Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-03-2014, 15:25
Golf_MK2 Golf_MK2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 11
Default lauwe motor slaat af (stationair)

hallo luitjes

sinds kort slaat mijn golf 1.3 uit '87 af als de motor eigenlijk nog koud (lauw) is.

nu dacht ik meteen aan de vacuüm vervroeger, maar ben ook eens onder de luchtfilterkap gaan kijken. Dit laatste terwijl de motor koud was, en echt net gestart.

het euvel lijkt me het volgende;
het 'achterste' klepje in de carb (tweede trap?) gaat veels te snel open. hierdoor slaat de motor af (te arm mengsel waarschijnlijk.)


waarom blijft deze niet wat langer wat dichter staan?
ofwel
waardoor wordt dit klepje aangestuurd?

alvast bedankt.
Reply With Quote
  #2  
Old 11-03-2014, 15:27
Golf_MK2 Golf_MK2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 11
Default

hier een foto

https://www.google.nl/imgres?imgurl...cQxiAwBQ&iact=c

gaat dus om het klepje waar in dit geval het rode buisje naartoe leidt.
Reply With Quote
  #3  
Old 18-03-2014, 13:58
Golf_MK2 Golf_MK2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 11
Default

ik heb inmiddels de vaccuumslang vervangen die naar dit klepje leidt.
ook heb ik de verdeelkap en rotor vervangen.

het euvel blijft, zou dit aan het deel van de pierbrug 2E kunnen liggen, waar het koelwater doorheen stroomt?

deze verdenk ik nu..
Reply With Quote
  #4  
Old 18-03-2014, 17:36
Maarteno's Avatar
Maarteno Maarteno is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 321
Default

Kijk eens naar je automatische choke. Ook kun je naar je Pulldown unit kijken. Het is een 2E3 neem ik aan?
Reply With Quote
  #5  
Old 19-03-2014, 07:53
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

dat is de chokeklep. die gaat open naarmate de motor opwarmt. ff de aansturing bekijken hiervan. ik ken de golf benzinemotoren zo niet vanbuiten, maar de choke kan op een aantal manieren aangestuurd worden.
-door koelwater die er door loopt, naarmate het water warmer wordt, gaat die meer open
op deze foto is het dat stukje links met die 2 aansluitingen op http://www.mijnalbum.nl/Foto-G7FIUY3Q.jpg

-door een electrisch elementje: een blok zoals deze foto toont http://chevellestuff.net/tech/images/elec_choke.jpg

ik denk dat in beide een bi-metaaltje zit die opwarmt en dan de chokeklep opentrekt. het dichtrekken gebeurd met een veer en die kan te lam zijn bij u. dit ff vervangen dan.

TENZIJ je een manuele choke hebt en zelf de choke te vroeg afzet
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #6  
Old 19-03-2014, 13:09
Golf_MK2 Golf_MK2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 11
Default

het is een 2E met een automatische choke.

bedankt voor de reacties heren, ik zal e.e.a. eens uit elkaar halen om te zien hoe en wat jullie noemen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum