#1
|
|||
|
|||
golf 1 1.1 omkeuren naar vr6 compressor
hey hallo ik heb sinds kort een golf 1 vr6 compressor ik wou graag laten omkeuren wat kan ik verwachten bij de rdw kan iemand mij helpen zit er best over in dat het niet gaat lukken voor de rest is alles aangepakt bij de auto en alles is zeer netjes ingebouwd wie kan mij helpen groet Ronald
Last edited by vr6turbo : 17-03-2014 at 22:02. |
#2
|
||||
|
||||
als alles goed remt en net is netjes ingebouwd geen losse prut onder de kap dan is het volgens mij geen probleem, al zijn de meningen wel verdeeld over welk keuringstation je heen gaat
|
#3
|
||||
|
||||
Dan ga ik me al afvragen waarom de vorige eigenaar hem niet heeft laten keuren bij de RDW. Dan leverde ie toch net wat meer op bij verkoop.
|
#4
|
|||
|
|||
ombouw
Quote:
Okee.ja het is er allemaal netjes ingebouwd en alles is aangepast zoals remmen goeie motorsteunen met certificaat ik wil.na Zwolle gaan ik.hoor.allemaal verhalen van.dit.en dat dus vandaar het.bericht groet |
#5
|
||||
|
||||
Welkom hier op het forum.
Even voorstellen wordt altijd op prijs gesteld. http://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=145 |
#6
|
||||
|
||||
En fatsoenlijk gebruik van interpunctie bevordert de leesbaarheid aanzienlijk
__________________
'10 Skoda Yeti '95 Golf GT |
#7
|
||||
|
||||
Waarschijnlijk op de telefoon getypt. Als je een bepaald toestenbord hebt dan zit de . naast de spatie. Druk je ontzettend vaak fout in dan.
|
#8
|
||||
|
||||
Je moet kunnen aantonen waar de VR6 motor uit vandaan komt.
|
#9
|
||||
|
||||
Klopt,een rekening van de motor met kenteken vd auto zodat de herkomst vd motor na te zien valt word om gevraagd.
|
#10
|
|||
|
|||
Hey jongens sorry dat ik er niet aan toe ben gekomen om me even voor te stellen aan jullie maar dat gebeurt zo snel mogelijk. Ja Klopt heb het via de telefoon gedaan en heb NAP bewijs een kopie ervan kan het daar ook mee? Groetjes ronald
|
#11
|
||||
|
||||
Maakt niet heel veel uit wat voor bewijs je overlegd, als er op de een of andere manier maar kan worden uitgesloten dat de motor rechtmatig verkregen is (en niet uit een gestolen voertuig afkomstig is oid.). Ik weet niet of enkel een NAP bewijs voldoende is, wat staat hier precies op vermeld? Je zou eventueel ook zelf een koopcontractje op kunnen stellen welke je ook door de vorige eigenaar laat tekenen.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#12
|
||||
|
||||
Je hoeft niks aan te tonen, heb er al meerdere zo omgekeurt zonder papieren van herkomst.
Zou wel je CO laten meten bij een garage voor je hem laat keuren, meestal lopen ze altijd rijker, zeker een turbo, en dan kan de uitstoot wel eens te hoog zijn, als je dat bij de RDW gebeurt is het afkeur! Dus mocht het te hoog zijn, dan je software wat laten aanpassen, rustig rijden, laten keuren, goede software terug en klaar. Ben zelf ook nog bezig met een Golf 2 VR6 Turbo met dalijk rond de 500 pk..Is nu nog een 1.6 4 bak en laat deze ook keuren met turbo setup erop..Ben nergens bang voor want het stelt helemaal niks voor.. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Tijdje terug al dan? Of is dit een verschil in keuringsstations? Ik hoor van meerder mensen dat ze hier in Roosendaal nogal happig zijn op bewijs van herkomst van de motor. edit: ik zou me overigens ook niet druk maken over het omkeuren hoor. Als alles er in ligt en draait zoals het hoort moet er niets aan de hand zijn.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#14
|
|||
|
|||
Ookal heb je alleen een chassisnr is t al voldoende, mits t chassisnr als gesloopt geregistreerd staat...
Over t verhaal vr6T op kenteken krijgen, dit lukt niet aangezien de vr nooit origineel met turbo geleverd is, ze gaan dan moeilijk doen over het aantal pk/kw"s ( bij sommige keurringsstations ) Ik heb een keer een golf 2 20vt om laten keuren, daar hing een garrett gt30 aan en ik had n rollenbank uitdraai erbij met het vermogen, kreeg ik nog steeds maar 110kw op kenteken ( AGU motor ) in rotterdam, daarna naar waddinxveen gereden en daar kreeg ik wel mn 226kw op kenteken Dit was dan al n turbomotor met n grotere turbo eraan... Hoe ze dat aanpakken met n nonturbo motor weet ik niet |
#15
|
||||
|
||||
In Schiedam is de eerste vraag: Waar komt de motor vandaan, heb je bewijs?
Verder gewoon zorgen dat de boel er netjes in zit, niet lekt. Goed remt. Uitstoot in orde is. Gewoon netjes dus.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 17-03-2014 at 13:14. |
#16
|
|||
|
|||
Hey bedankt voor je info op nap pas staat het kenteken de auto is.daarna gesloopt en na de sloop gebracht heb ik me laten vertellen het blok komt bij danny gout vandaan liet ik.me ook vertellen
|
#17
|
||||
|
||||
Als dit om de auto gaat waar ik denk dat het om gaat mogen ze het nummer controleren dat is geen probleem
En is geen turbo maar een compressor hahah |
#18
|
||||
|
||||
Zeker een witte
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#19
|
|||
|
|||
Ja klopt heb de witte Vr6 gekocht en het klopt is een compressor ja nu moet de auto nog omgekeurd worden met vr6 op kenteken en zo te horen hier van de boys is dat geen probleem. Dus de auto is wel bekend hier haha groetjes ronald
|
#20
|
|||
|
|||
Ik kon destijds de herkomst van mijn blok van de Golf2 R32 ook niet aantonen bij de RDW (Schiedam).
Ze noteren het onderdeelnummer en controleren na de keuring of deze niet als gestolen staat opgegeven. Dat is het enige punt waar je tegenwoordig gezeik mee kan krijgen, als blijkt dat de onderdelen gestolen zijn en geregistreerd staan, maar zo te lezen is dat niet het geval. Het voornaamste zijn de remmen waar ze ook over vallen, maar ook dat is zo te lezen geen probleem. Ik had trouwens mijn rollenbank uitdraai bij me. Aan de hand hiervan werd het vermogen meteen aangepast op de papieren naar 206kW. |