop bij 100 km/uur, je kunt niet harder dan 110 (kan wel, maar dat wil je niet in een T3); soms wil je even een stukje harder omdat het kan (130 bijvoorbeeld). Ben blij dat ie weg is
__________________
'10 Skoda Yeti '95 Golf GT |
#13
|
|||
|
|||
Top dat dit topic nog in de kijker is gekomen bij de Camper rijders, heel erg bedankt voor al de antwoorden! We gaan er mee aan de slag.
__________________
Zooo jouw Audi kan echt hard. Zie je zo bij het volgende stoplicht. LAAG & TRAAG |
#14
|
||||
|
||||
Ik heb nog een mooie Multivan op camperkenteken te koop, lekker stealth zonder hefdak. Had 'm hier al opgegeven als advertentie maar die is er nog niet door geloof ik.
Vier jaar als daily gebruikt, werkte super. Nu wat meer kilometers maken en zin in iets anders maar blijft super leuk, blijft verrassend hoe vaak je gaat kamperen > http://link.marktplaats.nl/m800503322 |