#21
|
|||
|
|||
Heb even op Golf 1 IG gezocht en las daar dat sinds medio Oktober 1976 de nieuwe motorkap is gemonteerd, maar ook daar kan niemand zekerheid daarover geven.
|
#22
|
||||
|
||||
het is al meerdere keren voorbij gekomen...
in de beginjaren '70 was men nog niet zo bezig met zulke dingen als kwaliteitscontrole en voorraadbeheer.. ook de switch van een kever naar Golf en Passat was een enorme impact voor Wolfsburg.. de reden dat er ook in de eerste paar jaar zoveel veranderde aan een Golf heeft mischien ook wel te maken met het gaandeweg tijdens productie erachter komen dat sommige dingen toch niet werkten... jullie zeggen zelf al dat je makkelijk een vouw in een gladde kap douwt.. waarschijnlijk zijn mensen daarover in '75 al komen zeiken bij dealers.. waarschijnlijk ook dat ze die dus zo goed en zo kwaad zijn gaan vervangen door 1tje met vouw...mischien kon men daardoor de vraag niet aan in het begin..en zijn ze pas in modeljaar '77 die echt voor elk Golfje gaan gebruiken... het zou zo maar kunnen ...dat was een hele andere tijd toen.. niemand had ooit kunnen denken dat 40 jaar later zo'n detail belangrijk was.. zo lees ik ook veel over een eerste echte '76er GTI... de enigste echte die ik ooit heb gekend had kenteken WOB-V220...DAT was 1 van de 3 eerste ,al de rest is discutabel.. nu we toch bezig zijn... zit er soms ook verschil in kleur van getint glas?..ik heb ooit een GLD gesloopt ik meen uit '76 ,dus mogelijk ook het eerste modeljaar.. en dat brons-bruin getint glas was veel donkerder dan van enkele GL modellen die ik erna heb gehad... hoe kan dit? (nee,niet door zware shag o.i.d) Last edited by heinz74 : 18-10-2013 at 19:34. |
#23
|
||||
|
||||
Dat bronzen glas heb ik vaker gehoord, en ook met groen glas, vooral bij de rocco's. Geen idee hoe het zit en waar het vandaan komt, ik heb het ook nooit kunnen zien. Ik kan me ook voorstellen dat het per leverancier verschilde, hoewel in een golf glazen vanaf de fabriek al verschillende merken kunnen hebben...
Met het "grijze vlak" dat ik hierboven ergens al noemde, bedoel ik niet dat ze eerst oude voorraad opbruikten, want dat is volgens mij niet waar, ze waren daar heel consequent in. Werd er een vernieuwing "uitgevonden", dan werd deze toegepast op alle wagens vanaf het eerstvolgende modeljaar. Alleen is dit modeljaar tussen '76 en '77 niet zo duidelijk als bij alle andere modeljaren. De verandering van schutbord/oude sloten/gladde kap is duidelijk ineens doorgevoerd, maar niet aan het einde van modeljaar '76, een enkele maanden daarna. Anders zijn modeljaren heel "strak begrenst", Chromen spiegels verdwijnen van de deuren na 8/75, het dash komt in kleur van het interieur bij de GL vanaf 8/77. Alleen tussen '76 en '77 ligt deze grens niet voor alle veranderingen op 8/76. Dat is ook waarom de discussie onder velen nog steeds bestaat over het bestaan van een oer GTI met oude sloten, gladde kap en diagonaal bestreepte deurkaarten, die dus weldegelijk (hebben) bestaan. |
#24
|
||||
|
||||
enne een Gl model vanaf modeljaar '81?..
ik zweer je dat ik een metallicgroene GL 1500 (s) heb gehad met groen getint glas... alswel een GL (d) met blank glas.. hoe zit dat dan? ik weet ook bijna wel zeker dat bruin glas na '80 vervallen is..... ik weet er niet alles van ,daarom strijd ik het nooit af..toch zeker niet omdat ik dicht tegen Belgie aanwoon en daar alles weer net anders was ik kocht daar altijd veel bij een sloper die bij de Belgische domijnen kocht... ook een Rabbit LX turbodiesel...voor mezelf..was een kruising tussen een GL en GX en een beetje GTD... achteraf bijna niet te snappen... |
#25
|
||||
|
||||
Mijn 83er GL had ook blank glas, getint was een kostenloze optie volgens mij.
__________________
88 cabrio 2.0 83 golf gl 1.5 |
#26
|
||||
|
||||
Getint glas is in de GL uitvoeringen standaard t/m 8/81, dan was het bruin, groen kwam dus in 8/81 en vanaf die datum was bruin ook niet meer leverbaar. Na die datum had de GL geen getint glas meer en werd het een optie die je dan in groen kreeg. Voor die datum was er wel groen glas, maar dat was alleen voor de GTI's, en als ik het nu zo schrijf realiseer ik me dat de tint van m'n '77er inderdaad wat afwijkt dan die van een '83er GTI, wat blauwer.
|
#27
|
|||
|
|||
Welke maand kwamen oud type deuren te vervallen? Bedoerl de kleine sloten
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |
#28
|
||||
|
||||
Dat blijft voor mij een mysterie tot dusver, moet ergens eind '76 geweest zijn, maar na 8/76, want net als de jouwe zijn niet alle '77er modeljaren al met de nieuwe kas.
|
#29
|
||||
|
||||
Ik lees dit soort topics met veel plezier.
Wat gaat er gebeuren als jullie komen te overlijden? We zouden jullie moeten opzoeken en bij elkaar opsluiten en dan alles laten neerzetten zodat elke kleinste detail wordt vastgelegd voor het nageslacht. Kijk maar is de film de book of eli.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#30
|
|||
|
|||
Haha , denk dat velen het ook niet weten dat er zoveel detail verschillen zijn in loop der jaren en dat maakt het allemaal ook bijzonder.
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |
#32
|
||||
|
||||
is al de tweede die ernaar vraagt , zal me er eens aan gaan wagen.
|
#33
|
||||
|
||||
Quote:
Is de lijst al af |
#34
|
|||
|
|||
Quote:
vooral de laatste paar minuten van de film he... maar ook daar was het van groot belang
__________________
'70 Kever - 1.5B '76 Golf 1 - 1.9TD '78 Golf 1 - 1.6D '79 Golf 1 - 2.0B cabrio '81 Golf 1 - 1.6D '83 Golf 1 - 1.5B cabrio '83 T3 Camper - 1.6TD '84 Golf 2 - 1.3B '85 Golf 2 - 1.6TD '86 Golf 2 - 1.6TD '86 Golf 2 - 1.6TD |
#35
|
||||
|
||||
Dat "grijze gebied " zie je toch nog steeds, als er een nieuw model aan komt krijgt het "oude" de meest vreemde opties bij bepaalde uitvoeringen.
Mooi dat er mensen zijn, die zich er helemaal in verdiepen. Soms krijg ik het idee van ik weet het beter
__________________
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition". |
#36
|
|||
|
|||
Dat die getinte glazen is ook vreemd
Mijn Golf2 uit 1984 bijvoorbeeld , is een origineel Nederlandse auto een 1.3 C basis uitvoering , met groen getint glas en hooftsteunen van stof. (gekocht van 1e eigeneresse dus niet veranderd) Geen 1 , van de Golf2 C basis uitvoering heeft dit , die hier geleverd zijn. Standaard was gewoon het gewoon blank glas , en hooftsteunen van skyleer. En optie was hiervoor ook niet mogelijk. Ik denk gewoon dat mijn Golf2 voor een warm land bestemd was , maar toch perongelijk? Op Nederlands kenteken is gekomen?
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven Last edited by CAR-POOL : 15-02-2014 at 21:07. |
#37
|
|||
|
|||
Quote:
Vergeet niet dat er in 30 (dertig, tel het maar eens na op je vingers) jaar echt een hoop versleuteld is aan heel veel auto's. Als ik het woordje eerste eigenaresse hoor word ik meteen dubbel wantrouwend. Kan best wezen dat de man van deze eerste eigenaresse in opdracht van haar naar de sloop is gestuurd om een andere voor ruit te gaan halen omdat er een barst in zat en met een complete set getint glas terug kwam. Verzin maar even wat. |
#38
|
||||
|
||||
Quote:
is goed mogelijk..kan dan misschien geen fabrieksoptie geweest zijn ,,maar als men het erbij de dealer ingezet heeft zou het zo maar gekund hebben..zal nooit goedkoop geweest zijn ..das wat anders.. |
#39
|
||||
|
||||
heerlijk dit, mooi om te lezen!
|
#40
|
||||
|
||||
Quote:
Dat kan je achter hallen uit het chassisnummer 176 heeft een glade motor kap en kleine slotjes en 177 beginnen de normale motor kap en de grote slotjes |