#21
|
|||
|
|||
Eerste veslag
Ondertussen weer wat geschuurd, heel veel ontvetten en de eerste laag (filler) erop gelegd.
Eerst de binnenkant donker gemaakt (met mat zwart): Nog wat schuren en ontvetten: Zo kreeg ik al bijna zin om ze helemaal te polijsten, maar ook al zie je het niet goed, hier is al heel veel bijgewerkt met plamuur... Zie links onder: Zo ziet dat er dan uit met reparaties en ontvet met Motip ontvetter: Dat goud lijkt zo in de foto maar ziet er in werkelijkheid echt niet zo uit, is gewoon ontvet met Motip ontvetter en foto met Samsung S2... Ik wou dat het er allemaal zo goud/koper uitzag in het echt, maar dat is dus niet het geval, enkel de Motip ontvetter, zie velgen buiten de garage, in zonlicht met dezelfde ontvetter erop: |
#22
|
|||
|
|||
Eerste laag (filler) daarop, geeft volgend resultaat:
Last edited by Marios : 04-04-2014 at 23:25. |
#23
|
|||
|
|||
Update
OK, even een update,
kan er alleen in het weekend aan werken, dus na een paar keer schuren, opnieuw filler spuiten en weer fijn schuren de primer erover: Zo zagen ze er vrij strak uit, terug een beetje schuren en lakken maar: Tevreden van de kleur, gisteren nog een keertje waterschuren en vandaag laatste laag lak en (genoeg) vernis erop, eindresultaat: Ze kunnen nu een weekje uitharden, centercaps doen en dan de banden erop. Update onder de auto volgt. |
#24
|
||||
|
||||
Netjes!
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#25
|
||||
|
||||
ziet er goed uit ja !
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#26
|
||||
|
||||
een paar tips:
-u omgebouwde frigomotor is absoluut niet goed om te spuiten. debiet is VEEEL TE LAAG. als je daarmee wil spuiten, moet je er een groot compressorvat op aansluiten (of je bouwd een standaard camping gasfles om), je laat die goed op druk kopen. voordeel van je frigomotor is dat deze de flesmakkelijk zat op 30bar kan zetten). schakel de motor dan uit en gebruik die fles om te spuiten (drukregelaar er tussen zodat je op 2bar kan spuiten). de fles moet het lang genoeg kunnen houden dan om een paar velgen te spuiten. ik heb hetzelfde al gedaan hoor, werkt perfect. tot ik een keer de frigomotor ben vergeten uitschakelen. boven de 30bar (weet niet hoeveel maar dik erboven) sprongen mijn leidngen uit elkaar tussen motor en gasfles -ik zou de binnenkant van de velgen ook spuiten hoor. u banden liggen daar namelijk op. als die banden er een tijdje opliggen, en het alu begint te oxideren, gaan ze lekken aan de randen. en bij dat lekken komt er dan vocht bij en verergerd het. als je dan de bandenboer bezoekt, gaat die de band eraf drukken en bead-sealer tussen doen. en dat spul reageerd met blank alu. krijg je allemaal fijn poeder en de wielen blijven lekken.
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#27
|
|||
|
|||
Daarom heb ik de binnenranden waar de banden op komen te zitten meegespoten. Het stuk in het midden is nooit geschuurd en daar zit de originele zilveren beschermlaag nog op, dus dacht ik dat dat wel goed zat.
Frigocompressor zitten flesjes op hoor, twee keer 2,5 liter. |
#28
|
||||
|
||||
die flesjes zijn te klein. voor een airbrush is het geen probleem, maar een gewoon verf spuitpistool blaast die leeg binnen de minuut.
een gasfles is al rond de 40liter denk ik
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 05-04-2014 at 12:12. |
#29
|
|||
|
|||
Was ook bedoeld voor airbrush, ik heb geen verfpistool.
|
#30
|
|||
|
|||
Heel mooie Alfa-Romeo look a like velgen
|
#31
|
|||
|
|||
Update
Bandjes zij er:
Centerkapjes geschuurd: en gespoten: |
#32
|
|||
|
|||
strak werk ! mooi kleurtje ook...
|