Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-03-2014, 15:28
powah's Avatar
powah powah is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2012
Posts: 1,521
Default Uitlaat montage pasta nodig of niet?

Ik lees hier dus verschillende meningen over.
De enige zegt doen, de andere zegt is niet nodig. Maar kwaad kan het niet lijkt me.
Bij mijn huidige uitlaat heeft de vorige eigenaar ook iets opgesmeerd maar daardoor heb ik de flex erin kunnen zetten om hem los te krijgen. Hierdoor moet er ook een nieuwe op nu.

Met montage pasta moet hij toch gewoon na 2 jaar bijvoorbeeld nog makkelijk van elkaar af gaan of kan hij hierdoor ook zo vast zitten dat hij bijna niet meer los te krijgen is op een normale manier?
Reply With Quote
  #2  
Old 26-03-2014, 16:54
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

met een beetje kracht komt de pasta verbinding zo los, tenzij de buizen zo ontzettend strak sluiten dan is 't weleens onmogelijk.
Ik gebruik meestal wel een beetje pasta, verhit dit met een verffohn/brandertje en dan is het zeker weten dicht.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #3  
Old 26-03-2014, 17:29
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Doe idd het zelfde maar ik heb ook mee gemaakt als het idd er goed tussen zat dat de pijp bijna niet los te krijgen was
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #4  
Old 26-03-2014, 18:59
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Ik doe het wel op het werk. Die uitlaten hoeven toch niet meer los.

Het hoeft niet, maar ik vind het wel zo fijn om te weten dat ie nergens meer kan lekken.

Als je je klem goed plaatst, dus net voor de sleuf en je joekelt de klem met een luchtsleutel vast, dan zit ie het beste. Sommige plaatsen de klem op de sleuf, dan gaat ie altijd lekken.

Ook met flensverbindingen doe ik het op de pakking, als dat los moet kan je het er wel weer afhalen met een staalborstel.

Geen enkele pijp komt fatsoenlijk soepel los, ook niet na 2 jaar. Als je de pijpen 1 keer goed geklemd hebt. Dan kan je er beter een flens verbinding tussen maken..
Reply With Quote
  #5  
Old 27-03-2014, 12:00
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Goed op elkaar sluitende pijpen heb je mestal geen uitlaatcement voor nodig.
Dun laagje kan altijd.

Persoonlijk heb ik er nog nooit last van gehad dat het niet goed los te krijgen was. Juist pijpen waar niks tussen zit, roesten nog wel eens aan elkaar vast.
Maar zolang er uitlaatcement tussen zat, 1 tik met de hamer erop en de cement zat niet meer vast.
Demonteren gaat wel stroef, maar beter stroef dan dat je moet slijpen.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #6  
Old 27-03-2014, 12:15
powah's Avatar
powah powah is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2012
Posts: 1,521
Default

Aangezien ik hem op de oprit moet vervangen met bokjes en as steunen, is het soms nog al lastig om kracht te zetten.

Ik heb ervoor gekozen om tube te halen. Ik smeer het er dunnetjes op en dan komt het wel goed.

Ja ik kreeg er totaal geen beweging in. De hele uitlaat zat gewoon met ijzeren ringen vast gemaakt aan de haken, geen rubbers etc. 90euro voor een nieuwe uitlaat is dan ook wel te overleven.

Maar Jullie zeggen de klemmen helemaal voor de sleuven? Wou het al half half doen.
Reply With Quote
  #7  
Old 27-03-2014, 13:21
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Ja gewoon in het midden van de sleuven bevestigen, anders klemt het alleen maar goed aan het uiteinde. Als je de klem in het midden ervan doet drukt ie tenminste de beide zijdes aan. En uitlaat pasta smeer ik er ook altijd beetje tussen, weet je zeker dat hij gasdicht is, beetje lullig als ie net wat lekt en dan kun je er weer onder kruipen .
Reply With Quote
  #8  
Old 27-03-2014, 15:11
powah's Avatar
powah powah is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2012
Posts: 1,521
Default

Nou, hij bleef dus lekken, de klemmen kon ik niet meer vast draaien.

wel 5 a 6x los gehaald en gekeken. Uiteindelijk bleek het zo dat de klemmen die heuts mij verkocht had niet strak genoeg gaan voor de uitlaat. Wel redelijk strak, dus het leek alsof ze klemde maar er bleef altijd een klein beetje lekken. Toen een van de oude uitlaat klemmen gepakt, 1x goed aangedraaid en klaar. Nu heb ik wel 1 van die uitlaat klemmen gesloopt dus moet even nieuwe gaan halen.
Reply With Quote
  #9  
Old 29-03-2014, 17:55
powah's Avatar
powah powah is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2012
Posts: 1,521
Default

Ik ga hier ff een newbie vraagje stellen.

Uitlaatpakking op het spruitstuk vervangen. Is het mogelijk dat deze wat rookt de eerste tijd?
Reply With Quote
  #10  
Old 01-04-2014, 21:48
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Quote:
Originally Posted by Kevert
Ja gewoon in het midden van de sleuven bevestigen, anders klemt het alleen maar goed aan het uiteinde. Als je de klem in het midden ervan doet drukt ie tenminste de beide zijdes aan. En uitlaat pasta smeer ik er ook altijd beetje tussen, weet je zeker dat hij gasdicht is, beetje lullig als ie net wat lekt en dan kun je er weer onder kruipen .



Als je dat doet gaat ie lekken op het begin van de sleuf, daarom zet je je klem daar. Is voor mij niet meer dan normaal. Klemmen aan het begin van de sleuf.
Nou is het met pasta wel over met lekken, maar toch....
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum