|
|||
|
|||
velgranden rvs of alu?
Ik ben bezig 2delige set op te knappen
Maar heb nu nog keus wat voor randen ik erop zet Rvs randen of aluminium? Het is voor dagelijks gebruik. Wat is beter qua onderhoud, en wat is mooier qua glans? Mvg gerben |
|
||||
|
||||
rvs iets donkerder, beide moet je wel onderhouden, al corrodeert rvs minder ( is niet altijd vol RVS). zit wel behoorlijk prijsverschil in rvs en alu.
|
||||
|
||||
Hoe bedoel je dat Richard dat alu minder corrodeert ?
Loop nl zelf ook met dezelfde gedachte rond als de topicstarter. Dacht zelf nl dat rvs beter was. Niet goed gelezen Rvs is dus minder roest gevoelig .( dacht ik al ) Dacht dat je misschien bedoelde de spannings corrosie tussen de beide metalen. Alu en RVS
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf Last edited by Rallyegolf20vt : 18-01-2014 at 09:41. |
|
||||
|
||||
Krijg ze wel binnen de rvs randen voor opmaak en die zijn na een paar jaar niet altijd geheel corrosievrij( ja wel veel beter dan alu, maar mt goed onderhoud is dat geen enkel probleem). Net zoals de schmidt velgen( radinox) die gewoon randschade hebben en men denkt dat dit niet kan ivm met een filmpje dat men een baksteen doorslijpt met een velg.
|
|||
|
|||
Ik heb allebij de randen liggen in rvs en alu,maar na mijn idee
Word alu gauw doffer, en rvs meer ze glans behoud klopt dat een beetje? |
|
||||
|
||||
Dat is correct ja.
Verder zijn de voors en tegens al besproken. Rvs is over het algemeen een tientje of 2-3 +duurder dan De alu variant |
|
||||
|
||||
Ik heb ook RVS randen op mijn velgen. Dit bevalt mij erg goed.
De glans blijft erg mooi. |
|
||||
|
||||
heb je beide liggen dan voorkeur RVS persoonlijk.. daarnaast zijn rvs vaak iets zwaarder in gewicht
|
|||
|
|||
Thx voor het meedenken!
|