#1
|
|||
|
|||
Pierburg probleem starten
Allen een goedendag!
Ik heb sinds een tijdje problemen met mijn jetta 1.6 uit 86 met een pierburg 2e of 2e2 carb. Het starten wil niet zo lekker, het duurt lang voor die aanslaat en als tie t doet dan loopt ie laag stationair, net alsof er 1 cilinder niet meedoet. Waar zou het aan kunnen liggen? Voetpakking, het vacuüm potje met de stationairstel bout, brandstof pomp/filter of moet ik t ergens anders zoeken? Thanx yall!! Last edited by wilpatat : 21-01-2014 at 21:42. |
#2
|
|||
|
|||
Ook voorgehad, bij mij lag het simpelweg aan d vacuumleidingen.
Deze allemaal vervangen en hij doet het weer super. Ik raad ook aan, om je vacuum eerst goed te checken voor je aan de carb begint te draaien. |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
|
#4
|
|||
|
|||
Bougies zijn vervangen, rotor en verdeelkap ook. Kabels nog niet.
Soms als de auto 2 dagen stilstaat dan start ie wel goed. Vandaar dat ik aan vacuum of iets dergelijks dacht. Zal binnenkort wat gaan proberen. En anders maar een weber erop knallen als niks lukt 😉 |
#5
|
||||
|
||||
Ik had ook wel eens gehad met me 1.6 uit 87 dat ie met de koudere/natte dagen slechter startte of soms niet meteen wilde aanslaan. Vreemd genoeg als ie niet wilde starten trok ik bovenop de carb kapdie rubberen dop af , blies er ff in en dan startte ie altijd. Klinkt misschien beun de beun maar dan kwam ik meestal sneller weg. Denk dat er op het moment dat ie niet makkelijk aanslaat er teveel benzinedamp in de inlaat hangt dan en dmv ff die dop eraf te halen dat ie wat lucht krijgt.
Maar dat lost je probleem niet op maar even hulpje voor als je ergens staat en hij wil moeilijk . Ik zou zoiezo even je bougiekabels ook gewoon vervangen, die zijn vaak ook niet zo best meer bij die ouwe golfjes en je hebt geen idee hoelang ze er al inzitten. Slechte voetpakking zie je ook zo nu en dan voorbij komen, vacuumleidingen die kapot/los zijn, de stationair regelaar potje aan de zijkant is ook wel vaak slecht. Last edited by Kevert : 23-01-2014 at 12:58. |
#6
|
|||
|
|||
Zelfde probleem gehad voetpakking kan je controleren dooe de motor te laten draaien en rem reiniger buiten langs te spuiten. Gaat hij sneller draaien dan weet je dat dat het is. Vacuum kan je controleren door druk uit te oefenen op de slang naar je ontsteking. Je hoort stationair snel verschil. Bij mij waren het de bougie kabels. Even vervangen en klaar.
|
#7
|
|||
|
|||
Vandaag bezig geweest met de carb. Andere 3/4 point unit erop gezet, helemaal schoongemaakt, vacuum slangetjes vervangen, gas dinges wat tegen je 3/4 point unit iets verzet dat ie meer naar het staafje staat. Gelukkig wat extra carbs om te kijken wat iets doet en wat er veranderd.
Het 3/4 point unit Starten ging prima, alleen stationair draaien was met een heel laagtoerental. Aan de stationair bout draaien leverde niks op. Staafje ging niet in of uit. Gelukkig had ik wat uitgedraait waar veel voorkomende problemen staan uitgelegd. Het expansie element wat het stationair toerental samen met vacuum en autochoke regelt, dit in heet water gooien zodat de wax wat er in zit word "gereset" Expansie element Maar alsnog draait de motor laag stationair. Iemand na dit gedaan te hebben een idee? |
#8
|
|||
|
|||
Ik heb sinds kort hetzelfde probleem bij heel koud starten dat die dan op 3 cilinders loopt, als je de chokekkep iets verdraaid met de hand is het over. Heb er voor de rest nog niet naar gekeken dus weet Noh niet waar het aan ligt, heb het dus nog niet verholpen.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#9
|
|||
|
|||
Heb het dingesje wat tegen dat staafje komt iets verder er vandaan gezet en nu loopt ie prima stationair. Misschien dan toch dat expansie element even 'resetten' is zo gebeurt.
Jammer dat je nooit 1 ding probeert als de carb eraf is :-p maar misschien iets om even te checken. Carb losmaken van voetpakking, iets omhoog halen dat je de slangen eraf kan halen, 2 kruiskopjes waar die mee vastzit los maken. En je legt het expansie element in gekookt water en dan zie je een pinnetje naar buiten komen. Misschien de moeite waard om te proberen! Morgen maar kijken of het heeft geholpen |
#10
|
|||
|
|||
Vandaag auto gestart en nog steeds moeilijk aanslaan en slecht lopen in het begin.
Iemand een idee wat er nog meer vervangen of nagekeken kan worden? Word er langzamerhand een beetje zout van... |
#11
|
|||
|
|||
De auto start na een dag niet gereden te hebben zonder problemen. Kabels, bougies en ontsteking is goed dus, toch?
Zou het aan de brandstofpomp kunnen liggen? Ik hoor wel benzine druppelen in de pomp als de auto stilstaat. |
#12
|
|||
|
|||
hier Idem !!!
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF |
#13
|
|||
|
|||
Niemand een idee, oplossing?
|
#14
|
||||
|
||||
weber 32/34 dmtl
Ik heb ook zitten kloten met mijn pierburg 2e. Ultrasoon gereinigd, alle slangen vervangen, nieuwe voetpakking en nog steeds gezeur..... Heb er een weber op gezet. Zijn inderdaad wat prijzig maar je hebt er zoveel plezier van. Altijd starten en lopen. In 2 uurtjes heb je hem erop
__________________
Caddy mk1 project |
#15
|
||||
|
||||
Gasklep openen kijken of hij brandstof krijgt? Voorverwarming automatische choke? Hij toert dus niet mooi op naar zo'n 1500 toeren na het koud starten?
|