|
||||
|
||||
Aandrijfas Bout niet los te krijgen Golf 6
Heeft iemand een idee hoe ik de bout die de aandrijfas vast zet in het wiellager los krijg?
Ik ben gisteren 6 uur bezig geweest om dat klere ding los te krijgen. Resultaat grote Snap on Momentsleutel finaal midden door gebroken. Oke dan maar met grof geweld, een luchtsleutel waar je vrachtwagen wiel moeren mee los draait. Moer heet gemaakt met een power torch zoals dat heet volgens mij. Resultaat 3 geharde verloopstukken finaal afgeknapt, plus 1 normale afgeknapt. Vanmorgen naar de Dealer geweest en ja hoor ook daar het gereedschap afgeknapt Wie in de buurt wil 50 euro verdienen en die bout voor me los draaien. Ik weet het namelijk niet meer. Hij moet los want het wiellager moet vervangen worden.
|
|||
|
|||
Gericht warmstoken misschien
|
|
||||
|
||||
Ik wil niet lullig overkomen, maar is het linkse of rechtse draad?
Ben namelijk zelf ook eens lang met zoiets bezig geweest...
|
||||
|
||||
Misschien een hele domme opmerking , maar is het toevallig geen linkse draad ? Is mij ook al eens overkomen met wielbouten van een transit bus met 6 bouts wielen , daar waren de bouten van de rechterkant met linkse draad ! Al lijkt het me stug bij Vw ,maar ik heb ooit eens zoiets gehoord van een monteur bij ons.
|
||||
|
||||
Ah 2 met dezelfde opmerking@ the same time
|
||||
|
||||
VAG-minded, we denk allemaal hetzelfde
|
||||
|
||||
Haha nee het is gewoon normale draad daar hadden we al naar gekeken.
Want ik had al een nieuw lager met bout er bij dus gecontroleerd. Toevallig ben ik net gebeld door de dealer want had de auto daar achter gelaten om een sleutel in te leren. En meneer de monteur kon het niet hebben dat ie niet los wou. En heeft een dop op een pijp gelast en hem uiteindelijk los gekregen Maar wel 5 stukken gereedschap in totaal naar de kloten Had hem nog wel gezegd dat ie mijn held was Hij had nog nooit meegemaakt dat die bout zo vast zat. Maar ik ben dus geholpen nu nog even het lager vervangen en dan is alles weer in orde
|
||||
|
||||
Deze kerel doet dat met een 3d printer
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Zoiets heet een uitdaging, dooie dingen winnen niet.
Heb altijd het wapen van Egmond nog. |
|
|||
|
|||
Quote:
Klinkt cool vertell..
|
||||
|
||||
Bovenste stuk paal van een verkeersbord.
|
|
||||
|
||||
Haha mooie afbeelding, maar daar gaat het niet mee lukken
|
|||
|
|||
Heb ik ook eens gehad.. heb toen met de dremel en boormachine de bout kapot geslepen/geboord.. half uurtje was ie door en kon ik hem los draaien. pas wel op voor de schroefdraad..
|
|
||||
|
||||
Zelfde is gedaan als inferno met een bout op de stuurarm stang die niet los wilde. Precisie dremelen noem ik het en doe het regelmatig.
Ook is een keer zo'n hardnekkige wielmoer losgekregen met een ijzerenstaaf van twee meter op een top craft aldi doppenset en eraan gaan hangen terwijl iemand met z'n voet de dop erop hield, ging wonderbaarlijk goed.