#1
|
||||
|
||||
Mk4 Remmen upgrade?
Goedendag allemaal,
Ik ben in bezit van een mk4 110pk AHF TDI van 99' Nu rij ik op 19 Inch rond en baal van de kleine remmen die erop zitten zowel optische als het rem vermogen van de 280mm cd's die gemonteerd zijn. Dus moet wat groters onder nu heb ik de volgende mogelijkheden al een beetje uit gevogeld. Gti/R32 fusee lichamen erop omdat deze de remklauw houder met bouten vast gezet word ipv mij FSIII remmen welke mee gegoten zijn in het fusee. Dat kan ik evt voor een 330 mm remmen set gaan van v-maxx voor 900e dan ben ik rond de 1000-1100e klaar. Maar zoek toch iets meer OEM dan kom ik de R32 upgrade uit. Maar Mk4 R32 is lastig wat gebruikts te vinden nu word je op Mp door gegooid met 312mm remmen van de golf 5 Gti en Eos Ik begrijp dat deze 5x112 zijn dit is geen probleem. schijven omboren is geen probleem. Maar passen de Schijven - Remklauwen - Remklauw/blok houders - ankerplaten op de GTI fusee lichamen ? Kan de mk5 remmen vinden rond de 600e dus zoek iets rond dat Butget dus als mensen andere ideeën hebben Graag. Grt Dennis |
#2
|
||||
|
||||
Hee topper,
Setje cayenne/ touareg/q7 18z klauwen adaptertje maken en heb nog wel 2 2delige schijven hier in 5x100. Zijn 355mm en vult dan mooi de 19. Dan heb je en dikke 6 pots met 2 delige schijven
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#4
|
||||
|
||||
@ Richard,
Haha heb ik wel over na gedacht is natuurlijk een hele mooie upgrade maar dat ene zinnetje adaptertje maken zint mij niet, ben niet bang voor een adapter tussen mij klauw en fusee in Maar ben zelf niet technische genoeg om een goede autocat tekening te maken omdat dat passend te maken. En ben bang dat dit meer als de 1000e van een v-maxx setje gaat kosten en ja begrijp ook wel dat je meer waar voor je geld krijgt maar de 1000e is eigenlijk de max Wil voor 2014 ook nog een set nieuwe velgen bestellen wat mij minimaal 1100 gaat kosten en heb nog wat meer 2014 upgrades wat ik voor w'see 2014 klaar wil hebben. Heb jij evt wat connecties in dat wereldje weet dat Marten destijds ook van dat soort klauwen had (lambo style) op de Mk6 variant maar ben benieuwd als de afmetingen van het fusee gelijk is aan Mk4 dan word de rem keuze een heel stuk leuker. @ Jelle Zijn TT schijven ook 312mm? En weet je ook welke PK versies deze gehad hebben de 225pk zowiezo wel denk ik maar ook de andere ? |
#5
|
||||
|
||||
Orgineel zit ook met adapters.. Ze maken echt niet een klauw specifiek van brembo voor 1 wagen..
Dus r8, rs4 etc al die klauwen werken op de orginele wagens ook met adapters. Kan ik je wel mee helpen joh. En wielen kunnen we ook wel helpen
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#6
|
||||
|
||||
Heb ff zitten google'n
Setje 6 Pots Brembo klauwen van cayenne/q7 zr18 (dit zijn denk ik de voor klauwen want zie ook zr17 die zullen van achteren zitten denk ik ) Gaan weg voor 550e Setje 334/22mm 5x100 schijven op ebay voor 250e en setje remblokken ong 220e ex btw bij de grossier maar zit wel wat korting op dus word incl btw ook ong 220e denk ik en setje adapters voor de klauwen via http://www.epytec.de/modelle/audi-/...-9n-bora?c=1282 89e dat betekend dat ik voor 900e dikke knoeperts van remmen er onder heb dat klinkt als muziek in de oren zullen we maar zeggen |
#7
|
||||
|
||||
Audi TT is 5x100 en 312mm. Je bent hiervoor alleen een set andere brackets nodig. Hier monteer je de klauw op en vervolgens de bracket aan het fusee.
Dus een setje brackets en een setje schijven en je hebt grotere remmen. Voor betere remkracht zou ik een setje sportieve remblokken nemen. Ikzelf heb goede ervaring met EBC Yellowstuf...fijn en betaalbaar blokje.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#8
|
||||
|
||||
thanks rene
|
#9
|
||||
|
||||
Setje 6 pots is compleet anders dan een setje 312.. Zowel remmend als uiterlijk
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#10
|
||||
|
||||
ben ik met je eens Richard maar mijn begin idee is altijd al 312mm geweest ben nu alles naast elkaar aan het leggen wat het gaat kosten en als ik het verschil waard vind
en 312 is zowiezo al een verbetering tegen over de 280 die ik nu heb en heb maar 150 kreupele pony's dus om van 260 naar 0 te gaan heb ik ze ook niet nodig. dus eerst alles eens naast elkaar leggen en kijken. Heb zowiezo nog wel oren naar die set 19 inch die hebt als je meer gegevens hebt voor mij :P |
#11
|
||||
|
||||
Zijn jou schijven niet 288mm in plaats 280mm?Als je 280mm schijven hebt zijn je klauwen ook anders dan eentje met een 312mm schijf.En moet je dus ook andere klauwen.
__________________
Audi S3 8L 270 pk 400 nm Waarom moet je bij een auto die op diesel of benzine rijdt, toch ook gas geven? |
#12
|
||||
|
||||
Nee helaas niet ook al heb ik de 110pk heb helaas de kleinste versie
Maar heb een setje Golf 5 R32 remmen rondom gekocht en ga experimenteren om dit op golf 4 Te krijgen dus heb een setje GTI fusees gekocht volgende week zal ik alles wel binnen hebben denk ik eens zie als er wat van te maken valt Is helaas maar weinig over te vinden omdat iedereen bang is een setje schijven om te boren naar 5x100 en het onnozzel vind om op 345mm te gaan rijden ipv 312mm ze waren netjes geprijst dus zal ze vast wel passend krijgen |
#13
|
||||
|
||||
Succes met de ombouw! Ben benieuwt
__________________
"Fahrvergnügen: It's what makes a car a Volkswagen." |
#14
|
||||
|
||||
Setje schijven omboren zal niet echt onveilig zijn ofzo, zijn genoeg mensen die dat hebben...
__________________
Bmw e61 530d touring |
#15
|
||||
|
||||
Heb je nog wel ruimte om ze om te boren?
Vaak hebben deze remschijven toch al veel gaten.. Heb zelf ook gezocht naar r32/s3 remschijven voor m'n project, maar ben naar iets anders op zoek gegaan omdat deze niet om te boren door al die gaten, dan houd je geen 'vlees' meer over dacht ik zo..
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#16
|
||||
|
||||
Dat is idd ff een probleem waar ik vandaag tegen aan liep, maar dacht dat ik ze niet te duur heb dus raak het wel weer kwijt voor die centen
durf namelijk ook wel met ovale gaten rond te rijden dan maak ik de 5x112 gaten wat groter naar benenden denoods las ik ze wel weer dicht dat ze rond worden de kracht komt meer uit het klem oppervlak weg tussen velg en naaf onder het motto wie niet waagt nie niet wint Last edited by gtipower : 18-12-2013 at 21:57. |
#17
|
||||
|
||||
De mk5 R32 gaat waarschijnlijk niks worden aan de voorzijde de offset van de schijven is verkeerd waardoor ik eerst een spacer op de naaf moet doen en dan pas de schijf erop maar dan past de klauw weer niet
dus ga binnenkort eerst achter de boel bekijken als ik dat pas kan maken wel jammer dat 345mm niet gaat passen voor |
#18
|
|||
|
|||
Hoe staat het met deze upgrade?
Ik ben zelf ook met een remmen upgrade bezig maar dan naar de brembo zr18 op een golf4 v6 4motion. Gelijk een vraagje daarover welke remleidingen voor welk type wagen moet ik gaan gebruiken? Misschien dat iemand dat hier weet? |
#19
|
||||
|
||||
ja hoor r32 remleidingen
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#20
|
|||
|
|||
Dankje richard! Zal gelijk een setje goodridge bestellen!
|