Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-11-2013, 11:21
vwrenkum's Avatar
vwrenkum vwrenkum is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 5
Default probleem met golf 4 tdi

hallo

ik heb een probleem met mijn golf 4 tdi uit 2000 met 333245 op de teller
als ik mijn golf een beetje door trek dan houd die bij de 3000 toeren heel erg in
en hij rijd niet harder als 140 meer ook al ga ik bult af dan blijft die 140 rijden en als de auto heel warm is als ik een stuk heb gereden dan houd die altijd in
ik heb mijn brandstof filter vernieuwd en egr klep en alles schoon gemaakt
maar dat maakte niet uit
zou iemand mij hier bij kunnen helpen
Reply With Quote
  #2  
Old 28-11-2013, 11:22
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

laat hem eens uitlezen om te kijken of hij ook een storing aangeeft.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 29-11-2013, 09:54
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Idd uitlezen en storingscode hier plaatsen.

En welke motor ligt erin ?? Motorcode dus..

Zal in noodloop draaien, kan dus N75 / Turbo / LMM zijn bv..

Uitlezen en/of loggen is en blijft het beste.
Reply With Quote
  #4  
Old 12-12-2013, 21:51
golf1gti83's Avatar
golf1gti83 golf1gti83 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 626
Default

__________________
Golf 1,4,5
Reply With Quote
  #5  
Old 14-12-2013, 22:20
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Quote:
Originally Posted by golf1gti83


Niet meteen vooruit lopen en eerst uitlezen / loggen..

Je zet de TS dalijk op het verkeerde spoor..En dat is niet de bedoeling.
Reply With Quote
  #6  
Old 14-12-2013, 22:55
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Idd,
Eerst vagcom eraan en kijken wat de lmm voor waardes geeft en kijken wat er met de turbodruk gebeurd. Hij gaat zowel bij teveel als te weinig overdruk in noodloop.
Pak er ook ff een vacuum meter bij. Dan kan je controleren of je overal goede vacuum hebt.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #7  
Old 15-12-2013, 11:54
golf1gti83's Avatar
golf1gti83 golf1gti83 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 626
Default

Nog 1 tip van de fietsenmaker (ook nog echt)
haal de kap onder de motor vandaan en probeer
of de stang van het vacuumpotje op de turbo nog makkelijk
heen en weer gaat (hier zit de schijf van de schoepverstelling aan)
gaat dat moeilijk en met een schurend geluid dan is het huis verroest.

Ook ik heb de auto eerst uit laten meten/uitlezen/testen/enz
en een nieuw vaccuumpotje(N74) er op , reinigingsvloeistof, 200 euro verder
__________________
Golf 1,4,5
Reply With Quote
  #8  
Old 15-12-2013, 22:59
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Ook dat verhaal gaat niet helemaal op..

Je moet de VNT testen als de actuator los is, als hij minimaal klemt voel je dat niet in aangesloten toestand..

Bij een noodloop en deze problemen krijg je ook de 00575, laaddruk regeling overschreden..

Is trouwens een N75

''Reinigings vloeistof'' of andere troep helpt 0 komma 0 als de verstelling vast zit.
Reply With Quote
  #9  
Old 19-12-2013, 11:23
vwrenkum's Avatar
vwrenkum vwrenkum is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 5
Default golf 4 tdi

oké bedankt voor de reacties
ik heb hem uit laten lezen en ze zijden dat de thermostaat en een temperatuur sensor kapot was voor de rest waren er geen storingen maar lijkt mij niet dat met het inhouden te maken heeft
ik heb voor de rest geen storing codes gekregen
Reply With Quote
  #10  
Old 19-12-2013, 11:30
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Als ze er niet mee te rijden zijn gweest en alleen foutcodes gezocht hebben weet je nog niets over de lmm waardes en de turbodruk.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #11  
Old 06-01-2014, 11:22
xxmaryxx xxmaryxx is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 12
Default

tandempomp ?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum