#1
|
|||
|
|||
brandstofverbruik golf III 1.6i benzine
Ik heb een golfje3 gezien (advertentie) om te kopen.
Nu kan ik nergens vinden wat het verbruik zo'n beetje is van een 1.6 (i?) benzine. En klopt het dat het een injectie kan zijn bij MK III ? Aangezien ik mijn MKII spuug zat ben met stationairproblemen en afslaan met optrekken (MH motor) ga ik iets anders zoeken en gelijk een 5 deurs. Ik hoor het graag, |
#2
|
||||
|
||||
Welke 1.6?
Heb een 1.6 AFT (101pk) gehad. Deze reed +/- 1:15 gemiddeld.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#3
|
||||
|
||||
Mijn 1.6 uit 1992 reed 1:13 als ik erg mijn best deed.
Maar die was wel beetje raar. En daar ging ik ook mee in de toerenbegrenzer door t weiland
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build! |
#4
|
|||
|
|||
Welk motor type weet ik niet, zit daar nog verschil in dan qua verbruik?
Klopt het dat ze injectie hebben bij de MK III? In de advertentie staat injectie maar ik heb geen idee hoe dat er nou uit moet zien met of zonder injectie dus zal ik het moeten aannemen van de verkoper. Zijn deze motoren een beetje betrouwbaar? 1:15 klinkt goed in ieder geval. |
#5
|
||||
|
||||
Met het 75pk (55kW) blokje is 1:15 zeker goed haalbaar. De 100 pk blokjes zijn iets minder zuinig dacht ik.
Ze hebben injectie. Naar mijn weten zijn ze betrouwbaar, gasklephuis is wel wat gevoelig voor vuiligheid.
__________________
Volkswagen Lupo 3L '00 Volkswagen T4 Westfalia Joker '98 |
#6
|
||||
|
||||
Mijn 1.6 AFT rijd ongeveer 1 op 13 gemiddeld. Op de snelweg maakt hij nogal veel toeren.
__________________
'95 Mk3 Cabbie Black '98 Mk3 Variant GT Blue '84 Mk2 Carat L90E |
#7
|
|||
|
|||
Ok bedankt, dan ga ik maar eens informeren hoeveel kw deze is.
Met 1:15 zou ik dik tervreden zijn voor een golf mijn MK II 1.3 MH loopt nu 1:9a10 en de oorzaak is onbekend (alle standaart dingen al vervangen + 3 carburateurs geprobeert) Dus AFT is die van 100 pk, weet iemand dan de motorcode van de 75 pk? En waar komt die 25 extra pk vandaan bij de AFT?, zit daar een chip in of een turbo of zo? |
#8
|
|||
|
|||
ik heb een polo 6n gehad met een aft motor. die motor heeft multipoint injectie en een crossflow kop, volgens mij komt daar het extra vermogen weg. de andere 1600 blokken hebben een monopoint injectie.
verbruik heb ik toen niet naar gekeken maar het reed wel heel erg goed voor een 1600. en aardig snel nog.
__________________
Golf Mk2 (Verkocht)
Polo 6n Sedan (Gesloopt)
Golf Mk3 TDI - VVT 120PK 290NM (Gesloopt)
Golf Mk3 GTI 16V (Verkocht)
Golf Mk4 GTI TDI - VVT 165PK 400NM
|
#9
|
||||
|
||||
Een 75 pk rijdt ook top hoor, onderin genoeg fut om lekker te rijden.
AEE, of AEA, bijvoorbeeld is een motorcode van een 1.6 75pk. Succes!
__________________
Volkswagen Lupo 3L '00 Volkswagen T4 Westfalia Joker '98 |
#10
|
|||
|
|||
Okee heel erg bedankt .
Dat is wat ik zoek, een beetje fut onderin (spijker op zijn kop) zodat je toch zuinig kan rijden met een zwaardere motor, moet er ook vaak een aanhangertje mee trekken en dan is 1.3 ook wat licht. Thanks! |
#11
|
||||
|
||||
Dan is die AFT 101pk 1.6 niet wat je wilt. Althans, de mijne had nog een vrij lange versnellingsbak en was onderin vrij dood. Je moest hem echt in toeren jagen.
Terwijl de 1.4 60pk veel sterker onderin was omdat deze eerste paar versnellingen lekker kort waren.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#12
|
||||
|
||||
Ik ben het met Sven eens, als je een beetje vermogen wilt hebben, dan moet je met de AFT redelijk hoog in toeren blijven.
__________________
'95 Mk3 Cabbie Black '98 Mk3 Variant GT Blue '84 Mk2 Carat L90E |
#13
|
||||
|
||||
Ik vond die 75pk 1.6jes onderin wel heel fijn. Maar misschien zijn andere mensen het niet met me eens, zo'n 1.4 heeft naar mijn idee minder fut onderin dan de 1.6, maar hoe objectief dit is.
Max koppel van de vroegere 1.6jes is bij 2400 toeren (128Nm), de 1.4 bij 2800 (107Nm) toeren. De latere 1.6 hadden 135Nm bij 2800 toeren en 1.4 116Nm bij hetzelfde toerental. De vroegere waren singlepoint, de later multipoint, geldt zowel voor 1.4 als voor 1.6, beide types hebben in de latere jaren meer koppel. De 100pk versie heeft zijn piek koppel bij 3500 rpm (140Nm)
__________________
Volkswagen Lupo 3L '00 Volkswagen T4 Westfalia Joker '98 Last edited by Quattro_38 : 11-04-2014 at 10:00. |
#14
|
|||
|
|||
Ja da's erg lastig dan,,, ik heb vaker gehoord dat d 1.4 tjes niet zo betrouwbaar zouden zijn electronica en zuigerproblemen.
Vandaar dat ik naar een 1.6 zocht maar zoals ik nu hoor is er veel verschil in de motoren en bakken. Wat ik graag zou willen is een golfje waar ik lekker rustig én zuinig mee kan rijden en eens in de zoveel tijd een aanhanger trekken met toch wel een gewicht. Hier mag ie dan uiteraard wel voor werken maar datt is dan ook alles. Zuinig en betrouwbaar is het belangrijkste, een beetje vermogen zou leuk zijn maar geen must. Vooral die fut onderin staat mij aan. Iemand dan een idee wat ik nodig heb? Die ik gezien had was idd 100 PK dus gaat over, en hij is al "gereserveerd" ook dus ik sta weer voor alles open. |
#15
|
|||
|
|||
Ik heb een golf 3 van '97 met 1.6 AEE motor. Het vebruik is 1:16 , moet daarbij wel vermelden dat ik een rustige rijder ben en vroeg schakel.
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk |
#16
|
||||
|
||||
De 1.4 tjes van een golf 3 hebben die zuigerproblemen niet hoor Ed, maar ik zou idd naar de 1.6 of 1.8 uitvoeringen kijken...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#17
|
|||
|
|||
Quote:
Ja nou,,ik ook en die AEE motor heeft ook die fut onderin? Zodat ik met lage toeren kan rijden en met een aanhanger van 500/700 KG van zijn plaats kom? Kan je dat motor nr zien als de auto op de grond staat?, en zo ja waar staat dat dan? |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Okee?, dus geen kantelende zuigers (wat dat ook mag inhouden) en slechte boordcomputer en andere electrische kwalen? Waarom dan toch een 1.6 of 1.8 ?, om het vermogen of iets anders? |
#19
|
||||
|
||||
Dat zijn de nieuwere blokjes. Niet de golf 3. 1.8 is meer benzine zuipen dan extra power in mijn ogen. 1.6 rijd ook goed!
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build! |
#20
|
||||
|
||||
Ik rijd 1:13 / 1:14 met mijn 1.6 ABU
__________________
Daily driver: Kia Rio HB (under construction) VW T5 2.5 TDI Owned: Vw Volf GT GL Vw Golf mk. 2 Function Vw Polo 6n1 Highline Vw Corrado G60 JD Peugeot 205 Radio 1 FM UK |