#1
|
|||
|
|||
Golf1 met airco
http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...previousPage=lr
Toendertijd behoorlijke dure optie! Zie je bijna nooit op een MK1 |
#2
|
||||
|
||||
Klopt ja, en ook het getinte glas met draairaampjes. De skaileren bekleding is niet origineel vertelde hij...
|
#3
|
||||
|
||||
GLD op kenteken
|
#4
|
||||
|
||||
dus airco en arkbo!
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#5
|
||||
|
||||
Voor de liefhebber heb ik hier ook nog een aircoset liggen voor op een type 1
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Wat houd dat setje in?
__________________
Greets Marco, VW Golf IV TDI (Daily) VW Polo 6n XXL 1.4 (Lady's Daily) Honda VFR 750 F (Sunny days) |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Een complete airco set om airco in je type 1 te bouwen |
#8
|
|||
|
|||
ik neem dat hier nog het oude vloeistof inzit i.p.v. de R134a?
dus is niet wat lastiger qua navullen?
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
daar haal je een goed punt aan ... vast en zeker zullen hier wel oplossingen voor zijn iemand enig idee wat een golf 1 met airco gaat in prijs ?
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#10
|
||||
|
||||
Ik weet wel dat je achter je schutboord heel wat moet aan passen om dit voor elkaar te krijgen.
Heb vorig jaar wat US Cabrio's gezien met airco maar dat zag er toch niet zo makelijk uit om dit aan te passen in een niet airco MK1. Al is alles mogelijk bv in een project auto.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#11
|
||||
|
||||
Is zeker niet makkelijk, heel kwetsbaar spul en het werkt nooit fatsoenlijk. (Sorry Ronin ) Schutbord heeft inderdaad een gat meer in zitten. De afdichtingen zijn altijd in puin waardoor je flink water maakt, de electra gaat nog wel, maar de motor is minder en pakt veel, heel veel stroom. Omdat alle kleppen op motorvacuüm werken via een veel te moeilijk systeem is dat ook altijd stuk. Ik vond het vroeger ook altijd heel gaaf, maar sinds dat ik er twee keren aan heb gewerkt, nee allen maar miserie, ik trek mijn raam wel gewoon open.
|
#12
|
|||
|
|||
wordt dus een lastig karwei voor degene die daar aan willen beginnen.
maar goed.... zoals gezegd: alles is mogelijk natuurlijk.
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#13
|
||||
|
||||
De set welke ik heb liggen is afkomstig van een amerikaanse type 1, geen cabrio, en zou dus 1 op 1 moeten passen, afgezien van misschien doorvoeren. tenminste dat is mij verteld. Oude aircosets kun je prima retrofitten, zoals dat heet.
Is zeker een lastig karwei en uitdagende klus, maar absoluut niet onmogelijk. |
#14
|
||||
|
||||
Cabrio en golf maakt onderling niks niet uit, is allemaal identiek. Je moet een paar aanpassingen in je schutbord maken, de rest schroef je er zo op. Niks is onmogelijk, maar ik begin hier toch niet weer aan.
|
#15
|
||||
|
||||
ik ben er ooit ook aan begonnen..ik heb het op mijn GTD/GX turbodiesel intercooler gehad..was inderdaad een berg werk..was ook een setje uit een 85er US cabrio..buiten dat je in de auto moet zagen in het schutbord..
het dashboard gedeeltelijk moet veranderen, andere kachelmotor dashboard kastje etc..heb ik toen ook een 90 amp dynamo gestoken ,joekel van een accu erin .. al met al kostte het nog heel wat tijd en geld ,en dan lag mijn Golf voor 90% uit mekaar ..stel je voor als je hem dagelijks nodig hebt.. omdat het toch min of meer ouwe rommel was heeft het nooit echt goed gewerkt..ik weet ook niet ofdat dat van nieuw af wel zo was of juist door ouderdom.. ik kan me voorstellen dat het spul nooit zo koud word net de Climatronic in een Golf6 mischien als je wat onderdelen zou kunnen wisselen met moderner spul dat het dan wel zou werken...de pomp of condensor/droger bijv?.. ik heb het er naderhand weer uitgesloopt toen ik er (weer)een andere motor ingegooid heb..en de plek bij de radiateur hard nodig had voor de intercooler.. net wat Rik zei..niks is onmogelijk...tis maar net hoe erg je ergens je zinnen op gezet hebt |