#1
|
||||
|
||||
Veilig air-ride?
Ik zie veel installaties waarbij de luchtkleppen netjes achter in de kofferbak verwerkt zijn.
Ik wil zelf een systeem maken met 8 kleppen. En dan per 2 aansturen zodat links en rechts gelijk aan elkaar omhoog/laag gaan (met 2 schakelaars) Nou wil ik dat het wel safe is. Als je de luchtkleppen achterin hebt, en de slang loopt van achter helemaal naar de balgen voor. Is de kans groot dat de balg leeg loopt als er ook maar ergens in die slang een lek komt. Iets waar ik niet op zit te wachten. Hoe is dit simpel op te lossen? |
#2
|
||||
|
||||
9 vd 10 auto's (incl mijn eigen auto) hebben zoals je zelf ook al zegt de kleppen,tank en compressor in de kofferbak gemonteerd. Ik heb zelf in de 3 jaar dat het zo gemonteerd zit nog nooit wat gehad,dus ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen. Komt bij dat ik erg weinig verhalen hoor van hetgeen waarvoor jij bang bent.
|
#3
|
|||
|
|||
idd Marco ik monteer bijna altijd in de kofferbak.
verhalen zijn er genoeg dat het fout gaat maar een effectief voorbeeld zijn er bar weinig. meestal komt het door foute installeren als er iets fout gaat of slechte materialen gebruiken.
__________________
T1 1959 t2a westfalia 1969 kever cabrio 1970 low t5 golf mk2 1989 |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Hihi, leuke woordkeus daar! Ik heb zelf geen ervaring met airride, maar denk dat als je gewoon goede kwaliteit onderdelen hebt en het juist monteert, dat er geen problemen zullen zijn. Het zal er wel op berekend zijn dat het het een en ander kan verduren. |
#5
|
||||
|
||||
Dus als ik straks mijn leidingen netjes weg leg en in de wielkasten bescherm is er niets aan de hand.
Maar theoretisch gezien is het dus wel een zwak punt...als daar een lek zou ontstaan heb je een probleem. Hoe zit dit bij de duurdere systemen? |
#6
|
|||
|
|||
staal omvlochten leidingen in de wielkasten gebruiken
en alles netjes en vrijlopend leggen
__________________
T1 1959 t2a westfalia 1969 kever cabrio 1970 low t5 golf mk2 1989 |
#7
|
||||
|
||||
Bij mijn Golf 1 ligt ook alles in de kofferbak (kleppen, electronica in de reservewielbak en de tank gewoon in de kofferbak)
Beter een paar uur extra uittrekken om alles vrij te leggen en zorgen dat het nergens kan schuren. Maar zoals je zelf zegt, als een kant lek gaat, heb je in sommige gevallen een probleem. Ligt er natuurlijk aan of je op de laagste stand kunt rijden etc. Bij mijn vorige set-up met velgen was ik de pisang want dan lag het achterscherm op de band.
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60 |
#8
|
||||
|
||||
Okee dan.
Ik heb een voortrein geregeld voor mijn oldtimer. Daarop ga ik balgen plaatsen en een schokdemper constructie verzinnen. (demper loopt door de veer, achterwiel aandrijver, amerikaans systeem ophanging) Wat voor ventielen gebruiken jullie? ik zat eens op magneetventielen.nl te kijken. Ik dacht zelf semidirect gestuurde ventielen in 3/8e omdat die meer lucht doorlaten als de direct gestuurde. Of is dat iets wat te verwaarlozen is? Ik kan ook alles wel bij brabantcustoms bestellen, maar als ik zie dan zon klep daar zon 80 euro kost, en bij een ander bijna de helft minder...ben ik toch gek dat ik het niet even zelf uitzoek. Last edited by fearless : 22-03-2014 at 23:38. |
#9
|
|||
|
|||
kijk ff op www.dub-supplies.com die heeft leuke prijzen
als het er niet opstaat ff mailen
__________________
T1 1959 t2a westfalia 1969 kever cabrio 1970 low t5 golf mk2 1989 |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Goede slangen scheelt een hoop, bij de wielkasten staalgevlochten gebruiken en zo min mogelijk koppelingen. meestal gaan de koppelingen lekken. Airlift levert een gewapende lucht leiding bij hun sets. Snij de leiding altijd recht af, en heb je de leiding erin geklemd en je moet hem eruit halen, stukje afknippen en dan weer erin drukken |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#12
|
||||
|
||||
De slangen en insteek koppelingetjes heb ik een adresje in de buurt voor.
Die gewapende slangen, wie heeft die? Dan maak ik die er tussen bij de balgen tot in de auto. Enige wat ik dan nog kopen moet zijn balgen, compressor, tank en ventielen. Dub-supplies scheelt inderdaad een hoop. bedankt voor de tip |
#13
|
|||
|
|||
Even Remco van Trabistyle mailen/Bellen.
Heeft een hoop op voorraad en anders kan hij het snel leveren |
#14
|
|||
|
|||
Wat een tip
Is meer gewoon z'n eigen naam spammen |
#15
|
||||
|
||||
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60 |
#16
|
|||
|
|||
Als je veiligheid wil, monteer dan een terugslagklep aan elke poot. Dat vangt in ieder geval als een plotse drukval (leidingbreuk op) en het zijn nu net die failures die je wil opvangen. En inderdaad, je ehoort er niet veel over. Diegene dat zoiets voorgehad hebben vertellen er meestal niet meer over
|
#17
|
|||
|
|||
Een airride is maar zo betrouwbaar als de plaatser
Overigens een terugslagklep heb je niet veel aan, je hebt valbeveiligingskleppen nodig, zodat hij altijd werkt en pas bij hoge drukval afsluit
__________________
KISS -> Keep It Simple Stupid!! Scratch the surface http://i48.tinypic.com/t0j5as.gif |
#18
|
||||
|
||||
Bij mijn Golf zat ook alles in de kofferbak, op de plaats van het reservewiel. Als je gewoon degelijke kunststof leiding gebruikt en deze inderdaad netjes vrij legt is er niks aan de hand. Ik heb 2,5 jaar zonder problemen gereden. Wel had ik AutoPilot V2 van AirLift, dit systeem zorgt bij drukverlies dat er automatisch lucht bij word bijgepompt. Zelfs bij mijn ongeluk (van achter aangereden, impact 110-120 km/h) is er geen leiding kapot gegaan, alleen was linksachter de leiding uit de balg geschoten maar dat was niet meer van belang 😉 Het systeem is zelfs compleet werkend uit de auto gekomen, na enig sloopwerk aan de kofferbak. (En te koop 😉 )
__________________
Mijn garage: |
#19
|
|||
|
|||
Bij mij zat alles in de kofferbak, alleen terugslagkleppen zaten per poot gemonteerd...
Best handig in het geval van slang-breuk (1x mee gemaakt). Later wel me achterste balgen beide gescheurd(hoe dat komt, weet ik nog steeds niet).
__________________
Msn: devilscoot@hotmail.com
|
#20
|
|||
|
|||
Zelf deze terugslag kleppen:
Moeten bekrachtigd worden met luchtdruk voordat er lucht in of uit de balg kan. kanttekening is dat het systeem wel op rij-hoogte moet zijn voor dat er iets 'mag' gebeuren.. en extra kleppen nodig om het geheel aan te sturen. is in ieder geval een kans verkleining dat er iets gebeurd..
__________________
'02 Bora V5 Daily '83 Jetta LC Hobby |