#1
|
|||
|
|||
Spookgolf 4!? Wie o wie kan mij helpen!?
Hallo, ten eerste zal ik mij even voorstellen en vervolgens mijn probleem uitleggen en hopen op een antwoord.
Ik ben Michael, 23 jaar oud en kom uit Groningen. Ik ben in het bezit van een golf 4 2.0 highline. Sinds al een beste tijd houd mijn golf er zomaar mee op. Rijd ik even naar bijvoorbeeld het tankstation om te tanken wil ik vervolgens weer weg rijden doet de auto helemaal niks meer en springen de dagteller en klokje op nul!. Uit het niets start die niet meer alsof die geen stroom heeft. Wat ook wel eens voorkomt voor dat het gebeurd is dat onder het rijden de verlichting minder zichtbaar word van de koplampen en het dashboard en de radio begint te stotteren alsof die geen stroom krijgt. Vanaf de eerste keer dat het gebeurde begon mijn abs lampje ook te branden, ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft. Nu naar een aantal meters te hebben gereden begint hij alsnog constant te branden. Auto is al meerdere keren bij de garage geweest. Dynamo is al vervangen eb laad goed op, accu is al vervangen en laad ook prima zoals het moet,auto is doorgelezen en het probleem blijft zich voor doen. Ene keer is het een aantal dagen goed. Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd. Ik ben een beetje ten einde raad en hoop dat iemand mij kan helpen! |
#2
|
||||
|
||||
hoofdrelais al vervangen?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#3
|
||||
|
||||
misschien een slechte massa die aan het vervelen is?
__________________
T1 panel 1964 Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981 |
#4
|
|||
|
|||
electrisch deel van het slot, zelfde problemen gehad, zat puur in het electrische deel
|
#5
|
||||
|
||||
Of is Christine verandert van een Cadillac in een Golf 4??
__________________
Cars. Golf 7 tdi. Seat mii Golf 2 GTI 84' (origineel ned) |
#6
|
|||
|
|||
Had dit met een polo 6n, ik heb toen de accu en bobine vervangen, toen was het bij mij weg
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Christine was een '57 Plymouth Fury/Belvedere...(na gelang de scenes in de film)... |
#8
|
|||
|
|||
haha, de massa is gewoon prima @vwjopie
@jetta91 accu is al 2x vervangen dus dat is ook het probleem niet. Mijn hoofdrelais heb ik indd nog niet vervangen maar zou dat dit probleem kunnen verhelpen? En @ timberland.. Jij had duidelijk hetzelfde probleem? hoe kan ik daar makkelijk achterkomen of het het elec deel van het slot is? bedankt voor jullie reactie's! |
#9
|
|||
|
|||
Het vervolg van dit verhaal, Na een lange tijd doet de golf weer hetzelfde.
Vandaag gebeurde er niks en had die er weer geen zin in.. Accu was weer compleet leeg en de dagteller en het klokje allemaal weer gereset op nul. Anwb er dit keer maar bijgehaald alles doorgemeten. Wat blijkt nu, Na het starten en gelijk stationair laten draaien laadt de dynamo niet voldoende. Zodra ik ff wat gas geef laadt die gelijk goed op en blijft die op dat moment ook gewoon laden zoals het hoort. De anwb zat te denken dat het de spanningsregelaar moet zijn. Iemand hier ervaring mee? Begin er een beetje erg zat van te worden en wil mijn mk4 het liefst niet kwijt! |
#10
|
|||
|
|||
Het laden van de dynamo gaat meestal pas als je 1x gas hebt gegeven .
Persoonlijk zou ik denken dat je toch echt ergens een lekstroom hebt . Is de zekeringenkast op je accu al eens vervangen? Die wilt nog al eens moeilijk gaan doen ... Trekt je startmotor niet te veel op het moment van starten? Dan kan hij je accu ook om zeep helpen . Mocht je er echt mee aan zijn dan wil ik er gerust naar kijken voor je , maar ik woon wel in Alkmaar Wat voor foutmeldingen geeft hij met uitlezen? |
#11
|
|||
|
|||
Geeft alleen foutmelding van mijn abs omdat die meestal gaat branden als ik em in zijn 2 zet.
Startmotor zou dat kunnen?.. De startmotor jankt wel als ik em start als die er ff over heen draait. En ff over die zekeringskastje op de accu, heb de auto bij de garage gehad het zekeringskastje zat wat losjes ofzo begreep ik hadden ze vastgezet en toen was het een hele tijd weer goed tot gister.. Het zou miss indd daarin kunnen zitte |
#12
|
|||
|
|||
bij mijn golf 3 was de stekker van de zekeringskast nietmeer goed
__________________
Oprichter en mede hoofd van Scrape-it. |
#13
|
||||
|
||||
Spanningsregelaar is een kleine moeite.
Heb hetzelfde ooit eens gehad met een audio 90. Auto schakelde zelf de radio..verlichting enz op een lager peil en ging acculampje zwak branden. Even later viel de auto uit een ging niet meer aan. Koolborstels van de regelaar op. Regelaar vervangen en probleem opgelost.
__________________
Daily : geen VAG .... Project : Kever 1200 1983 |
#14
|
|||
|
|||
Dynamo is al kompleet vervangen ( zei hij )
Ik gok toch echt op de zekeringenkast op de accu Of een startmotor die sluiting maakt ... |
#15
|
|||
|
|||
ja klopt de dynamo is indd al vervangen,
we zitten zelf ook te denken aan de zekeringkast op de accu... die is toch ook verbonden met de abs?? aangezien dat lampje ook brand met rijden |
#16
|
||||
|
||||
is dit probleem al opgelost??
__________________
EX: '94 Escort '92 Golf Mk3 GL '90 Jetta Mk2 Pacific '87 Golf Mk2 GTI KR '00 Bora Mk4 Highline '00 Bora Mk4 Highline '87 Jetta Mk2 Coupe '95 Golf Mk3 GTI ABF Current: '85 Jetta Mk2 GT 8V EV '01 Passat 3BG V5 Highline |