#1501
|
||||
|
||||
Vol goede moed zijn we vanochtend weer begonnen met de remmen
Bekrachtiger en HRC zaten er zo op ,had ook een nieuwe linker voor remleiding laten maken. Maar die was 4 a 5 cm te kort ,snel op de klok kijken 11.30 en de zaak waar ik ze haal sluit om 12.00 shit shit shit snel in de auto gesprongen en maar hopen dat het niet druk is. En zeggen dat dit helaas niet meer gaat maar nee geen hond in de zaak. Leiding laten maken ,wat krijgt u van mij doe maar 5 euro top kan ik pinnen ? Lastig komt er weer BTW uit vriend maak je niet druk ben al lang blij dat ik hem heb. Oke neem hem dan maar mee komt volgende keer wel Zo gezegd zo gedaan leiding gemonteerd remvloeistof vullen druk er op zo dat we even de vloeistof over al door heen kunnen duwen. Even voelen pedaal nog niet hard maar wel druk ,dan maar de old fashion way. Latje genomen van 64cm deze kan ik dan na het pompen met de voet tussen het pedaal een stuur zetten zo dat het systeem onder druk blijft en zo maar ontluchten. Alle 4 de klauwen zo 2x gedaan weer meer druk maar nog steeds hoe het moed. Nog maar een keer dan en bij de laatste linker klauw komt er in 1x en lucht bel door heen dit moet hem zijn. En ja hoor eindelijk eindelijk zijn de remmen goed Blij blij verder me vacuum pomp en switch was nog een beetje nerveus. Net of dat ik ergens nog lucht kwijt raakte als het systeem op vacuüm staat. Heb nu tussen de switch en bekrachtiger zo'n one way vacuüm potje er tussen gedaan. Dit ook tussen de pomp en de switch en ja hoor probleem opgelost. Pomp vult nu alleen bij als er geremd wordt daarna hoor je niet meer Dan nog de mysterieuze gaatjes in me deur tijdens de op ruiming niks gevonden maar wat vond ik een tijdje terug in een potje op de koelkast juist de 4 dopjes voor de deuren Nu kunnen weer lekker door bouwen met de laatste loodjes.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#1502
|
||||
|
||||
Mooi dat t eindelijk werkt Peter!
Voldane zaterdag dus. |
#1503
|
||||
|
||||
Eindelijk wel ja 2 weken gelden was het al bah vorige week niet eens geweest maar nu voldaan op de bank
Nog bedankt met de hulp voor de T4 HRC
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#1504
|
||||
|
||||
Geen dank, daarvoor komen we hier met z'n allen.
|
#1505
|
||||
|
||||
Puik werk hoor, in zon kleine garagebox toch maar even een zeer nette wagen opbouwen.
|
#1506
|
||||
|
||||
Het moet vast goed voelen dat het nu toch allemaal naar behoren functioneert. Frustrerend is het soms wel Maar t ziet er super uit allemaal en dit topic staat intussen boordevol handige tips
|
#1507
|
||||
|
||||
Zeker Johan kan me niet herinneren dat ik zo veel pech met iets anders van de auto heb gehad.
Terwijl het zo iets simpels hoort te zijn dat maakt het nog frustrerender ,maar de victory smaakt goed en maakt nog meer zin je staart je soms dood op 1 probleem en staat dan ook stil met alles dom dom dom Quote:
Roeien met de riemen die voor handen liggen
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#1508
|
||||
|
||||
super Peter dat het gelukt is TOP
|
#1509
|
||||
|
||||
weer een hoofdstuk klaar ...
__________________
golf 1 v6 bde steune setjes vr6 v6 r32 , mk1 INFO PB , |
#1510
|
|||
|
|||
Bij jou zitten de carbs aan de voorkant, veel makkelijker afstellen dan wanneer ze achter in de motorruimte hangen lijkt me Welke kop heb jij gemonteerd als ik vragen mag? |
#1511
|
|||
|
|||
Lijkt mij op een 1600 crossflow kop van bijv. AFT motor of AKL .
Misschien heb ik het ook wel fout verder ... |
#1512
|
||||
|
||||
Ik heb een 2.0 ABA motorblok en kop deze hebben standaard een crossflow kop inlaat aan de voorkant uitlaat aan de achterkant.
Voordeel in idd dat je er makkelijk bij kan en dat de carbs niet boven een snik het uitlaat spruitstuk hangen
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#1513
|
|||
|
|||
Quote:
Ja precies, weet je toevallig zo of er ook zoiets is voor mijn 1.6EG? |
#1514
|
||||
|
||||
Probleem zit hem in de olie kanalen wou de kop eerst ook op een 1800DX zetten maar dat ging nie
Wel kan je de kop iets aan passen zo dat het wel past Lees hier meer zo ben ik ook verder gegaan met de 2.0 ABA onderblok om dat ik de kop al helemaal klaar had ,dus geen zin meer in de aanpassingen aan het olie kanaal Wel ben ik Gerben nog steeds dankbaar om dit topic http://www.volksforum.com/forum/sho...9&highlight=ABA
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#1515
|
|||
|
|||
Hmz das dus niet zo makkelijk als aanvankelijk gedacht.. misschien dan toch maar zo laten dan.
|
#1516
|
||||
|
||||
Valt toch wel mee ?
Quote:
En ik weet natuurlijk niet of dit ook daadwerkelijk nodig is bij de andere crossflow koppen zo als de AFT ?
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#1517
|
|||
|
|||
Had altijd gedacht dat er zo 'plug and play' een andere kop op de 1.6EG gezet kon worden... en ik ben zelf niet zo heel handig (nog lerende) en moet dus veel laten doen
|
#1518
|
||||
|
||||
Ik was ook niet handig ben ik ook nog steeds niet echt vergeleken met heel veel andere.
Maar ik kan nu meer dan toen ik er aan begon En ze zijn meestal hier wel alle maal bereid om te helpen
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#1519
|
|||
|
|||
Klopt, maar probeer op voorhand me vaak toch wel een beetje in te lezen, heb ook wel een aantal Haynes boeken liggen die verrekte handig zijn! En ja dit forum is erg handig inderdaad... daarom kom ik nu ook even jouw topic volspammen
|
#1520
|
||||
|
||||
Daarom ben ik een donateur geworden mijn PM inbox is mijn Haynes.
En je kan natuurlijk ook even verder gaan in het topic http://www.volksforum.com/forum/sho...9&highlight=ABA Want het echte antwoord op de vraag van de topic starter is nooit gegeven is alleen verder gegaan over een 2.0 crossflow kop niet over de 1600
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |