#1
|
|||
|
|||
distributie how to
he hallo
heb een polo uit 1995 aangeschaft is een 1.6 55kwh ik ben al dagen op het net aan het speuren,om een duidelijke uitleg te vinden,om de riem te vervangen helaas niet van een polo uit 95,ben van plan om het zelf te gaan doen daar ik niet weet hoe oud de riem is die er in zit iemand enig idee waar ik een goede howto vind zou geweldig zijn,want in deze dure dagen moet je het helaas zelf doen hoor het graag |
#2
|
||||
|
||||
hoe handig ben jij zelf
en waar kom jij vandaag mischien kan iemand je bij staan van het forum |
#3
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 12:56. |
#4
|
||||
|
||||
haynes boek lenen bij de bieb
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#5
|
|||
|
|||
ik woon in heerlen,ik heb zo een wph van het net gedownload
maar zo een how to wat wel eens op forums besproken staan zijn veel duidelijker wat ik tot nu toe begrepen heb is nokkenas zodanig verzetten tot bougie 1 op dode punt staat krukas op een punt zetten gelijk met iets op het blok zal allemaal wel lukken maar wat ik niet snap is, als je de riem er op legt en je laat de spanner los zulen de assen zich dan niet zodanig verdraaien dat het niet meer klopt ik neem aan dat die riem op een bepaalde manier er op moet of zie ik dit vekeerd |
#6
|
|||
|
|||
schijnbaar brengt iedereen hem hier naar de garage
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Nee. De krukas, evt. hulpas en nokkenas(sen) zijn gekoppeld langs de ene kant, de spanner zit aan de andere kant. Bij het spannen van de riem verandert het aantal tanden dus niet, en de timing blijft hetzelfde. Zie ook: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=91748 en http://www.google.nl/imgres?client=...5&tx=105&ty=105 |
#8
|
|||
|
|||
Waarom je weinig reactie krijgt, is denk ik omdat het niet aanvoelt alsof je dit zelf moet gaan doen als je er zo weinig ervaring mee hebt. Alles kan, en het is niet super moeilijk, maar misschien beter even een beunhaas laten doen en zelf mee kijken!
Je zet de motor nu op TDC door de krukas te verdraaien (niet de nokkenas). Dan moeten de kenmerken bij krukas en nokkenas op een bepaald punt staan (dat staat in werkplaatshandboek, kun je ook wel zo zien, ofwel in AutoData, ofwel bij je automaterialenboer op te vragen). Dan haal je de oude riem los, niks gaat uit zichzelf zomaar flink verdraaien, alles heeft een klein beetje weerstand. Dan de nieuwe riem erop en weer spannen, kijken of alles nog gelijk staat. 2 keer de krukas ronddraaien met sleutel en als alles dan ook nog gelijk staat, dan is het klaar. Let wel, kijk de eerste keer beter even met iemand mee, want hoe ik het hierboven weergeef is oververeenvoudigd... |
#9
|
|||
|
|||
kijk hier heb ik wat aan hartelijk dank
ik ga het proberen en houd jullie op de hoogte hartelijk dank |
#10
|
||||
|
||||
je kunt een haynes manual trouwens ook gewoon op bol.com bestellen.
Staat het als het goed is stap voor stap in beschreven. En heb je weinig verstand ervan dan kun je het beter laten doen. Hoeft niet altijd gelijk honderden euro's te kosten. En het is nog veel duurder als je blok erdoor in de soep loopt.
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |