![]() |
|
|||
|
|||
![]() Gisteren heb ik de auto van mijn broertje overgeschreven op mijn naam.
Het betreft een Golf 2 GTI 1987 Vandaag geïnventariseerd wat voor elektrische dingen er niet werken. Na inventarisatie heb ik 2 problemen: Probleem 1: 1 relais is kapot. Zie foto. Deze is gemonteerd bij de koplamp, is dit de juiste plaats? ![]() Rechterkoplamp werkt met de goede relais. Zodra ik 'm overzet op de linkerkoplamp werkt deze ook. Tot zover logisch. Na een half uur werkte het weer niet. Hoe is dat mogelijk??? Wat kan hier invloed op hebben? Waar is zo'n relais te verkrijgen? Probleem 2: Groot licht werkt niet. Lampjes gecontroleerd en werkt. Ik meet wel activiteit bij het aan en uitzetten van dimlicht. Hoe kan dat? Aangezien ik van elektronica geen kaas gegeten heb doe ik wellicht iets verkeerd. Wie kan mij een beetje op weg helpen? |
|
|||
|
|||
![]() http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=115884
Zie de link even! Daar staat waar het grootlicht relais hoort op de zekering kast. Maar voor zover ik weet horen die niet van voren bij de koplampen te zitten. Gr, Ramon |
|
|||
|
|||
![]() Probleem is ondertussen opgelost:
2 relais voor de koplampen gingen telkens kapot. De andere 2 niet. (totaal 4 nodig) Na veel zoeken en testen bleek dat er verschil in de relais zit. Bij de ene ging de schakelstroom van boven naar onder, en bij andere types van links naar rechts. Toen we dit ontdekten was het probleem snel verholpen. |