#21
|
||||
|
||||
Bij een abf kan je de ontsteking niet afstellen.
Hoop dat ze het vind,erg irritant rijden met een stotter en drie poten.
__________________
Audi S3 8L 270 pk 400 nm Waarom moet je bij een auto die op diesel of benzine rijdt, toch ook gas geven? |
#22
|
|||
|
|||
Ik heb hier thuis een reparatiebrochure van vw over het abf motor waarin staat: Met behulp van de basisafstelling wordt het digifant-regelapparaat bij stationair toerental op de potentiometer gasklep, stat.toerentalstabilisatieklep en de motor afgestemd.. Ok digifant regelt zichzelf. Maar ze kunnen het wel testen of het wel juist op punt staat. Heb net ook nog een nieuw verdelerkap en rotor besteld. Dus morgen weet ik of het hier aan lag Mvg glenn
|
#23
|
||||
|
||||
Controleren kan zeker geen kwaad,zeker om alles uit te sluiten.
Hoop ook dat het met nieuwe rotor en verdelerkap opgelost is.Zijn dan de kosten niet. Bij mijn abf een keer de hele ontsteking moeten vernieuwen doordat de kering inwendig lek was,dan ben je een stuk meer kwijt.
__________________
Audi S3 8L 270 pk 400 nm Waarom moet je bij een auto die op diesel of benzine rijdt, toch ook gas geven? |
#24
|
|||
|
|||
Ja heb het net eens bekeken wat zo een hele nieuwe ontsteking kost! Kost aardig wat geld! Maarja ben al zo ver gekomen dus moet ik wel doorgaan! Ben er zelf voor aan het vrezen dat de hele onsteking stuk zal zijn heeft inmiddels samen met het gasklephuis al 250 xxx km achter de boeg, voor de rest is alles al vervangen denk ik xD 👍😄
|
#25
|
|||
|
|||
denk niet dat de ontsteking kapot is, en zou ook niet geljk een nieuwe halen maar eerst een goede gebruikte proberen want als het hier niet aan ligt dan ben je duur uit...
als ik een gokje mag doen, zou ik de bougiekabel van cilinder 3 een verwisselen met een andere... ik had dat probleempje een tijdje geleden met een 2.0 motor, die liep ook soms op 3 cilinder, en toen heb ik de bougiekabel losgehaald en een klein stukje boven die bougie gehouden als de motor draaide, en dan zag ik dat de vonk allerlei kanten op ketste, dus die vervangen en het was weg... succes ermee |
#26
|
|||
|
|||
wat ik verder wel vreemd vind is dat je zegt dat hij soms stotterd en dan niet op 3 cilinders loopt.. dat zou betekenen dat er meerdere problemen zijn... dat zou duiden op de gasklep maar de is goed of slecht, dus dan zou hij altijd moeten stotteren
|
#27
|
|||
|
|||
Heb de bougies en kabels al eens uitgewisseld en geen resultaat deze morgend was het zelf een 2cilinder met veel wit blauwe damp uit de uitlaat,, lijkt niet goed :s
|
#28
|
|||
|
|||
Net de verdelerkap en rotor vervangen! En zonder succes natuurlijk! Heb de bougie nog eens uit het blik gedraaid en deze gaf een vonk.. Maar dan was ik aan het denken vonkt deze bougie wel op tijd..? Ook zit bougie 3 in 4 en omgekeerd niets maakt uit,, nu ben ik aan het denken of hij wel genoeg compressie heeft... Zot worden van deze abf 17 maart uitlezen hopelijk komt er dan iets naar boven
|
#29
|
|||
|
|||
Raar maar waar hiernet opweg naar huis tussen de 3-4000 toeren was het weer een 4 cilinder mss gaat het toch in de eindtrap van het ontstekingstrafo liggen(bobijn)of gaat het toch relais 30 zijn, deze is ook besteld nu . Gaan ze dit kunnen zien met uitlezen bij obd1? Mvg!
Last edited by KegelsGTI : 07-03-2014 at 18:37. |
#30
|
|||
|
|||
relais 30 is het ecu relais, dat zal het niet zijn, ik zou ff een andere ontsteking erop zitten van iemand van wie hij het wel goed doet, alsook de bobine... ( die is het waarschijnlijk niet, want die is of kapot, dus geen vonk, of goed maarja proberen kan altijd)
|
#31
|
||||
|
||||
De bobine lijkt me niet,die is bij mij ook kapot geweest maar doet ie totaal niks meer.
Maar de bobine is een vrij standaard model die op veel meer auto,s geleverd is en op de sloop zo van een auto af te trekken is.Scheelt een hoop geld met een nieuwe om het uit te sluiten. Zou het niet in je injector kunnen zitten want mij lijkt mij dat alle delen van de ontsteking naar behoren werken.
__________________
Audi S3 8L 270 pk 400 nm Waarom moet je bij een auto die op diesel of benzine rijdt, toch ook gas geven? |
#32
|
|||
|
|||
dat zou inderdaad ook nog wel eens kunnen, je kunt je injectorrail eruit draaien, dan starten, en dan moeten ze alle 4 regelmatig inspuiten... wel met hele korte pauzes ertussen (of hoe ik het moet uitleggen) dat zou je ook eens kunnen doen, of ook weer ergens een goede injectorrail scoren, losse injectoren kan je ook beter niet vervangen.. maar als je het ook steeds op een andere cilinder heb zou het dat eigenlijk ook niej kunnen zijn...
je kan ook eens in het donker de motor laten lopen en dan met een plantenspuit waar benzine in zit de benzine nevelen op de bougiekabels en motor, dan zie je ook als er ergens vonken zouden lekken |
#33
|
|||
|
|||
Vandaag bij vw auto laten uitlezen; injector van cilinder1 kwam als foutmelding naar boven. Dit begreep ik helemaal niet! Terwijl cilinder 3 nooit of slechte ontsteking kreeg.. Bon, ze hadden me gezegd van de injectoren eens van plaats te wisselen.. Zodus maar 2 sets dichting voor injectoren besteld.. En dit weekend maar eens veranderen.. Auto heeft een week en half stil gestaan door vakantie.. Deze morgend starte ik hem en weer een 4 cilinder. Ik weet niet waar verder zoeken op dit moment...
|
#34
|
|||
|
|||
Voor enige geïnteresseerden.. Een groot vermoeden gaat naar een injecteur die blijft inspuiten, nieuwe dichtingen voor collector bestellen en de injectierail vervangen. Had hier nog 1 liggen toevallig 😄 hopelijk is het daarmee opgelost u hoort het wel
|
#35
|
||||
|
||||
Hopelijk is dat het probleem,kan je weer lekker toeren zonder gestotter.
__________________
Audi S3 8L 270 pk 400 nm Waarom moet je bij een auto die op diesel of benzine rijdt, toch ook gas geven? |
#36
|
|||
|
|||
Bougie kabels van Beru zijn niet altijd te vertrouwen, heb zelf afgelopen jaar een setje van nog geen 4 maanden oud eraf gegooid omdat een lek was in de bougie kop zelf. Bobine kun je ook niet uitsluiten deze kan ook tijdelijk uitvallen!, (bij een polo meegemaakt).
|
#37
|
|||
|
|||
Een volledig andere injectierail gestoken zonet. 3de injecteur blijft inspuiten xs zou het dan toch ergens aan een elektrisch gedeelte liggen? Ik begrijp het niet meer😑
|
#38
|
|||
|
|||
ja dan zou ik eens een andere ecu proberen... kan daar een foutje inzitten... want het kan niet de kabel zijn naar de injectoren want dat zijn maar 2 draadjes... en die zorgen dat ze alle 4 op spaning komen...
kan ook zijn dat deze injectorrail ook nog 100% is natuuurlijk.... |
#39
|
|||
|
|||
Na 5minuten niet naar de motor gekeken te hebben, nog eens op het gemak alles bekeken.. de motor draaide wel op 4 cilinders maar de benzine kwam ditmaal uit de injectierail gespoten. Conclusie-> rail lekte onderaan aan 3de cilinder😡 dus dan maar de oude rail gemonteerd.. Nu wou ik een injector uit de lekkende rail in de "goede" rail monteren maar er was precies geen beginnen aan om dit over te bouwen.. Kreeg namelijk geen beweging in een injector.. Kan ik deze wel demonteren uit de rail?
Toen ik de motor starte na alles gemonteerd te hebben ging het actieve koolstoffilter chilpen zal ik zeggen..ik begrijp ook niet waarom hij dit doet.. In zou zelf zeggen dat ik dit hechilp hoorde tot in de injectoren.. Iemand een verklaring voor? Heb liggen zoeken maar is niet veel over te vinden alvast bedankt!!! |
#40
|
|||
|
|||
Al bij al rijd de auto tot nu toe zoals het hoort. Actieve koolstoffilter maakt ook geen lawaai meer.. Nu weet ik nog steeds niet of alles in orde is met de auto of niet ik laat het wel weten als het probleem zich terug voordoet.. En dan ga ik maar eens een technicus opzoeken die overweg kan met een scoop ofzo.. 😉😊
|