#801
|
||||
|
||||
Heb het allemaal nog niet bestudeerd maar weet wel dat ik het niet ga doen.
Heb hele goede reacties gelezen van Mike Sanders vet. Kost al gauw een honderdje of 5 maar das altijd minder dan zo'n bad. Word toch geen winter auto word alleen bij mooi weer in gereden. Ik moet ook een beetje de kosten in de gaten houden want hij gaat straks over de 20k maar over de 30 word me wel een beetje te veel van het goede. Ik vraag me soms wel eens af waar ik mee bezig ben want ik krijg het er nooit voor terug. Maar ja wie a zegt moet ook b zeggen, en ach ja hobby kost geld maar het moet niet uit de klauwen lopen.
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info |
#802
|
||||
|
||||
Zo is het maar net Branko hoe dan ook het blijft een top project.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#803
|
||||
|
||||
Quote:
Wikipedia heeft daar een goed artikel over: https://nl.wikipedia.org/wiki/Galvaniseren |
#804
|
||||
|
||||
Quote:
Elektrolytisch vertinnen gebeurd bij +/- 40 graden Celsius, bij ons op het werk. Daar hangen baren van 99,9% puur tin in, á 45 kg het stuk. Verzinken weet ik niet maar het zal elkaar niet veel ontlopen denk ik. Edit: De hoogste temperatuur bij elektrolytisch verzinken is bij de voorbehandeling en is in de meeste gevallen maximaal 70 graden Celcius. Er is dus geen risico op vervorming van dun materiaal. Last edited by swallowtail1975 : 14-11-2013 at 15:55. |
#805
|
||||
|
||||
Ik heb mijn Golf ook laten behandelen met Mike Sanders vet.
Ik heb het door iemand laten doen die alle apparatuur had. Het vet kosten mij 10,- de liter en er is bij mij 11 liter in gegaan. Alles zit er dan ook goed dik op en in elke holle ruimte. En ik was dan nog wat kwijt voor de tijd dat hij bij mij was geweest maar dat was iets van 2 a 3 uur meen ik. Dus was nog geen 200,- kwijt. Als je in de zomer voelt op de plaatsen waar het vet zit voel je dat het weer zacht is geworden en zo heb je dus niet dat het gaat scheuren en er dan vocht in blijft staan. |
#806
|
||||
|
||||
Oke als je het ergens kunt laten doen voor 200 euro das niet duur Erik.
Maar het probleem is dat ik alleen mezelf toe vertrouw met dat insmeren. Heb met mijn vorige project de fout begaan dingen uit handen te geven. En dat ga ik bij deze niet doen, met uitzondering van het spuiten. Maar da ga ik ook heel goed in dirigeren en heb nu iemand die meerdere auto's van mij heeft gedaan en perfect waren gespoten.
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info |
#807
|
||||
|
||||
Het voordeel bij mij was dat het in mijn garage gebeurde en er zelf bij was.
Dus weet precies hoe het gegaan is en heb precies aan kunnen geven door welke gaatjes de spuit naar binnen ging. Zelf ben ik ook altijd sceptisch over bepaalde dingen door anderen laten doen waar jij niet van ziet hoe het gebeurd of gedaan is. En aangezien ik zelf nog wat projecten heb staan ben ik van plan om de apparatuur zelf te gaan halen. Omdat het waarschijnlijk niet de laatste keer zal zijn dat het gebruikt word. |
#808
|
||||
|
||||
Quote:
Das eigenlijk de reden dat ik ook aan de 500 kwam. Want je moet zo'n drukbeker hebben, een brander. Een soort friteuse die het spul vloeibaar houd. Dus dan kom je al gauw aan dat bedrag. Was van plan het ook allemaal zelf aan te schaffen. Want mijn blauwe 74er moet ook nog een keer en dan heb je het allemaal in huis.
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info |
#809
|
||||
|
||||
Kleine update van tussen alle drukte door:
Had nog wat strakmaak werk op diverse plekken. Net onder het achterlicht wat deukjes die nog even strak gemaakt moesten worden. En nog wat kleine puntjes op de i. Kon het niet laten om even wat onderdelen te monteren Begint weer op een swallowtail te lijken Voorfront zat ook een beetje werk in. Plekken waar de binnenbalk zit ge puntlast op de voorkant zie je goed terug. Het is net als het plaatwerk op die plekken aan de voorkant kuilen bevat. Deze wou ik natuurlijk wel even strak hebben. Moest het eerst even blank maken. Hier zie je dat puntje in het blanke gedeelte waar de puntlas zit. Het frontje mooi strak er bij zo is toch wel belangrijk voor het eindresultaat. Wat me ook wel leuk leek is dat de bevestiging van de Porsche draagarmen 1 word met de carrosserie. Net origineel toch! Uiteraard ook aan de onderkant Dat waren ze weer even heb nog andere lasklussen de komende tijd. Dus het gaat wat langzamer Wel ga ik aankomende week beginnen met de tank te maken. Deze word gemaakt van HDPE een kunststof wat we onder andere gebruiken bij mij op het werk. Hier ga ik zelf een tank van lassen (jazeker kunststof lassen) en dat zal wel bij 1 van de volgende update's te zien zijn.
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info Last edited by bprijs : 16-12-2013 at 20:09. |
#810
|
||||
|
||||
Mooie updates Branko ziet er allemaal weer zeer goed uit !
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#811
|
||||
|
||||
Mooi werk weer Branko!
|
#812
|
||||
|
||||
Ziet er weer dik uit kerel.
__________________
Cars. Golf 7 tdi. Seat mii Golf 2 GTI 84' (origineel ned) |
#813
|
||||
|
||||
Thanx mannen, het blijft toch maar steeds weer het zelfde met de update's.
Maar er zit ook zo veel strak maak werk aan die auto. Want het was toch wel een mega rotte boot Er zitten 2 rollen lasdraad in
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info |
#814
|
||||
|
||||
Wat een vakwerk zeg!
Dikke respect
__________________
Bmw e61 530d touring |
#815
|
|||
|
|||
Top bezig, en wat gerz de Porsche draagarmen 1 laten worden met de carrosserie!!
|
#816
|
||||
|
||||
Echt netjes branko ga zo door !
Vak werk
__________________
Corrado vr6 1994 -- corrado r32 BuB 1995 |
#817
|
||||
|
||||
Ziet er top uit
__________________
VW Golf 6 GTD 2013 VW Golf 1 Diesel 1983 VW Golf 1 Benzine 1977 http://www.classicmk1.nl |
#818
|
|||
|
|||
Geweldig project dit. heel nauwkeurig en netjes dat je met veel geduld te werk gaat iets wat ik nog moet leren
heb mijn golf 1 tdi ook al 2 jaar stil staan en wil hem binnenkort ook aanpakken mis naar een 6 cil (vr6). trouwens woon je in een zijstraatje van pc boutenstr? ikzelf woon ook in almelo. |
#819
|
||||
|
||||
Waar blijft die update over kunstoflassen!
|
#820
|
|||
|
|||
[QUOTE=bprijs]Heb het allemaal nog niet bestudeerd maar weet wel dat ik het niet ga doen.
Heb hele goede reacties gelezen van Mike Sanders vet. Kost al gauw een honderdje of 5 maar das altijd minder dan zo'n bad. Word toch geen winter auto word alleen bij mooi weer in gereden. Ik moet ook een beetje de kosten in de gaten houden want hij gaat straks over de 20k maar over de 30 word me wel een beetje te veel van het goede. Ik vraag me soms wel eens af waar ik mee bezig ben want ik krijg het er nooit voor terug. Maar ja wie a zegt moet ook b zeggen, en ach ja hobby kost geld maar het moet niet uit de klauwen lopen.[/QUOT Ik heb in mijn golf ook de holle ruimtes volgespoten met Mike Sanders en was met een middag klaar. Je hebt een oude frituurpan nodig en een compressor. Het vet heb ik gehaald bij de Mike Sanders dealer voor NL : garage vd Pol in Bennebroek. Zij hebben een leen spuitset die je mee kunt nemen na het betalen van 100 euro borg die je later weer terug krijgt. Je hoeft dus eigenlijk alleen maar het vet te kopen. Ik heb 2 bussen van 4 liter gebruikt en was hiervoor effe 100 euro kwijt. De deuren had ik al in de tectiel gedaan dus de volgende keer haal ik 3 bussen. Dus je auto in de Mike Sanders voor 100-150 euro en dat is geen geld. Ga maar eens tectiel kopen ben je veel en veel meer kwijt. Het vet verwarm je tot 140-150 graden (de laagste stand van de frituurpan) en schep je met een soepopscheplepel in de vetspuit. Dikke (las)handschoenen heb je wel nodig en een weggooi verfoverall en een vuurwerk bril ofzo voor je ogen en eventueel een verfhaarnetje. Het resultaat is echt super, zodra het vet het plaatwerk raakt vormd het een gestolde vetlaag die nooit meer weg gaat. Ik heb Mike Sanders ook gespoten in de hoeken van mijn wielkasten voor en achter en ook bij de benzinevulhals. Ik weet zeker dat mijn auto nooit meer wegrot en hoef er ook nooit meer iets aan te doen. Het vet heeft een groot kruipend vermogen en kruipt zeker als je auto in de zon staat ook tussen roest wat tussen plaatwerk zit. |