|
||||
|
||||
Nokkenas-sensor 1.4 16v BKY
Kan iemand mij vertellen waar de nokkenas-sensor zich bevind op een 1400 16v BKY motor?
Heb een storing, sluiting naar massa geeft ie aan. motor loopt overigens goed. Storing laat zich niet wissen dus ik moet er wel even mee aan de gang. |
|
|||
|
|||
Achter je distributie zo uit mijn hoofd, ze gaan wel vaker stuk .
Maar SOMS is de ECU defect en krijg je ook dit soort rare dingen . Check ook even of de 2 stekkers achter je accu bak tegen je veerpoot goed in elkaar zitten en of ze niet smerig zijn . |
|
||||
|
||||
Achter de distributie niet...Deze heb ik laatst vervangen.
Waarschijnlijk is er ergens een draadbreukje gekomen. Of ligt de stekker er misschien wel af. Heb hem op tijd staan, gelockt met gereedschap in de tandwielen en onder op op het schuine tandje en streep op de oliepomp. Heb de auto alleen hier niet staan dus wil even weten waar ie zit voor als ik weer langs ga |
|
||||
|
||||
Ah ik weet het al.
boven op het kleppendeksel aan de kant van de ontsteking! Top.. |
|
|||
|
|||
Klopt ja , sorry...
Mocht je hem vervangen de storing blijft, haal dan het boutje jos en verdraai hem eens. Kijken of je hem dan wel uit krijgt. |
|
||||
|
||||
Heb de auto net hier gehad.
Heb de sensor schoon gemaak, stekker in gespoten. Storing gewist. Lampje blijft uit. maar als ik het geheugen uit ga lezen komt ie wel weer terug. (zonder lampje) foutcode 17745 nokkenassensor 1 -kortsluiting naar massa. Als t lampje weer gaat branden regel ik een nieuwe sensor. |